براساس گزارشات منتشر شده، فیل اسپنسر اظهار داشت که هیچکس در دنیا به خاطر استارفیلد پلیاستیشن ۵ خود را نخواهد فروخت تا ایکسباکس بخرد.
فیل اسپنسر، مدیرعامل بخش گیمینگ مایکروسافت، در مورد نبرد بین این شرکت و رقبای اصلی خود یعنی سونی و نینتندو اظهار نظر کرده و میگوید که ایکسباکس جایگاه سوم را در این رقابت به خود اختصاص داده و این نظریه که مایکروسافت میتواند بازیهای بهتری برای به دست آوردن سهم بیشتری از بازار بسازد، قابل قبول نیست. فیل اسپنسر اظهار داشت که حتی اگر استارفیلد بهترین بازی تاریخ در سراسر جهان باشد، این برای کمک به ایکسباکس برای پیشی گرفتن از پلیاستیشن کافی نیست. اسپنسر در صحبت با Kinda Funny اذعان کرد که هدف مایکروسافت این نیست که سونی یا نینتندو در رقابت فروش کنسولی شکست دهد و متأسفانه بعد از شکست در رقابت فروش نسل ایکسباکس وان و پلیاستیشن ۴، این شرکت امیدی ندارد تا فقط با فروش کنسولهای خود به جایگاه نخست بازگردد. در بیانیه رئیس ایکسباکس آمده است:
هدف ما این نیست که سونی یا نینتندو در رقابت فروش کنسولی شکست دهیم؛ در واقع راهحل کاربردی و خوبی برای پیروزی ما وجود ندارد. میدانم که این باعث ناراحتی بسیاری از طرفداران ما خواهد شد اما حقیقت موضوع این است که هنگامی که شما در جایگاه سوم یک بازار کنسول هستید و دو بازیکن نخست این رقابت تا این حد قدرتمند هستند و در کارهای دیگری مثل انجام معاملات و توافقات نیز تمرکز جداگانهای دارند، کار برای ما به عنوان تیم ایکسباکس سخت میشود. دید ما این است که همه کسانی که کنسولهای بازی استفاده میکنند، تجربه خوبی داشته و احساس میکنند که شهروند درجه یک هستند. این تفسیر که اگر فقط بازیهای عالی بسازید، همه چیز تغییر میکند و کنسولهای بیشتری به فروش میرسد، درست نیست. حدود ۹۰ درصد از افرادی که هر ساله برای خرید کنسول وارد یک خردهفروشی میشوند، در حال حاضر عضو یکی از این سه اکوسیستم هستند. کاربران این روزها میتوانند حداقل در یک محیط خانوادگی خیلی ساده و بدون نیاز به تغییر از یک پلتفرم به پلتفرم دیگر جابهجا شوند. این مساله، متقاعد کردن افراد برای تغییر را بسیار دشوار میکند. بنابراین حتی اگر استارفیلد بهترین بازی تاریخ هم باشد، برای جلو افتادن ایکسباکس از پلیاستیشن کافی نخواهد بود. اینطور نیست که تصور کنید اگر استارفیلد از ۱۰ امتیاز ۱۱ هم باشد مردم شروع به فروش PS5های خود کرده و ایکسباکس بخرند. این اتفاق نخواهد افتاد. من کارشناسان زیادی را در آنجا میبینم که میخواهند به زمانی برگردند که همه ما کارتریج و دیسک داشتیم و هر نسل جدید یک لوح کامل بود. و شما میتوانستید کل سهم کنسول را تغییر دهید اما دنیای کنونی اینگونه نیست.
فیل اسپنسر گفت که این شرکت «چشم انداز منحصر به فردی» در بازار دارد که در آن به طور انحصاری بر روی یک پلتفرم کنسول تمرکز نمیکند. در عوض، مایکروسافت در حال ایجاد زیرساختی است که از تجربه بازیها را در سراسر دستگاهها، از جمله تلفنهای همراه و تبلتها از طریق استریم امکانپذیر میکند. به طور خلاصه مایکروسافت بهدنبال ارائه بازیهای خود در بیشترین پلتفرم ممکن است تا به مخاطبان وسیعتری دسترسی داشته باشد. فیل اسپنسر در رابطه با این موضوع اظهار داشت:
بدون شک کنسولها هسته اصلی برند ایکسباکس میباشند؛ بنابراین ما روی اطمینان از عالی بودن تجربه کنسول تمرکز خواهیم کرد. برخی میخواهند نشان دهند که تیم سبز کار بهتری از بچههای تیم آبی را انجام میدهند اما من فقط میخواهم بگویم که ایکسباکس در رقابت با دیگران هیچ شانسی برای برد ندارد. ما باید برویم و کار خودمان را انجام دهیم.
همانطور که به صورت رسمی اعلام شد، کنسولهای پلیاستیشن ۵ از سال ۲۰۲۰ تاکنون حدود ۴۰ میلیون دستگاه به فروش رساندهاند که این عدد برای کنسولهای نینتندو سوییچ به ۱۲۲ میلیون دستگاه میرسد. با این حال مایکروسافت هنوز اطلاعات رسمی در رابطه با فروش کنسولهای نسل نهمی ایکسباکس خود منتشر نکرده است. با ما همراه باشید در صورت انتشار اخبار جدید درباره این موضوع بلافاصله آن را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. همچنین شما نیز میتوانید نظرات خود را این رابطه برای بیان کنید.
همچنین بخوانید:
- عرضه نسخه مستقل بازی Marvel’s Spider-Man Remastered برای پلیاستیشن ۵
- بازی Mortal Kombat 12 احتمالاً در آینده نزدیک معرفی خواهد شد
- نمرات بازی Redfall از دید سایتهای معتبر دنیا
منبع: gamespot