قابلیت دیدن و جستجو با تصاویر به هوش مصنوعی گوگل اضافه شد

قابلیت دیدن و جستجو با تصاویر به هوش مصنوعی گوگل اضافه شد

قابلیت دیدن و جستجو با تصاویر به هوش مصنوعی گوگل اضافه شد. گوگل با افزودن قابلیت‌های چندوجهی به چت‌بات حالت هوش مصنوعی مبتنی بر جستجوی خود، امکان “دیدن” و پاسخ به سؤالات مربوط به تصاویر را فراهم کرده است. این شرکت همچنین دسترسی به حالت هوش مصنوعی را برای “میلیون‌ها کاربر بیشتر” گسترش می‌دهد.

این به‌روزرسانی یک نسخه سفارشی از هوش مصنوعی Gemini را با فناوری تشخیص تصویر Lens گوگل ترکیب می‌کند و به کاربران حالت هوش مصنوعی در جستجو (AI Mode Search) اجازه می‌دهد تا عکسی بگیرند یا آپلود کنند و یک “پاسخ جامع و غنی همراه با لینک‌ها” درباره محتویات آن دریافت کنند. به‌روزرسانی چندوجهی حالت هوش مصنوعی از امروز در دسترس است و می‌توان از طریق اپلیکیشن گوگل در اندروید و iOS به آن دسترسی پیدا کرد.

رابی استاین، معاون تولید گوگل سرچ، می‌گوید: “حالت هوش مصنوعی بر پایه سال‌ها کار ما در زمینه جستجوی بصری بنا شده و یک قدم فراتر می‌رود. با قابلیت‌های چندوجهی Gemini، حالت هوش مصنوعی می‌تواند کل صحنه موجود در یک تصویر، از جمله زمینه نحوه ارتباط اشیاء با یکدیگر و مواد، رنگ‌ها، اشکال و آرایش منحصربه‌فرد آن‌ها را درک کند.” به این ترتیب، قابلیت دیدن و جستجو با تصاویر به هوش مصنوعی گوگل اضافه شد است.

گوگل می‌گوید که این به‌روزرسانی از یک “تکنیک انتشار چندگانه” استفاده می‌کند که چندین پرسش را درباره تصویر دیده شده و هر شیء موجود در آن مطرح می‌کند تا پاسخ‌هایی “فوق‌العاده ظریف و مرتبط با زمینه” ارائه دهد. این امر به آن امکان می‌دهد کارهایی مانند شناسایی کتاب‌های نمایش داده شده در یک تصویر، ارائه پیشنهادهایی برای عناوین مشابه با رتبه‌بندی مثبت و پاسخ به سؤالات برای تنظیم بیشتر توصیه‌ها را انجام دهد. با این قابلیت جدید، دیدن و جستجو با تصاویر به حالت هوش مصنوعی گوگل امکان‌پذیر شده است.

به گزارش ورج حالت هوش مصنوعی برای جستجو، پاسخ گوگل به Perplexity و ChatGPT Search است؛ تجربه‌ای شبیه به چت‌بات که با خلاصه‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی از کل فهرست جستجوی گوگل به سؤالات پاسخ می‌دهد.

حالت هوش مصنوعی ماه گذشته به طور انحصاری برای مشترکین Google One AI Premium راه‌اندازی شد، البته فقط در بخش Labs. اکنون، گوگل می‌گوید که شروع به ارائه حالت هوش مصنوعی به “میلیون‌ها کاربر بیشتر” در Labs در ایالات متحده کرده است، فراتر از مشترکین پولی AI Premium.

به گفته گوگل، این قابلیت جدید به کاربران امکان می‌دهد تا از اشیاء، مکان‌ها یا حتی متونی که در دنیای واقعی می‌بینند عکس بگیرند و اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها کسب کنند. برای مثال، کاربر می‌تواند از یک بنای تاریخی عکس بگیرد و حالت هوش مصنوعی اطلاعاتی در مورد تاریخچه، معماری و سایر جزئیات مربوط به آن بنا ارائه دهد. همچنین، اگر کاربر از یک محصول خاص عکس بگیرد، می‌تواند اطلاعاتی مانند قیمت، نظرات کاربران و فروشگاه‌های نزدیک که آن محصول را عرضه می‌کنند، دریافت کند.

این اقدام گوگل نشان‌دهنده تلاش‌های این شرکت برای ادغام هرچه بیشتر هوش مصنوعی در محصولات اصلی خود، به ویژه در بخش جستجو است. با توجه به رقابت فزاینده در زمینه هوش مصنوعی و جستجو، گوگل در تلاش است تا با ارائه قابلیت‌های نوآورانه، جایگاه خود را در این بازار حفظ و تقویت کند. افزودن قابلیت‌های چندوجهی به حالت هوش مصنوعی، گوگل را یک گام به رقبایی مانند Perplexity و OpenAI نزدیک‌تر می‌کند که پیش از این قابلیت‌های مشابهی را در محصولات خود ارائه کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا