اینستاگرام سرانجام با تغییر نام قابلیت IGTV به “Instagram TV” از قالب ویدیویی انحصاری خود رهایی یافت.
کاربران از این پس میتوانند ویدیوهایی با مدت زمان 60 دقیقه در فید اصلی اینستاگرام منتشر کنند. این بدان معناست که دیگر برای مشاهده ویدیوهای طولانی نیازی به خروج از برنامه اصلی نخواهید داشت – مدت زمانی که برای ویدیوهای به اشتراک گذاشته شده در IGTV اختصاص یافته بود. سخنگوی اینستاگرام میگوید اپلیکیشنIGTV که اکنون“Instagram TV” نامیده میشود، “به عنوان مقصدی برای افرادی که خواهان تماشای ویدیو هستند& باقی خواهد ماند.”
قالب ویدیویی IGTV در سال 2018 با هدف ایجاد محیطی به منظور تماشای ویدیوهای طولانی و رقابت با اپلیکیشن پرطرفدار یوتوب معرفی شد. اما قابلیت مورد بحث هیچگاه مورد اقبال کاربران قرار نگرفت و این درحالی بود که تنها دو ماه بعد، اپلیکیشنی به نام تیکتاک در ایالات متحده راهاندازی شد. اینستاگرام از آن زمان تمرکز خود را بر ویدیوهای کوتاه و رقابت با تیکتاک معطوف کرد که به قالب ویدیوهای کوتاه Reels منجر شد. قابلیت Reels در آگوست 2020 راهاندازی شد و اینستاگرام توانست از طریق آن به رشد قابل توجهی برسد. هرچند Reels برخلاف یوتوب و تیکتاک هنوز هم روش سازگاری برای کسب درآمد در اختیار تولیدکنندگان محتوا قرار نمیدهد. البته فیسبوک در نظر دارد تا پایان سال 2022 مبلغ یک میلیارد دلار به تولیدکنندگان پرداخت کند. قطعاَ بخشی از این مبلغ به سازندگان Reels اختصاص خواهد یافت. اما این اقدام به هیچعنوان فقدان یک سیستم درآمدزایی مشخص برای تولیدکنندگان را برطرف نمیکند. اما همواره به عنوان روش مناسبی به منظور تشویق افراد برای تولید محتوا در اپلیکیشن شما به حساب میآید.