اینستاگرام بیان میکند استقبال از ویژگی “پستهای پیشنهادی” چنان مثبت و قابل توجه بوده است که این غول شبکههای اجتماعی را به سمت راهاندازی تستهایی برای افزودن امکانات جدید به این قابلیت سوق داده است: در این آزمایشهای جدید، پستهای پیشنهادی با فیدهای اصلی شما ادغام شده و حتی گاهی جلوتر از تصاویر و ویدیوهایی افرادی که آنها را دنبال میکنید به نمایش درمیآیند.
این شرکت همچنین در حال آزمایش کنترلهای جدیدی است که به کاربران امکان میهد عناوین خاصی را به موضوعاتی که تمایل دارند در موردشان پستهای پیشنهادی دریافت کنند، اضافه کنند. آنها همچنین میتوانند ویژگی “پستهای پیشنهادی” را به مدت 30 روز و به طور کامل از بخش فید اصلی خود حذف کنند (در پائین صفحه میتوانید تصاویر مربوط به نحوه انجام این فرآیند را مشاهده کنید). این قابلیت سال گذشته راهاندازی شد و تا پیش از این پستهای اضافی را تنها پس از مشاهده محتوای تمامی دنبالکنندگانتان به نمایش درمیآورد. گفتنی است تنها تعداد محدودی از کاربران به آزمایش مورد بحث دسترسی خواهند داشت. گرچه این تغییر در حال حاضر در مرحله آزمایشی قرار دارد، اما میتواند نمایانگر یک تغییر اساسی و بنیادی در پلتفرم اینستاگرام به حساب آید. اینستاگرام البته به شدت از محتوای پیشنهادی استقبال میکند و دلیل آن نیز افزایش مدت زمان صرف شده از سوی کاربران در بستر این شبکه اجتماعی میباشد. این درحالی است که برخی از افراد ترجیح دهند تنها پستهای دنبالکنندگان خود را مشاهده کنند. در نظر داشته باشید برخی از کاربران همچنان از اینکه دیگر محتوای صفحه اصلی بر اساس زمان انتشار پستها به نمایش گذاشته نمیشود، خشمگین هستند. چه برسد به آنکه اینستاگرام تصمیم بگیرد پستهای افراد ناشناش را نیز به فید اصلی اضافه کند. موضوعی که در بدترین حالت میتواند به خروج عدهای از کاربران از این شبکه اجتماعی بینجامد. این اقدام اینستاگرام را میتوان به عنوان بخشی از یک روند بزرگتر در نظر گرفت که در آن پلتفرمها قصد دارند کالبدی از کنترل روی الگوریتمشان را در اختیار کاربران قرار دهند. به عنوان مثال در اوایل هفته جاری اپلیکیشن Tinder از قابلیت جدیدی رونمایی کرد که به کاربران امکان میدهد تنها روی افرادی با علایق مشخص سوایپ (swipe) کنند. گرچه الگوریتمهای امروزی به حدی قدرتمند هستند که میتوانند علایق شخصی افراد و دغدغههای آنها را شناسایی کنند اما چنین قابلیتهای جدیدی که به کاربران اجازه میدهد آنچه را که میخواهند ببینند را خودشان انتخاب کنند، میتواند زمینه درک و تعامل هرچه بیشتر و موثرتر افراد با شبکههای اجتماعی را محیا کند. چنین برنامههایی میتوانند در عین کاهش ترس کاربران، میزان علاقه آنها را نیز تقویت کنند، موضوعی که برای غولهای شبکههای اجتماعی یک معامله دو سر برد به حساب میآید.
همچنین بخوانید:
اینستاگرام بخش جدیدی با عنوان “پستهای پیشنهادی” را به پلتفرم خود افزود