متاورس

فیل اسپنسر: متاورس یک بازی ویدیویی ضعیف می‌باشد

به‌تازگی فیل اسپنسر، رئیس بخش گیمینگ شرکت مایکروسافت، اظهار داشت که متاورس همانند یک بازی ویدیویی ضعیف می‌باشد.

خلق یک دنیای واقعی درون واقعیت مجازی دهه‌هاست که از آروزهای علاقه‌مندان به تکنولوژی و آثار علمی تخیلی می‌باشد و با پیشرفت فناوری در سال‌های اخیر، این رویا بیش از هر زمان دیگری به واقعیت نزدیک‌تر شده است. متا (فیس‌بوک سابق) و پروژه متاورس مارک زاکربرگ نزدیک‌ترین تلاش‌هایی در این زمینه بوده‌اند که تا به حال دیده‌ایم اما با این حال مدتی طول می‌کشد تا دنیای واقعیت مجازی شبیه چیزی خارج از Ready Player One را ببینیم. اینترنت در این مدت از فرصت استفاده کرده تا تقریبا هر چیزی که متاورس تاکنون نشان داده را مسخره کند؛ البته که برخی موارد آن واقعا هم مضحک به نظر می‌رسد. به عنوان مثال، آخرین اعلامیه آن‌ها در مورد اضافه کردن پاها را در نظر بگیرید، که به نظر می‌رسد آنطور حتی آنطور آن‌ها می‌گویند هم کار نمی‌کند.

براساس گزارش تام وارن از The Verge، یکی از تأثیرگذارترین چهره‌های صنعت بازی در چند سال اخیر، یعنی فیل اسپنسر، رئیس بخش گیمینگ شرکت مایکروسافت، اخیراً نظر خود را در جریان رویداد زنده‌ی WSJ Tech در رابطه با این موضوع به اشتراک گذاشته است. هنگامی که از اسپنسر در مورد افکارش در مورد متاورس همانطور که در حال حاضر می شناسیم پرسیده شد، اظهار داشت که «امروزه متاورس همانند یک بازی ویدیویی ضعیف می‌باشد. ساختن یک متاورس که مثل یک اتاق نشیمن در دنیای واقعی است، طوری نیست که من بخواهم وقتم را در در آن بگذرانم.» با این حال، او اضافه کرد که متاورس هنوز در مراحل ابتدایی خود قرار دارد و در ادامه «تکامل خواهد یافت». فیل اسپنسر در WSJ Live در بیان کرد:

امروزه متاورس همانند یک بازی ویدیویی ضعیف می‌باشد. ساختن یک متاورس که مثل یک اتاق نشیمن در دنیای واقعی است، طوری نیست که من بخواهم وقتم را در در آن بگذرانم. چیزی که در دنیای متاورس می‌بینم این است که ما در حال حاضر در مراحل اولیه آن هستیم اما در آینده شاهد تکامل آن خواهیم بود.

با توجه به اینکه متاورس تا چه حد برای کاربران و حتی کارمندان واقعی خود که برای استفاده از آن پول دریافت می‌کنند، محبوبیت ندارد، یک واقعیت اجتناب‌ناپذیر است. واقعیت این است که متاورس طی شرایط فعلی برای خیلی‌ها اصلا جذاب به نظر نمی‌رسد. تنها چیزهایی که تاکنون از آن دیدیم، تلاش افراد برای فروش چیزهای به ظاهر بی‌ارزش یا وادار کردن کارمندان شرکت‌ها برای کار در این فضا بوده که با رویاهایی که درباره آن داشتیم، فاصله زیادی دارد. کارکنان در حال حاضر به شدت خسته شده‌اند؛ چراکه هیچ کس نمی‌خواهد کار خود را با پوشیدن یک هدست داغ و ناراحت‌کننده برای قرار گرفتن در یک دفتر دیجیتالی با ظاهر بد سخت و غیرقابل تحمل کند. از طرفی کل ایده‌ی آن هم در وهله اول اصلا بدیع و اورجینال نیست. پلتفرم‌هایی مانند VRChat سال‌هاست که وجود دارند و بازیکنان واقعاً در آن بازی سرگرم می‌شوند، بنابراین حداقل می‌دانیم که این امکان وجود دارد.

در حال حاضر می‌توان گفت که قبل از اینکه هر شکلی از متاورس واقعاً شروع به کار کند، چند چیز باید اتفاق بیفتد؛ سخت افزار باید فشرده شود و به عینک های سبک و با قابلیت پوشیدن آسان تبدیل شود، همچنین در ظاهر و زیرساخت خود متاورس نیز باید چنین اتفاقی رخ دهد و کسانی که آن را توسعه می‌دهند باید بیشتر روی حس خوب آن تمرکز کنند تا اینکه چقدر پول بیشتری را می‌توان از مصرف‌کنندگان به‌دست آورد. بنابراین به نظر می‌رسد که اظهارات فیل اسپنسر درباره این موضوع کاملاً درست به نظر می‌رسد؛ اگر آنها می‌خواهند چیزی ماندگار بسازند، متا باید افرادی را جذب کند که واقعاً می‌دانند چگونه بازی‌های فوق‌العاده‌ای را در آن بسازند، زیرا آخر کار، متاورس چیزی جز یک بازی MMO بزرگ و شکوهمند نیست.

همچنین بخوانید:

منبع: destructoid

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا