متا اپلیکیشن مستقل هوش مصنوعی خود را برای رقابت با ChatGPT معرفی کرد

متا اپلیکیشن مستقل هوش مصنوعی خود را برای رقابت با ChatGPT معرفی کرد

پس از ادغام موفقیت‌آمیز هوش مصنوعی متا (Meta AI) در پلتفرم‌های محبوب خود نظیر واتساپ، اینستاگرام، فیسبوک و مسنجر، متا اکنون گامی بلندتر برداشته و از اپلیکیشن مستقل هوش مصنوعی خود رونمایی کرده است. این اقدام که در جریان رویداد LlamaCon متا در روز سه‌شنبه معرفی شد، به کاربران امکان می‌دهد تا مشابه اپلیکیشن ChatGPT و سایر دستیارهای هوش مصنوعی، به صورت مستقیم و از طریق یک برنامه مجزا به Meta AI دسترسی پیدا کنند.

به گزارش تک‌کرانچ، استراتژی متا برای جذب کاربران و متمایز کردن خود از رقبایی چون OpenAI و Anthropic، تکیه بر بزرگترین نقطه قوت خود است: داده‌های انبوه کاربران. متا سال‌هاست که از طریق فیسبوک و اینستاگرام اطلاعات قابل توجهی درباره علایق، روابط و فعالیت‌های کاربران جمع‌آوری کرده و اکنون قصد دارد از این شناخت عمیق برای ارائه تجربه‌ای شخصی‌سازی‌شده‌تر در هوش مصنوعی خود بهره ببرد. به گفته متا، اپلیکیشن جدید می‌تواند با “استفاده از اطلاعاتی که قبلاً خودتان انتخاب کرده‌اید در محصولات متا به اشتراک بگذارید” مانند پروفایل و محتوایی که با آن تعامل دارید، پاسخ‌های متمایز و شخصی‌سازی شده ارائه دهد. این قابلیت در حال حاضر برای کاربران در ایالات متحده و کانادا در دسترس است.

یکی از ویژگی‌های کلیدی این اپلیکیشن، قابلیت حافظه بلندمدت بهبود یافته است. کاربران می‌توانند اطلاعات خاصی درباره خودشان را به هوش مصنوعی بگویند تا برای مکالمات بعدی به خاطر بسپارد. به عنوان مثال، می‌توانید به هوش مصنوعی اطلاع دهید که به لاکتوز حساسیت دارید؛ در این صورت، هوش مصنوعی هنگام پیشنهاد مکان‌هایی برای سفر یا رستوران‌ها، این نکته را در نظر خواهد گرفت و مثلاً به شما یک پنیرفروشی را پیشنهاد نخواهد داد. این سطح از شخصی‌سازی با تکیه بر مدل زبانی قدرتمند Llama 3 که در حال حاضر پیشرفته‌ترین مدل متا محسوب می‌شود، امکان‌پذیر شده است. همچنین، قابلیت تولید تصویر با دستور متنی با عنوان “Imagine with Meta AI” نیز به طور برجسته‌ای در این اپلیکیشن مستقل در دسترس قرار گرفته است.

با وجود مزایای شخصی‌سازی، کاربران باید همواره نسبت به نحوه استفاده متا از داده‌هایی که با ربات‌های چت آن به اشتراک می‌گذارند، آگاه باشند. بخش عمده درآمد متا متکی بر کسب‌وکار تبلیغات هدفمند آن است و این شرکت از ثروت داده‌های کاربری خود برای تقویت همین بخش استفاده می‌کند. بنابراین، تعاملات با هوش مصنوعی می‌تواند به طور بالقوه برای نمایش تبلیغات مرتبط‌تر به شما مورد استفاده قرار گیرد.

اپلیکیشن هوش مصنوعی متا همچنین یک بخش جدید به نام فید Discover را معرفی می‌کند. در این فید، کاربران می‌توانند نحوه استفاده خود از هوش مصنوعی را با دوستانشان به اشتراک بگذارند. در یک تصویر نمونه، متا نشان می‌دهد که فردی از هوش مصنوعی خواسته است تا او را با سه ایموجی توصیف کند و سپس نتیجه را با دوستانش به اشتراک گذاشته است. تعاملات کاربران با Meta AI تنها در صورتی در این فید به اشتراک گذاشته می‌شود که خودشان انتخاب کنند. این فید ممکن است ترندهای خاصی در زمینه هوش مصنوعی مولد، مانند ترندهای اخیر ساخت تصاویر شبیه شخصیت‌های باربی یا آثار استودیو جیبلی را تقویت کند. اما باید دید آیا اضافه کردن یک فید اجتماعی به هر نوع اپلیکیشنی، حتی دستیار هوش مصنوعی، واقعاً ضروری است یا خیر؛ موضوعی که در گذشته در اپلیکیشن‌هایی مثل Venmo نیز مورد بحث بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا