با قابلیت جدید اینستاگرام کاربران میتوانند در این پلتفرم بر روی محصولات خود برچسب قیمت بزنند. هر چند این ویژگی در حال حاضر تنها برای کابران ایالات متحده آمریکا در دسترس قرار گرفته است اما به احتمال زیاد در مدت زمان کوتاهی به صورت عمومی منتشر خواهد شد.
دقیقاً به همان روشی که میتوانید حساب دیگران را بر روی پستهای خود برچسبگذاری کنید اکنون امکان برچسبگذاری و به اصطلاح تگ کردن قیمت محصولات بر روی کالاها و محصولاتتان در اینستاگرام فراهم شده است. به گفته اینستاگرام؛ قابلیت برچسبگذاری محصولات که در گذشته تنها محدود به حسابهای تجاری و تولیدکنندگان محتوا بود اکنون در دسترس همه کاربران اینستاگرام با حسابهای عمومی قرار گرفته است.
برای تگ کردن یک محصول، ابتدا برند آن کالا را تگ میکنید. سپس در پایین بر گزینه محصولات جدید (New Products) ضربه بزنید. بر روی عکس ضربه بزنید، در ادامه میتوانید برای محصولات مرتبط با توصیف خود جستجو کنید. وقتی که محصول مورد نظر را در پست خود تگ کردید، دیگران میتوانند بر روی تگ مورد نظر ضربه بزنند و جزئیات مربوط به آن محصول را مشاهده کرده و آن را خریداری کنند. اینستاگرام حتی بیان کرد که بر روی پیشرفت روشهایی برای تگ کردن محصولات در استوریها را نیز تلاش میکند.
گسترش و پیشرفت این روش به عنوان بخشی از تلاشهای چندین ساله متا (شرکت مالک اینستاگرام)در جهت اضافه کردن بازار تجارت الکترونیک به پلتفرم شبکههای اجتماعی خود بوده است. اینستاگرام نیز چندین ویژگی را برای افزودن قابلیت خرید به پلتفرمهای خود معرفی کرده است، از جمله آنها میتوان به قابلیت Checkout و ابزار فروشگاه فیسبوک اشاره کرد. اکنون به کمک این ویژگی اینستاگرام، برچسب قیمت برای همه حسابهای عمومی فعال شده است.
اطلاعیهای از سوی اینستاگرام اینطور میگوید: «برای حمایت از برندهایی که عاشقشان هستید و برای کمک به دوستان و خانواده خود در کشف محصولات جدیدی که ممکن است دوستشان داشته باشند، اشتراکگذاری محصولات در اینستاگرام سادهتر شده است.»
طبق گزارش CNBC، پلتفرم شبکه اجتماعی اینستاگرام در پاییز 2021 به 2 میلیارد کاربر فعال ماهانه رسید.
همچنین بخوانید:
- قابلیت جدید اینستاگرام؛ پاسخ به پیامها از فید اصلی
- دو حالت Following و Favorites به صفحه اصلی اینستاگرام اضافه شد
منبع: Cnet