احتمالاً دستاورد جدید گوگل، متا و آمازون ساخت تبلیغات به کمک هوش مصنوعی باشد.
اخیراً اسناد جدیدی توسط CNBC بررسی شده است که نشان میدهند گوگل، متا و آمازون میتوانند از هوش مصنوعی در جهت تولید تبلیغات استفاده کنند این اسناد همچنین نشان میدهد که گوگل میتواند از هوش مصنوعی برای کمک به یوتیوبرها نیز استفاده کند.
بر اساس گزارشی از CNBC، گوگل در حال برنامهریزی برای استفاده از هوش مصنوعی در جهت کمک به شرکتها در ایجاد تبلیغات است. اسناد داخلی بررسی شده توسط این رسانه نشان میدهد که گوگل میخواهد از مدل جدید زبان هوش مصنوعی خود، PaLM 2، برای کمک به تبلیغکنندگان استفاده کند؛ به گونهای که آنها بتوانند محصولاتشان را به شیوهای سادهتر در پلتفرمهای گوگل منعکس کنند.
این خبر دنبالهای بر گزارشی از فایننشیال تایمز است که در ماه آوریل منتشر شده بود؛ آن گزارش نیز به طور مشابه بیان میکرد گوگل به زودی میتواند با کنار هم قرار دادن تصاویر، ویدئو و متن ارائه شده توسط تبلیغکننده، تبلیغات ایجاد کند. با این حال، این تنها راهی نیست که گوگل میتواند از هوش مصنوعی استفاده کند؛ CNBC گزارش میدهد که گوگل به دنبال راههایی برای استفاده از مدل هوش مصنوعی خود در راستای ارائه ایدههای ویدیویی به یوتیوبرها است، همچنین میتواند یک ربات چت هوش مصنوعی را در Play Store، Gmail و Maps ادغام کند تا پشتیبانی و پاسخگویی به مشتری را ارائه دهند.
گوگل تنها شرکتی نیست که از هوش مصنوعی برای تولید تبلیغات استفاده میکند. غولهای فناوری دیگر مانند متا، مالک فیسبوک، نیز به دنبال ایجاد راههایی برای ارائه هوش مصنوعی به تبلیغکنندگان هستند. هفته گذشته، متا از AI Sandbox جدید خود رونمایی کرد که به عنوان یک «یک زمین بازی آزمایشی» متا برای نسخههای اولیه ابزارهای تبلیغاتی مبتنی بر هوش مصنوعی عمل میکند. این شرکت در حال حاضر بر روی ابزارهایی برای تولید پسزمینه، تولید متن و برونزدایی تصویر کار میکند که به تبلیغکنندگان برای ایجاد «پیامهای تبلیغاتی متفاوت» کمک میکند.
در همین حال، گزارشی از The Information نشان میدهد که آمازون هم در حال کار بر روی سازوکاری است که به شرکتهای مختلف در تولید عکس و ویدیوهای تبلیغاتی کمک میکند. همچنین شایعه شده است که این شرکت در حال ساخت ابزار جستجوی هوش مصنوعی مکالمهای است که میتواند به سؤالات مشتریان پاسخ دهد و همچنین به آنها در مقایسه محصولات و موارد دیگر کمک کند.
هفته گذشته، گوگل رویداد سالانه I/O خود را برگزار کرد، جایی که در آن مدل زبانی PalM 2 و انبوه دیگری از ویژگیهای مرتبط با این هوش مصنوعی معرفی شدند. در کنار معرفی قابلیتهای هوش مصنوعی در جستجوهای گوگل، این غول فناوری همچنین بر روی یک نوت بوک هوش مصنوعی کار میکند که بر روی فایلهای نوشتاری شما آموزش داده شده است. گوگل همچنین از هوش مصنوعی برای فهرستبندی کردن خدمات Play Store نیز بهره میگیرد.
همچنین بخوانید:
- از Bard ربات چت هوش مصنوعی گوگل چه میدانیم
- چگونه میتوانیم از Bard ربات چت هوش مصنوعی گوگل استفاده کنیم
منبع: The Verge