عرضه بازی ژاپنی برای ایکس‌باکس

عرضه بازی ژاپنی برای ایکس‌باکس بیشتر خواهد شد

به‌تازگی شرکت مایکروسافت اعلام کرد که برنامه‌های جدید برای افزایش ساخت و عرضه بازی ژاپنی اورجینال برای پلتفرم ایکس‌باکس دارد.

سارا باند که معاون، معاون ارشد واحد گیمینگ در مایکروسافت، روز شنبه در پاسخ به خبرنگار وب‌سایت IGN Japan مبنی بر اینکه آیا دارندگان ایکس‌باکس باید منتظر عناوین اصلی ژاپنی منتشر شده توسط ایکس‌باکس در آینده باشند یا خیر، از برنامه‌های جدید این شرکت برای عرضه و ساخت بیشتر بازی ژاپنی برای پلتفرم ایکس‌باکس خبر داد. وی در رابطه با این موضوع اظهار داشت:

یکی از چیزهایی که من در مورد آن بسیار هیجان زده هستم این است که در حال حاضر بیش از 250 توسعه دهنده در ژاپن در حال توسعه بازی برای ایکس‌باکس می‌باشند. هم اکنون حدود 150 بازی نیز تا امروز به بازار عرضه شده است، که تعداد 100 عدد از این بازی‌ها همین حالا روی سرویس گیم پس در دسترس بازیکنان هستند و ما به‌تازگی 15 بازی جدید که توسط بازی‌سازان آسیایی در دست ساخت قرار دارند را معرفی کرده‌ایم که 13 عدد از آن‌ها، محصول استودیوهای ژاپنی هستند. خیلی از این عناوین آماده هستند اما موارد بیشتری نیز در آینده در دسترس قرار خواهند گرفت و من نمی‌توانم صبر کنم تا با شروع روند عرضه به رونمایی از آن‌ها بپردازم.

مایکروسافت با عرضه کنسول‌های ایکس‌باکس سری ایکس / سری اس برای در اختیار گرفتن بازار ژاپن که یکی از بازار مهم صنعت بازی‌های ویدیویی در سال‌های اخیر محسوب می‌شود، تلاش کرده است. با اینکه کنسول‌های ایکس‌باکس همچنان از نظر آمار فروش پایین‌تر از پلی‌استیشن 5 قرار دارند اما نسبت به نسل گذشته خود پیشرفت چشمگیری داشته‌اند. ایکس‌باکس سری ایکس / سری در ماه‌های اخیر در ژاپن فروش بهتری از حد انتظار داشته‌اند، به طوری‌ که این کنسول‌ها دو بار در هفته، در اواسط می و بار دیگر در ژوئن، از کنسول سونی پیشی گرفته‌اند.

فیل اسپنسر، مدیر برند ایکس‌باکس نیز در مصاحبه‌ای جداگانه با رسانه فامیتسو، از تمایل خود به برقراری رابطه عمیق‌تر با بازی‌سازان ژاپنی خبر داد و درخصوص همکاری اخیر این شرکت با استودیوی کوجیما پروداکشنز برای خلق یک پروژه‌ی جدید گفت:

من آشنایان و دوستان زیادی دارم که در ژاپن بازی می‌سازند. بسیاری از آنها را مدت‌هاست که می‌شناسیم، و ازشان می‌پرسیدیم، برای پلتفرم ما به چه چیزی نیاز دارید؟ ما به سازندگان بازی ژاپنی گوش دادیم و بازخورد خوبی دریافت کرده‌ایم. فکر می‌کنم این واقعیت که ما توانسته‌ایم پیشرفت کنیم منجر به اعتماد و در نهایت منجر به افزایش عرضه بازی‌ها در ایکس‌باکس شده است. همچنین معتقدم که این حلقه از بازخوردها موجب می‌شود تا بازی‌های ژاپنی بیشتری نیز در دسترس کاربران ایکس‌باکس قرار بگیرد.

یکی از توسعه دهندگانی که مایکروسافت این هفته از آن بازدید کرد، کوجیما پروداکشنز بود که اوایل امسال اعلام کرد که در حال کار بر روی عنوان ابری انحصاری برای ایکس‌باکس است. فیل اسپنسر به رسانه فامیتسو درباره این موضوع توضیح داد:

سال‌های زیادی است که من و کوجیما همدیگر را می‌شناسیم. او ایده‌های بدیع و بسیار خلاقانه‌ای درباره‌ی تجربه‌های گیمینگ دارد و بنابراین ما تصمیم گرفتیم برای امکان‌پذیر شدن این ایده‌ها روی پلتفرم ایکس باکس، با او در ساخت یک پروژه جدید همکاری کنیم. در جریان بازدید امروز من فرصت این را داشتم که بخش‌هایی از این پروژه را که در مراحل ابتدایی توسعه است مشاهده کنم و می‌توانم بگویم برای من بسیار هیجان‌‌انگیز بود.

اسپنسر همچنین در مصاحبه با وب‌سایت Game Watch اعلام کرد با نیازها و علاقه‌مندی‌های بازیکنان ژاپنی آشنا است و تمامی تیم ایکس باکس تلاش دارند تا ساخت چنین بازی‌هایی را ممکن سازند. با ما همراه باشید در صورت انتشار اطلاعات جدید در راستای این خبر، بالافاصله آن را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

همچنین بخوانید:

منبع: VGC

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا