قابلیت افزایش سرعت پخش ریلز به اینستاگرام اضافه شد

قابلیت افزایش سرعت پخش ریلز به اینستاگرام اضافه شد

به گزارش TechCrunch اینستاگرام که متعلق به شرکت متا است، یک قابلیت دیگر (قابلیت افزایش سرعت پخش ریلز) را از تیک‌تاک کپی کرده است. این بار، کاربران می‌توانند با لمس طولانی سمت راست یا چپ صفحه، سرعت پخش ریلز را تا ۲ برابر افزایش دهند.

هنگامی که تیک‌تاک برای اولین بار راه‌اندازی شد، ویدیوها تنها می‌توانستند ۱۵ ثانیه طول داشته باشند. با گذشت سال‌ها و افزایش محبوبیت تیک‌تاک، این شبکه اجتماعی پشتیبانی از ویدیوهای طولانی‌تر را نیز ارائه کرد. همراه با این تغییر، تیک‌تاک گزینه افزایش سرعت پخش ویدیوها را نیز معرفی کرد، زیرا کاربران به مصرف سریع‌تر محتوا عادت کرده بودند.

اینستاگرام ریلز نیز در ابتدا به کاربران اجازه می‌داد ویدیوهایی با حداکثر ۱۵ ثانیه طول را منتشر کنند. امروزه، کاربران می‌توانند ویدیوهایی تا ۳ دقیقه را به اشتراک بگذارند. اینستاگرام نیز مانند تیک‌تاک می‌خواهد با ارائه گزینه جدید پخش سریع، امکان تماشای محتوای بیشتر در زمان کمتر را به کاربران بدهد.

قابلیت افزایش سرعت پخش ریلز، احتمال تماشای کامل ویدیوهای طولانی‌تر را افزایش می‌دهد، به خصوص که ایده اصلی ریلز ارائه قطعات سرگرم‌کننده و کوتاه به کاربران است. این موضوع می‌تواند به نگرانی‌ها در مورد تأثیر منفی افزایش محتوای ویدیویی کوتاه بر دامنه توجه و توانایی تمرکز بر محتوای طولانی‌تر نسبت داده شود.

با توجه به اینکه اینستاگرام ریلز یک کپی مستقیم از تیک‌تاک است، جای تعجب نیست که این پلتفرم ویژگی‌های خاصی را از پلتفرم ویدیویی کوتاه وام می‌گیرد. این اولین بار نیست که اینستاگرام چنین کاری انجام می‌دهد، زیرا قابلیت ریمیکس (Remix) آن نیز کپی از ابزار دوئت (Duet) تیک‌تاک است.

لازم به ذکر است که قابلیت افزایش سرعت پخش ویدیو در شبکه‌های اجتماعی مختلف، به یک ویژگی رایج تبدیل شده است. این امکان به کاربران کمک می‌کند تا در صورت تمایل، محتوای ویدیویی را با سرعت بیشتری مشاهده کنند و در زمان خود صرفه‌جویی نمایند. این ویژگی به ویژه برای ویدیوهای آموزشی، خبری یا محتوایی که نیاز به مرور سریع دارد، می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

به طور کلی، ارائه این قابلیت در اینستاگرام ریلز نشان‌دهنده تلاش این پلتفرم برای همگام شدن با ترندهای روز شبکه‌های اجتماعی و ارائه تجربه کاربری بهتر به مخاطبان خود است. تقلید اینستاگرام از ویژگی‌های محبوب تیک‌تاک، اگرچه گاهی با انتقاداتی همراه بوده است، اما به نظر می‌رسد که در جهت جذب و حفظ کاربران بیشتر صورت می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا