در جدیدترین اخبار صنعت گیم اپلیکیشن Facebook Gaming که برای iOS و اندروید عرضه شده بود در تاریخ 28 اکتبر امسال تعطیل خواهد شد.
بهتازگی مطلع شدیم، شرکت متا به صورت رسمی اعلام کرد که قصد دارد در آینده نزدیک اپلیکیشن Facebook Gaming را برای همیشه تعطیل کند. بنابراین این اپلیکیشن که روی اندروید و iOS در دسترس بود، در تاریخ 28 اکتبر (6 آبان) به حیات خود پایان میدهد. این برنامه برای تماشای پخش زنده بازیهای فیسبوک استفاده میشد، اگرچه بخش لایواستریم همچنان در برنامه اصلی فیسبوک در دسترس خواهند بود.
با اینکه اعلام شد فیسبوک گیمینگ همچنان وجود خواهد داشت و به فعالیت خود ادامه میدهد اما این موضوع کمی نگران کننده است؛ چرا که بسته شدن اپلیکیشن آن میتواند نشانهای مبنی بر عملکرد پایینتر از انتظار آن در رقابت این سرویس با توییچ و یوتیوب گیمینگ باشد. متا در بیانیه خود در رابطه با این موضوع توضیح داد:
ما میخواهیم از همه شما به خاطر همه کارهایی که برای ایجاد یک جامعه پویا برای گیمرها و طرفداران انجام دادهاید، تشکر صمیمانهای کنیم. این واقعا یک تلاش جامعهمحور بود تا ویژگیهای گیمینگ جدیدی به فیسبوک بیاید. با وجود اعلام این خبر، هدف ما که متصل کردن بازیکنان، طرفداران و سازندگان با بازیهایی که دوست دارند تغییر نکرده است و همچنان میتوانید بازیهای خود، استریمرها و گروهها را با مراجعه به بخش گیمینگ اپلیکیشن فیسبوک پیدا کنید.
سال گذشته گزارشی از میزان استریم در سه پلتفرم یاد شده منتشر شد که به شرح زیر است:
در حالی که هر سه پلتفرم با افزایش قابل توجه مخاطبان در سه ماهه اول 2021 روبرو شدهاند، توییچ در مقایسه با سال گذشته رشد بالاتری داشته است، به طوری که با 6.3 میلیارد ساعت استریم در این سه ماه، نسبت به بازه زمانی مشابه در سال 2020 حدود 97٪ رشد را نشان میدهد. در رتبهی دوم یوتیوب گیمینگ قرار دارد که ساعات استریم شده در آن از 1.1 میلیارد به 1.4 میلیارد رشد کرده است. فیسبوک گیمینگ، سومین پلتفرم بزرگ استریم است و رکوردهای خود را در چندین زمینه، از جمله ساعت استریم، شکسته است. مخاطبان این پلتفرم به شدت افزایش یافتهاند و از 0.6 میلیارد ساعت استریم در سه ماهه اول 2020 به 1.1 میلیارد نفر در سه ماهه اول سال 2021 رشد کردند که در مقایسه با سه ماهه قبل 34.5 درصد رشد داشته است. به این ترتیب فیسبوک گیمینگ توانسته 119٪ نسبت به دوره زمانی مشابه در سال گذشته پیشرفت داشته باشد. اگر این سطح از رشد ادامه یابد، فیسبوک گیمینگ میتواند یوتیوب گیمینگ را برای اولینبار از زمان راهاندازی آن در سال 2018 به مقام سوم سقوط دهد.
همچنین بخوانید:
- تریلر جدید بازی Modern Warfare 2 مرحله Tower بازی را به نمایش میگذارد
- نسخه جدید کنسول پلیاستیشن 5 با کاهش وزن همراه است
- بازی جدید Mafia در دست ساخت قرار دارد
منبع: eurogamer