اسپانسر لالیگا

الکترونیک آرتز به اسپانسر اصلی لالیگا تبدیل شد

شرکت الکترونیک آرتز قرار است که اسپانسر اصلی لیگ برتر فوتبال اسپانیا، لالیگا، شود که بر این اساس عنوان لیگ به LA LIGA EA SPORTS تغییر می‌کند.

طبق گزارشی از نشریه اسپانیایی مارکا، شرکت الکترونیک آرتز قرار است به‌ جای Santander (اسپانسر قبلی لالیگا) اسپانسر اصلی این لیگ شود. با توجه به قرارداد امضا شده بین الکترونیک آرتز با لالیگا، این شرکت باید سالانه 30 میلیون یورو برای حق اسپانسری به لالیگا پرداخت کند. این قرارداد از فصل 2023/2024 آغاز می‌شود و براساس آن لیگ سطح اول اسپانیا به La Liga EA Sports تغییر نام می‌دهد. لالیگا ماه گذشته از پایان قرارداد قبلی این لیگ با سرویس Santander خبر داده بود.

کمپانی الکترونیک آرتز رسما اسپانسری خود را از لالیگا تایید کرده است. بر همین اساس حق نامگذاری برای تمام مسابقات لالیگا و تغییر در تمام لوگوها، طرح‌ها، فونت‌ها و سایر عناصر بصری این لیگ را دارا می‌باشد. دیوید جکسون، معاون برند EA SPORTS FC، در این رابطه اظهار داشت:

همکاری نوآورانه جدید ما با لالیگا جاه‌طلبی ما را بیشتر کرده و موقعیت هر دو سازمان را در مرکز فرهنگ فوتبال مستحکم می‌کند.

خاویر تباس، رئیس لالیگا، نیز توضیح می‌دهد:

ما سال‌ها با EA SPORTS همکاری داشته‌ایم و این قرارداد پیشرفته به تعهدی برای ارائه سطح دیگری از نوآوری یعنی تلفیقی بین دنیای مجازی و واقعی فوتبال برای همه طرفداران این ورزش بدل می‌شود.

الکترونیک آرتز در گذشته نیز با لیگ برتر انگلستان توافقاتی را صورت داده بود که بر این اساس از سال 2016 شاهد نمایش لوگوی EA Sports در پخش زنده مسابقات فوتبال روی جوایز فردی بازیکنان و کیت داوران بازی بودیم.

اخیراً الکترونیک آرتز اعلام کرده است تصمیم دارد بعد از 30 سال به همکاری خود با فدراسیون جهانی فوتبال خاتمه دهد، بنابراین در سال 2023 شاهد عرضه اولین بازی فوتبال از این کمپانی به صورت مستقل با نام EA Sports FC خواهیم بود. این قرارداد اسپانسری جدید برای حفظ لایسنس‌ها و سایر عوامل مؤثر در بازی‌های این شرکت نقش کلیدی دارد. انتشار بازی FIFA 23 اخرین محصول الکترونیک آرتز با این نام و آخرین سری از مجموعه‌های بازی پرطرفدار فیفا است و از این‌ پس شاهد عرضه بازی‌های فوتبالی از الکترونیک آرتز با نام EA Sports FC خواهیم بود. الکترونیک آرتز اصرار دارد که علیرغم از دست‌ دادن برند فیفا، در بازی‌هایش تغییر چندانی را مشاهده نمی‌کنیم و در توضیحات این شرکت آمده است به‌لطف بیش از 300 قراردادی که لایسنس‌های مختلفی را در اختیار EA قرار می‌دهند، همان تجربه‌ی جذاب همیشگی با لیگ‌ها، تورنمنت‌ها، باشگاه‌ها و بازیکنان را به کاربران در بازی EA Sports FC  ارائه خواهد کرد. . از سوی دیگر فدراسیون جهانی فیفا اعلام کرد که پس از جدایی از شرکت الکترونیک آرتز به دنبال سرمایه‌گذاران و ناشرانی است که بازی‌های ویدیویی فوتبالی جدیدی را با برند FIFA در سال 2024 عرضه کند و به رقابت مستقیم با EA Sports FC بپردازد.

همچنین بخوانید:

منبع: VGC

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا