به نظر میرسد اینستاگرام شیوه مقابله با تیک تاک را در پیروی از راه و روشهای این پلتفرم شبکههای اجتماعی یافته است و از این رو قابلیت پست تمام صفحه را به صورت تدریجی به بستر اپلیکیشن خود اضافه میکند.
اینستاگرام حالت جدیدی از نمایش پستهای ویدئویی به صورت تمام-صفحه را آزمایش میکند به طوریکه دیگر برای مشاهده ویدئوها به صورت تمام صفحه نیازی به کلیک کردن بر روی آنها نداشته باشید. برای این منظور اینستاگرام از یک پیمایش جدیدی در اپلیکیشن خود رونمایی کرده است که امکان جابجایی میان ویدئوها را برای کاربران آسانتر میکند. به گفته سِین کیم، سخنگوی متا، این آزمایش در حال حاضر تنها برای «تعداد محدودی از افراد» ارائه شده است و به عنوان آخرین تلاشهای این شرکت برای رویارویی و رقابت با تیک تاک در زمینه ویدئوهای اجتماعی است.
اینستاگرام قابلیت پست تمام صفحه را آزمایش میکند
اگر بخشی از آن گروه آزمایشی هستید، میتوانید ویدئوها را تقریباً به طور تمام صفحه ببینید و برای دیدن ویدئوهای بیشتر نیز به سمت پایین اسکرول کنید. (البته نوار پیمایش همچنان در پایین ویدئوها نمایش داده میشود). توضیحات مربوط به هر ویدئو و همچنین دکمههای که امکان تعامل شما با ویدئو را فراهم میکنند، (مانند؛ پسندیدن و نظر گذاشتن) در پایین هر ویدئوها قرار گرفتهاند. لوگو اینستاگرام و سایر دکمههای بالای هر پست نیز به صورت شناور در همان جای قبلی واقع شدهاند.
این شرکت پیش از این بر روی فید تمام صفحه آزمایشهایی صورت داده است. ماه گذشته، طرحی برای هایلایت کردن ویدئوها آزمایش کرد؛ با این همه، همچنان حاشیههای سفید رنگ بالا و پایین پستها وجود دارند و نوار پیمایش پایین صفحه نیز بدون تغییر باقی مانده است و باید دید چه زمانی تغییرات وعده داده شده، فرا میرسد. در عین حال اینستاگرام میگوید در حال برنامهریزی برای اضافه کردن میانبرهایی برای ایجاد یک پست یا پیام در فید اصلی نیز میباشد.
به نظر میرسد یک رابط کاربری جدیدی نیز در کار باشد تا اینستاگرام را بیش از پیش برای مقابله با تیک تاک آماده کند. با وجود اینکه مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، در یک استوری در مورد این آزمایش اعلام کرده بود که تصاویر «هنوز بخش مهمی از اینستاگرام هستند» و این شرکت در تلاش است تا آنها را با فید تمام صفحه سازگارتر کند، برنامه راهبردی اینستاگرام نشان داده است که تصاویر، دیگر به عنوان بخشی از تمرکز اپلیکیشن چندان مطرح نمیباشند. تلاش برای شبیه کردن هر چه بیشتر اینستاگرام به تیک تاک تنها به جلوهها و ساختارهای بصری محدود نمیشود و گزارشهای اخیر نیز از تغییر الگوریتمهای فیسبوک و اینستاگرام در جهت جذب بیشتر نوجوانان و جوانان به این پلتفرم شبکههای اجتماعی حکایت دارد.
همچنین بخوانید:
- قابلیت سنجاق کردن پستها و Reels به اینستاگرام اضافه شد
- متا ویژگیهای جدیدی را برای Reels اینستاگرام و فیسبوک معرفی کرد
منبع: The Verge