بهتازگی شرکت بتسدا با انتشار ویدیویی از جزئیات جدید بازی Starfield با حضور تاد هاوارد به مجموعهای از سوالات طرفداران این بازی پاسخ میدهد.
استارفیلد یک بازی ویدئویی رو به انتشار به سبک نقشآفرینی اکشن است که در فضا جریان خواهد داشت و توسط بتسدا گیم استودیوز توسعه یافته و در سال 2023 در دسترس کاربران پلتفرمهای پیسی، ایکسباکس سری ایکس / سری اس منتشر میشود. بااینکه هنوز زمان زیادی تا انتشار این بازی باقی مانده است، تاد هاوارد، کارگردان و تهیهکنندهی اجرایی بتسدا در ویدیویی منتشر شده توسط این شرکت جزئیات جدید از بازی Starfield منتشر میکند که به برخی از سوالات طرفداران این بازی نقشآفرینی پاسخ میدهد. شما میتوانید ویدیو منتشر شده را در وبسایت VGC مشاهده کنید.
هاوارد در ابتدا از الهامگیری و تأثیرات بازیهای نقشآفرینی کلاسیکی مانند Traveller و Sundog بر استارفیلد صحبت میکند. او در ادامه از این میگوید که آیا سازندگان این بازی را یک اثر در سبک علمی تخیلی سخت (hard science fiction) میدانند یا خیر؛ در حالی که بازی دارای پایهای در دقت علمی، و اصول فنی و مهندسی و منطق میباشد. تاد هاوارد در رابطه با این موضوع بیان کرد:
ما واقعاً به سوخت و چگونگی کارکرد نیروی گرانشی علاقه داشتیم. من در حال خواندن مقالاتی در مورد فیزیک کوانتومی و خم شدن فضا به سمت ناظر هستم. در واقع این شما نیستید که که به نقطهای از فضا تاب برمیدارید، فضا را به سمت خود میآورید. ما این مسئله را در بازی پیاده کردیم؛ اما نتیجهی نهایی برای بازیکنان طاقتفرسا میشد. سوخت شما به اتمام میرسید و بازی بهسادگی در همان نقطه متوقف میشد. شما فقط میخواهید به کاری که انجام میدادید برگردید، بنابراین ما اخیراً آن را تغییر دادهایم که سوخت دیگر تمام نمیشود اما میزان سوخت سفینه و درایو گرانشی میزان مسافتی را که در یک سفر میتوانید طی کنید محدود میکند. شاید یک بروزرسانی یا یک مود وجود داشته باشد که این اجازه را می دهد اما این کاری است که ما اکنون انجام میدهیم.
هاوارد ضمن صحبت پیرامون خصوصیات منفی شخصیت اصلی همچنین اعلام کرد که بازیکنان میتوانند برای تکمیل کوئستهای خاص، ویژگیهای منفی شخصیت خود را حذف کنند.
اگر از شخصیت قابل بازی خود را دوست نداشته باشید و تصمیم که از اول شروع کنید، ما راهی در بازی داریم، نوعی فعالیت یا تلاشی که میتوانید انجام دهید تا آن ویژگی را حذف کنید. هرکدام از این فعالیتها یکی از خصلتهای شما را برای همیشه از بین میبرد.
بتسدا برای بازی Starfield به سیستم گفتگو «سبک کلاسیک خود» بازگشته است به طوری که بازیکنان میتوانند پیش از تعامل با شخصیتها رفتار و واکنشهای آنها را مشاهده کنند و سپس تصمیم بگیرند که چه رفتاری از خود نشان دهند. این بازی در حال حاضر شامل بیش از 250 هزار خط دیالوگ است که در مقابل اسکایریم با 60 هزار خط دیالوگ و فال اوت 4 با 110 هزار خط دیالوگ بسیار بیشتر به نظر میرسد. همچنین هاوارد در گذشته گفته بود داستان اصلی بازی ممکن است بین 30 تا 40 ساعت طول بکشد، اولین گیمپلی Starfield را در یک رونمایی 15 دقیقهای در نمایشگاه Xbox و Bethesda Games در ژوئن ارائه کرد.
همچنین بخوانید:
- مایکروسافت: سونی از ورود گیم پس به پلیاستیشن جلوگیری میکند
- بازی FIFA 23 رکورد تعداد بازیکن در هفته اول عرضه را شکست
- تریلر گیمپلی Need For Speed Unbound منتشر شد
منبع: VGC