در ابتدا توسط خبرگزاری Fortune گزارش شد و سپس خود ماسک نیز تأیید کرد که قصد دارد تیترها را از مقالات خبری به اشتراک گذاشته شده در پلتفرم X (توییتر سابق) حذف کند. به گفته ایلان ماسک این ایده مستقیماً از طرف خود او داده شده است.
کسانی که نشریاتی مانند زومیت یا دیجیاتو و … را در پلتفرم X دنبال میکنند، احتمالاً میدانند که مقالههایی که در این پلتفرم به اشتراک گذاشته میشوند با یک قطعه کارت مانند به شکل یک متن، یک تصویر و یک نسخه کوتاهی از عنوان آنها قرار داده میشوند که کاراکترهای پستهای X را شامل نمیشود. این ساختار شاید در آینده نزدیک دیگر به این شکل باقی نماند و اگر ماسک ایده خود را دنبال کند، پیوند به مقالات خبری وبسایتهای خارج از اپلیکیشن، از تمام متن حذف میشود و تنها تصویر اصلی و URL به عنوان پیوندهای مقاله واقعی باقی میماند.
بر اساس گزارش Fortune،شرکت X در حال برنامهریزی برای اعمال تغییرات عمده در نحوه نمایش مقالات به اشتراک گذاشته شده در یک توییت (یا یک پست، همانطور که اکنون نامیده میشود) با حذف عناصر متنی و باقی گذاشتن فقط تصاویر اصلی آنها در کنار لینک URL است. ایلان ماسک در پاسخ به پستی درباره این بهروزرسانی، تأیید کرده است که X در حال کار بر روی فرمت جدید است و این ایده مستقیماً از او گرفته شده است.
ماسک دلیل این پیشنهاد خود را کاهش اندازه پستهای خبری و در نتیجه نمایش پستهای بیشتر در تایملاین کاربران عنوان کرده است (البته خود ماسک در توییتی ذکر کرده است که این کار را بیشتر برای ارتقای معیارهای “زیباییشناسی” فضای اپلیکیشن انجام داده است)
همچنین این احتمال نیز وجود دارد که X این تغییرات را نه تنها برای نشریات خبری بلکه در جهت تشویق کاربران به خاطر تولید محتوای بهتر نیز اجرا کند؛ بدین ترتیب ماسک کاربران را به تولید محتوا با متن طولانیتر ترغیب خواهد کرد و اگر کاربری بخواهد به حداکثر 25000 کاراکتر در یک پست دسترسی داشته باشد باید اشتراک Blue پلتفرم X را خریداری کند. اخیراً، ماسک توییت کرده بود، روزنامهنگارانی که خواهان «آزادی بیشتر در نوشتن و درآمد بیشتر» هستند، باید مستقیماً محتوای خود را در X منتشر کنند که این موضوع خود نرخ فروش اشتراک X بلو را افزایش خواهد داد.
9to5Mac نیز اخیراً گزارشی تهیه کرده است مبنی بر اینکه X اخیراً با مشکلاتی در پرداخت هزینه به تولیدکنندگان محتوایی که به عنوان بخشی از برنامه اشتراک درآمد تبلیغاتی قرار داشتهاند، مواجه شده است؛ چرا که تعداد کاربران علاقهمند به سرویس اشتراکی و تولید محتوای شبکه اجتماعی X بسیار فراتر از انتظار آنها بوده است.