طبق تحقیقات جدید، Alexa و Siri تقریبا به اندازه Google Assistant توانایی ندارند.
شرکت تحقیقاتی Loup Ventures،
اخیراً گزارش نیمه سالانه خود را در مورد دستیاران دیجیتال مبتنی بر گوشی های هوشمند منتشر کرده است،
و نتایج یک بار دیگر نشان می دهد که گوگل از آمازون و اپل به طور قابل توجهی جلوتر است.
برای یافتن اینکه کدام دستیار بهترین بهتر است،
تحلیلگران ژن مونستر و ویل تامپسون از هر یک 800 سؤال یکسان در پنج گروه مختلف سؤال کردند و آنها را در درک و صحت ارزیابی کردند.
با توجه به یافته های آنها، Google Assistant هر سؤالی را که از آن پرسیده بوده اند را درک کرده،
و به 92.9 درصد از سوال ها پاسخ داده صحیح است.
Siri در حدود 99.8 درصد از سؤالات را درک کرده و به 83.1 درصد از آن ها پاسخ صحیح داده است،
در حالی که Alexa در حدود 99.9 درصد را درک کرده و به 79.8 درصد از سوال ها پاسخ صحیح داده است.
بنا بر نتایج، Alexa تقریباً به 162 سؤال پاسخ نادرست داد در حالی که Google Assistant تنها 57 اشتباه داشت.
آمازون به وضوح کارهایی برای انجام دادن دارد.
با این حال، در حالی که تحقیقاتی مانند این به ما کمک می کند تا وضعیت دستیارهای دیجیتال را رصد کنیم،
اما تصویر کاملی از آن ها ارائه نمی دهد.
هر دستیار دارای ویژگی های منحصر به فرد خود است که لزوماً در این دسته ها نشان داده نمی شوند،
هم چنین دستیاری که استفاده می کنید تا حد زیادی به نوع تلفن هوشمندی که دارید، بستگی دارد.
بنابراین، در حالی که Alexa و Google Assistant برنامه های آیفون مخصوص به خود را دارند،
اما با آنچه می توانید با آنها انجام دهید، محدود خواهید شد.
اما هنوز کاملاً واضح است که گوگل سرمایه گذاری گسترده ای را در دستیار خود انجام داده است.
Google Assistant در همه رده ها از Alexa و Siri بهتر بود، به جز در یک مورد.
Siri در “دستورات” بهتر بود، مانند ارسال تماس تلفنی و پیامک یا تنظیم یادآوری.
هم چنین بدترین رده برای Alexa بود که فقط به 69 درصد از آن ها به درستی پاسخ داده بود.
تعجب آورتر این است که Alexa آمازون نیز در رده تجارت بسیار چشمگیر بوده است، چیزی که فکر می کنید آمازون علاقه ای به پیشرفت آن دارد.
Alexa در مقایسه با 92 درصد Google Assistant، تنها قادر به پاسخگویی صحیح به 71 درصد از سوالات بود. (Siri با 68 درصد در رده آخر قرار گرفت.)
مونستر و تامپسون خاطرنشان کردند که به احتمال زیاد افراد بسیار اندکی هستند که در واقع از دستیاران صوتی خود برای خرید وسایل استفاده می کنند.
اما آنها اضافه کردند که سؤالات آنها در رده تجارت با توجه به این واقعیت طراحی شده است.
آنها نوشتند: “ما معتقدیم که براساس نظرسنجی از مصرف کنندگان و تجربه ما با استفاده از دستیارهای دیجیتال،
تعداد مصرف کنندگانی که از طریق دستورات صوتی اقدام به خرید می کنند بسیار ناچیز است.
ما فکر می کنیم اطلاعات نمایش داده شده مربوط به تجارت، بیشتر به سمت خرید محصول در زمینه تحقیقات، خدمات و کشف مشاغل محلی است.”
یافته های آنها همچنین نشان می دهد، سرعت پیشرفت همه این دستیارها چگونه است.
براساس این گزارش، هر سه دستیار در طول سال گذشته دستاوردهای چشمگیری داشته اند.
Alexa با کسب 18 امتیاز در 13 ماه گذشته، بهترین جهش را در میزان پاسخ ها صحیح نسبت به سال گذشته داشته است.
بنابراین اگرچه Alexa هنوز هم می تواند کارهای زیادی برای بستن شکاف با Google Assistant انجام دهد،
اما این می تواند زودتر از آنچه فکر می کنید، اتفاق بیفتد.
منبع: mashable