بر اساس آخرین تغییرات پلتفرم یوتیوب، از این پس با انتشار ویدئوهای Short یوتیوب و یا دانلود آنها، واترمارک این اپلیکیشن بر روی ویدئوها قرار خواهد داشت.
یوتیوب میداند ویدیوهایی را که در بخش YouTube Shorts ساختهاید مجدداً در پلتفرمهای دیگر به اشتراک میگذارید، به همین دلیل میخواهد از این کار شما اعتبار دریافت کند.
روز گذشته در پستی که درباره ویژگیهای جدید یوتیوب به اشتراک گذاشته شد، یکی از نمایندگان این بستر اشتراکگذاری ویدئویی گفت که این شرکت قصد دارد به ویدیوهای Shorts واترمارک اضافه کند تا وقتی یک تولیدکنند محتوا آنها را دانلود میکند بر روی ویدئوها قرار داشته باشد. برخی از تولیدکنندگان محتوا ویدیوهای کوتاهی را در یک برنامه میسازند، ویدیوی خود را دانلود میکنند و همان کلیپ را دوباره به پلتفرمهای دیگر ارسال میکنند. از این رو، دلیل یوتیوب برای اضافه کردن واترمارک به ویدئوها کاملاً واضح است.
در این مقاله آمده است: «ما یک واترمارک به Shortهایی که دانلود میکنید اضافه کردهایم تا بینندگان شما بتوانند ببینند محتوایی را که در سایر پلتفرمها به اشتراک میگذارید میتوان در YouTube Shorts پیدا کرد.»
همه پلتفرمهای بزرگی که بستری برای ویدیوهای کوتاه تدارک دیدهاند برای جلب نظر تولیدکنندگان محتوا و مخاطبان آنها میجنگند و در همین راستا شرکتهای مختلف به روشهای متفاوتی به مشکل اشتراکگذاری بین پلتفرم پرداختهاند. ویدیوهای بارگیریشده TikTok مدتهاست که حاوی واترمارک و نام کاربری سازنده هستند، بنابراین بینندگان میتوانند به راحتی به برنامه بروند تا ویدیوی اصلی را پیدا کنند.
چه واترمارک باشد چه نباشد، برای کسی دور از ذهن نبود که بسیاری از تولیدکنندگان محتوای Reels اینستاگرام به جای ایجاد محتوای اصلی (ارجینال) و جدید، دوباره همان محتوایی را که در تیک تاک ایجاد کردهاند، ارسال میکنند ولی با این همه، تیک تاک برای دریافت اعتبار از ویدئوهای ساخته شده در پلتفرم خود، به آنها واترمارک میزند. سال گذشته، اینستاگرام اعلام کرد که Reelهایی را که دارای واترمارک رقیب خود باشد، تبلیغ نخواهد کرد (Promote نخواهد کرد). در ماه آوریل، از این هم فراتر رفت و گفت که الگوریتم خود را تغییر میدهد تا «محتوای ارجینال» را ترجیح دهد. اساساً اینستاگرام به سمتی پیش میرود که تولیدکنندگان محتوا فقط برای Reels چیزهایی بسازند.
یوتیوب از زمانی که ویدئوهای Short را در سال 2020 راه اندازی کرد، به شدت بر استفاده از آن به تولیدکنندگان محتوا فشار آورده است. این شرکت 100 میلیون دلار را برای کمک به تولیدکنندگانی که Shorts میسازند، کنار گذاشته است و کلیپهای کوتاه در حال استفاده از فضای بیشتری در برنامه YouTube هستند.
بر اساس این پست، واترمارک Shorts در چند هفته آینده روی دسکتاپ عرضه خواهد شد و در ماههای آینده به موبایل نیز گسترش خواهد یافت. پیش از آن ویدئوهای بدون واترمارک خود را دانلود کنید!
همچنین بخوانید:
- به زودی امکان اجرای اسپاتیفای و یوتیوب در گوگل میت فراهم خواهد شد
- ویژگی آزمایشی جدید یوتیوب به کاربران اجازه بزرگنمایی در ویدئوها را میدهد
منبع: The Verge