دومین تریلر GTA VI منتشر شد؛ نگاهی عمیق‌تر به داستان جنایی لوسیا و جیسون

دومین تریلر GTA VI منتشر شد؛ نگاهی عمیق‌تر به داستان جنایی لوسیا و جیسون

پس از مدت‌ها انتظار و در حالی که تریلر اول Grand Theft Auto VI اینترنت را به آتش کشیده بود و سپس با اعلام تاخیر در عرضه بازی همراه شد، بالاخره شاهد انتشار دومین تریلر از مورد انتظارترین بازی تاریخ (GTA VI) هستیم. این تریلر جدید نیز مانند تریلر اول، بیشتر بر معرفی شخصیت‌ها، اتمسفر و دنیای بازی تمرکز دارد و اطلاعات زیادی از گیم‌پلی به نمایش نمی‌گذارد؛ با این حال، راکستار گیمز همچنان از آن به‌عنوان «بزرگ‌ترین و فراگیرترین تکامل این سری تا به امروز» یاد می‌کند.

با انتشار این تریلر، جزئیات بیشتری از داستان اصلی بازی فاش شده است. خلاصه داستانی که راکستار منتشر کرده به شرح زیر است:

جیسون و لوسیا همیشه می‌دانستند که شرایط علیه آن‌ها است. اما وقتی یک دزدی به ظاهر ساده طبق نقشه پیش نمی‌رود، آن‌ها خود را در تاریک‌ترین بخش از آفتابی‌ترین نقطه آمریکا، در میانه یک توطئه جنایی که سراسر ایالت لئونیدا را دربرگرفته، پیدا می‌کنند. حالا آن‌ها بیش از هر زمان دیگری مجبورند برای زنده ماندن به یکدیگر تکیه کنند.

این توضیحات و صحنه‌های نمایش داده شده در تریلر، کاملاً به الهام‌گیری بازی از داستان‌های کلاسیک جنایی مانند «بانی و کلاید» اشاره دارند؛ دو خلافکار که برای بقا در دنیایی خشن به یکدیگر وابسته می‌شوند.

دنیای بازی Grand Theft Auto VI در نسخه تخیلی و مدرن‌شده‌ای از ایالت فلوریدا با نام «لئونیدا» جریان دارد. قلب این ایالت، شهر نمادین Vice City است که آخرین بار آن را در سال ۲۰۰۲ تجربه کردیم و حالا قرار است با پیشرفت‌های گرافیکی و تکنولوژیکی خیره‌کننده، بازسازی و گسترده‌تر از همیشه باشد. تریلر جدید، ضمن نمایش محیط‌های متنوع از سواحل آفتابی و باتلاق‌ها گرفته تا آسمان‌خراش‌های Vice City، نگاهی عمیق‌تر به فرهنگ عامه (Pop Culture) فلوریدا و رویدادهای عجیب و غریبی که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شوند، ارائه می‌دهد که به نظر می‌رسد بخشی جدایی‌ناپذیر از اتمسفر طنز و هجو‌آمیز همیشگی GTA خواهد بود.

علاوه بر تمرکز بر دو شخصیت اصلی قابل بازی، گزارش‌ها حاکی از آن است که محتوای تولیدشده توسط کاربران (User-Generated Content) می‌تواند نقش بسیار مهمی در این نسخه ایفا کند. راکستار ممکن است ابزارها یا پلتفرم‌هایی را در اختیار بازیکنان قرار دهد تا مأموریت‌ها، رویدادها یا حتی حالت‌های بازی خود را خلق کرده و با دیگران به اشتراک بگذارند. این رویکرد می‌تواند طول عمر بازی را به طرز چشمگیری افزایش دهد و جامعه کاربری را فعال‌تر از همیشه نگه دارد، به‌خصوص با توجه به موفقیت خیره‌کننده GTA Online که بر پایه تعاملات و محتوای پویا استوار است.

در حالی که پیش از این گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر عرضه بازی در پاییز ۲۰۲۵ وجود داشت و تیک-تو اینتراکتیو (ناشر بازی) نیز به این پنجره زمانی خوش‌بین بود، راکستار گیمز در نهایت عرضه بازی را به می ۲۰۲۶ موکول کرد. GTA VI قرار است برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری S/X منتشر شود و هنوز صحبتی از نسخه PC به میان نیامده است؛ موضوعی که برای طرفداران PC Game نگران‌کننده است اما با توجه به سابقه راکستار، انتظار می‌رود نسخه PC نیز با کمی تاخیر عرضه شود.

البته طرفداران سری GTA به انتظار عادت دارند. بیش از یک دهه از عرضه اولیه GTA V می‌گذرد، بازی‌ای که سپس برای نسل‌های متعددی از کنسول‌ها پورت شد و تا به امروز بیش از ۲۰۰ میلیون نسخه در سراسر جهان فروخته است؛ آن را به دومین بازی پرفروش تاریخ تبدیل کرده است. در این مدت، بخش آنلاین بازی (GTA Online) به یک غول صنعت بازی تبدیل شد و راکستار نیز بازی تحسین‌شده Red Dead Redemption 2 را عرضه کرد. با این سابقه و حجم انتظارات، GTA VI چالش بزرگی برای فراتر رفتن از میراث نسخه پیشین خود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا