استودیو DICE در راستای بهبود وضعیت نابسامان Battlefield 2042، تصمیم گرفت تا تغییرات گستردهای در نقشههای این بازی اعمال کند.
بهتازگی الکترونیک آرتز و DICE اعلام کردهاند که به زودی در ساختار تقشههای بازی Battlefield 2042 تغییراتی اعمال میکند تا تجربهی سرگرمکنندهتر و بهینهتری را به کاربران ارائه دهد. یکی از مواردی که تیم توسعهدهنده برای بهبود آن تلاش میکند مسئله جابهجایی در نقشهی بازی است به طوری که بازیکنان برای جابهجا شدن مابین Flagها و نقاط اسپاون از پایگاه باید زمان زیادی صرف کنند. طبق دیدگاه تیم توسعهدهنده، این موضوع بهدنبال معرفی نقشههای بسیار بزرگ و حالتهای 128 نفرهی Battlefield 2042 ایجاد شده است؛ به طوری که بازیکنان و نبردها را در نقشه پخش میکند و در نتیجه، گیمر برای مبارزه یا پرداختن به Objective میبایست زمان زیادی منتظر بمانند. در همین راستا آنها برای بهبود این وضعیت، در حال بررسی کاهش زمان کلی سفر بین Flag و نقاط اسپاون در برخی از نقشهها هستند تا جابجایی بین نقاط اسپاون نزدیکترین پرچمها اتفاق بیفتد.
یکی دیگر از مواردی که از نظر تیم توسعهدهنده نیاز به بهبود تجربهی گیمپلی این بازی دارد، شدت مبارزات است که این مشکل نیز عمدتاً مربوط به حالتهای 128 نفرهی Battlefield 2042 میباشد؛ مخصوصاً در حالت Breakthrough، زیرا در این حالت در هنگام مبارزه بر سر Flagها وسایل نقلیه بسیاری وجود دارد که به هرجومرج گیجکننده ختم شده و از میزان سرگرمکنندگی بازی کم میکند. برای حل این مشکل آنها در نظر دارند تا از میان کم کردن تعداد بازیکنان این حالت و کم کردن حجم وسایل نقلیهی موجود در این نقشه و سایر نگرشهای خلاقانه، یک مورد را انتخاب کرده تا با اصلاح این بخش از بازی، رضایت مخاطبان را بهدست بیارود. در حال حاضر به نظر میرسد که کاهش تعداد بازیکنان در این حالت به 64 نفر منطقی بوده و به بهبود تجربه حالت Breakthrough کمک میکند.
همچنین استودیو DICE احساس میکند که فضای باز و مسطح زیادی روی برخی از نقشهها وجود دارد که موجب ایجاد مناطقی خالی از ساختمان و سنگرها میشود که وجود این نقاط استفاده از سلاحهای Long Range و اسنایپر را افزایش میدهد. در نهایت این عمل با کاهش درگیریهای رو در رو از جذابیت گیمپلی بازی به میزان قابل توجهای میکاهد. استودیو DICE در تلاش است تا با اضافه کردن نقاطی بهخصوص برای سنگر گرفتن و پایین آوردن حجم نبردهای دور-برد، چنین مشکلی را برطرف کنند. در همین راستا آنها اقدام به طراحی مجدد نقاطی بهخصوص از این نقشه و البته طراحی دوبارهی حالت Breakthrough کردهاند.
Battlefield 2042 از نبود مسیرهایی مشخص برای رسیدن به اهداف بازی رنج میبرد به طوری که بازیکنان برای دفاع از نقاط مهم و یا حمله به پایگاههای دشمن دچار مشکل میشوند. بنابراین تیم توسعهدهنده باید اقدامات لازم برای بهبود مسیرهای بازی را انجام دهد تا مسیرهایی تعریف شدهتر ایجاد و درک نحوه رسیدن از یک هدف به هدف دیگر آسانتر شود. در نهایت کمبود سنگرها در میدان جنگ یکی دیگر از معضلهای این بازی به حساب میآید؛ بدین شکل که بازیکنان بدون دانش از محل قرارگیری دشمنان، در میدان دید آنها قرار میگیرند و کشته میشوند. تیم توسعه قصد دارد تا با ایجاد سنگرهای بیشتر و بهینه کردن فضاهای موجود در نقشهها، تجربهای بهتر از بازی را ارائه کنند.
تیم توسعهدهنده به عنوان نمونه برای درک بهتر این مشکلات به منطقهی Sector A از نقشهی Kaleidoscope در حالت Breakthrough اشاره کرده و اظهار داشت که فواصل طولانی مابین آبجکتیوها درکنار فضاهای باز بسیار زیاد و نبود سنگرهای کافی، جلوی مولفههای سرگرمکنندهی بازی را گرفتهاند. این تیم در ادامه اظهارات خود خاطر نشان کرد که تمامی این تغییرات قرار نیست خیلی سریع و به صورت همزمان در تمام نقشههای بازی اعمال شود. تیم توسعهدهنده حالا یک رفتار سالمتر و حرفهایتر را برای طراحی نقشههای بازی در دستور کار خود قرار داده است به طوری که استودیو DICE ابتدا میخواهد به اصلاح نقشههایی از بازی Battlefield 2042 نظیر Kaleidoscope در Conquest و Breakthrough بپردازد که بیشتر از سایر نقشهها به بهبودهای مذکور نیاز دارند.
این اقدامات استودیو DICE میتواند در روند طراحی نقشههای جدید نیز تأثیر بگذارد. از آن جایی که نقشههای بزرگ معادل «آزادی عمل بیشتر و سرگرمکنندهتر شدن بازی» نمیشود، بازیکنان میتوانند انتظار داشته باشند که نقشههای آینده در مقیاس کوچکتر از حال حاضر این بازی عرضه شوند. این موضوع میتواند بدان معنا باشد که استودیو DICE احتمالاً اقدام به کم کردن تعداد بازیکنان حاضر در نقشه یا کم کردن تعداد آبجکتیوها نیز خواهد کرد. در صورت انتشار اخبار بیشتر در این رابطه بلافاصله آن را با شما به اشتراک میگذاریم.
همچنین بخوانید:
- مراحل ساخت بازی Stalker 2: Heart of Chernobyl به طور موقت متوقف شد
- جزئیات جدیدی از حالتهای گرافیکی نسخه نسل نهمی GTA V منتشر شد
- عرضهی سه بازی Resident Evil برای نسل نهم
منبع: vg247