به گزارش فایننشال تایمز، بایتدنس (شرکت مادر تیکتاک) در نظر دارد هوش مصنوعی پلتفرم ویدیو محور خود را به فروش برساند. این شرکت بخش جدیدی با عنوان BytePlus را راهاندازی کرده که در حال حاضر اپلیکیشنهای Goat (برنامه مد ایالات متحده)، WeGo (سایت سفر سنگاپور)، برنامه خرید Chilibeli و GamesApp (پلتفرم بازیهای اجتماعی مستقر در هند) از آن بهره میبرند.
بخش عمدهای از محبوبیت تیکتاک به الگوریتم توصیه آن مربوط میشود. اساساً، نحوه تعامل شما با اپلیکیشن بر ویدیوهای توصیه شده به شما تاثیر میگذارد. این شرکت سال گذشته و با انتشار پستی در صفحه بلاگ خود نحوه انتخاب ویدیوها برای بخش ForYou را به طور کامل توضیح داده بود. ویدیوهای توصیه شده بر اساس تعاملهای کاربران شامل ویدیوهای پسندیده شده، به اشتراک گذاشته شده یا ایجاده شده، اطلاعات ویدیو مانند زیرنویس و هشتک و تنظیمات حساب کاربریتان شامل دستگاهی که از آن استفاده میکنید، تنظیمات زبان و موقعیت مکانی شما گزینش میشوند.
به گزارش فایننشال تایمز، بایتدنس امکان دسترسی به الگوریتم توصیه شده را در اختیار کاربران خود قرار میدهد و آنرا برای اپلیکیشنهای مشریان شخصیسازی میکند. همچنین طبق وبسایت رسمی این شرکت، BytePlus ترجمه خودکار گفتار به متن، جلوههای ویدیوئی بیدرنگ و ابزار تجزیه و تحلیل دادهها را نیز ارائه میدهد. طی یکسال گذشته بایتدنس و تیکتاک از جمله شرکتهای مستقر در چین محسوب میشدند که با مجموعهای از دستورالعملهای اجرایی دونالد ترامپ که با هدف مسدودسازی اپلیکیشنهای مستقر در چین در فروشگاههای برنامه ایالات متحده در نظر گرفته شده بود، مواجه شده بودند. اما جو بایدن در خردادماه سال جاری با صدور دستورالعمل اجرایی جدید تمامی ممنوعیتها را لغو کرد. با وجود ممنوعیتهای دولت ترامپ، تیکتاک توانست در سال گذشته از 100 میلیون کاربر ماهانه در ایالات متحده پیشی گیرد.