بازاریاب ارشد پروژه گیمینگ استیدیا در مصاحبهی جدید خود اظهار دارد که این سرویس همچنان زنده است و به کار خود ادامه میدهد.
بسیار از افراد استیدیا را یک پروژهی شکست خورده میدانند و اعتقاد دارند گوگل آن طور که باید روی این سرویس کار نکرده است. سرویسی که با هدف تغییر و تحول آمد اما در جلب بازیسازها و همچنین کاربران ناموفق ماند، گرچه ممکن است خیلی زود باشد که بگوییم Stadia رها شده است، اما تحولات اخیر مانند تعطیل شدن اولین توسعهدهندهی Stadia، یا اخیراً خروج رئیس سرویس Stadia چندان دلگرم کننده به نظر نمیرسد.
با این حال، گوگل میخواهد به شما اطمینان دهد که Stadia هنوز زنده و در حال رشد است. نیت آرهان، بازاریاب ارشد پروژه استیدیا طی مصاحبهای که اخیراً با GamesIndustry داشته است، میگوید که گوگل در حال همکاری با شرکای ناشر و بازیساز خود است تا از عرضه بازیهای بزرگ پیشرو اطمینان حاصل کند. همچنین اظهارات اخیر مبنی بر اینکه بیش از 100 بازی را در سال 2021 برای سرویس استیدیا منتشر میشود، در مصاحبهی وی تکرار میشود.
نیت آرهان میگوید: «ما در مسیر درستی قرار داریم و در سال ۲۰۲۱ میلادی بالغبر 100 بازی جدید برای مشترکین این سرویس عرضه خواهد شد. ما برای تبدیل کردن استیدیا به بهترین مکان ممکن برای بازی کردن روی دستگاههایتان تلاش میکنیم. آن دسته از افرادی که به این موضوع باور ندارند، باید توجه داشته باشند که چگونه ما به صحبتها و قولوقرارهای خود رنگ واقعیت میبخشیم. استیدیا بهواسطه شرکای بزرگ خود همچون کپکام، الکترونیک آرتز، اسکوئرانیکس، یوبیسافت و غیره رشد زیادی داشته است.»
سرویس استیدیا با دریافت بازیهایی مانند Judgment Remastered ،Resident Evil Village ،Disco Elysium – The Final Cut و موارد دیگر، به نظر میرسد در جهت رشد گام بر میدارد و میشود به آیندهاش امیدوار بود. با این حال باید دید آیا گوگل قادر به جذب کاربران بیشتری به این سرویس است یا خیر؟ بهخصوص به دنبال تلاشهای ناامیدکنندهای که آنها در طی این سالها داشتهاند.