مدل هوش مصنوعی Muse مایکروسافت

مایکروسافت از مدل هوش مصنوعی Muse برای توسعه و ساخت بازی رونمایی کرد

در جدیدترین اخبار منتشر شده در صنعت گیم مطلع شدیم که مایکروسافت از مدل هوش مصنوعی مولد Muse برای توسعه و ساخت بازی رونمایی کرد.

براساس گزارش منتشر شده توسط رسانه PCMag مطلع شدیم که محققان مایکروسافت و کارکنان ایکس‌باکس مدل هوش مصنوعی جدیدی با نام Muse رونمایی کرده‌اند که می‌تواند برای توسعه و ساخت بازی‌ها استفاده شود. این برنامه آزمایشی، که «موز» نام دارد، قادر است تصاویری از درون بازی و اقدامات مربوطه را بر اساس ورودی کنترلر تولید کند. مدل موز با ۱.۶ میلیارد پارامتر، روی بیش از ۱ میلیارد تصویر و اقدام کنترلر از یک بازی چندنفره در سال ۲۰۲۰ به نام Bleeding Edge که توسط استودیوی ایکس‌باکس به نام نینجا تئوری ساخته شده است، آموزش دیده است.

«آنچه موز را انقلابی می‌سازد، درک دقیق آن از دنیای ۳ بعدی بازی، از جمله فیزیک بازی و چگونگی واکنش بازی به اقدامات کنترلر بازیکنان است»، تیم ایکس‌باکس مایکروسافت در یک پست وبلاگی در روز چهارشنبه نوشت. این شرکت Muse را به عنوان اولین نمونه از کلاس جدیدی از برنامه‌های هوش مصنوعی به نام «مدل دنیای بازی و عمل انسانی» معرفی کرده است. نتیجه این مدل نه تنها می‌تواند «دنباله‌های بازی متنوع و مداوم» را تولید کند، بلکه می‌تواند اطمینان حاصل کند که وضعیت بازی حتی زمانی که بازیکن تغییراتی در شخصیت یا دنیای بازی ایجاد می‌کند، پایدار می‌ماند، طبق گفته تیم مایکروسافت در یک مقاله تحقیقاتی.

دیگران نیز نشان داده‌اند که برنامه‌های هوش مصنوعی تولیدی قادر به شبیه‌سازی بازی‌های کلاسیک مانند Doom و Super Mario Bros هستند، اما در قالبی محدود. در مورد موز، این برنامه تنها می‌تواند دنباله‌های بازی را در وضوح پایین ۳۰۰ در ۱۸۰ در طی چند دقیقه رندر کند که منجر به گرافیک‌های مبهمی می‌شود. محدودیت دیگر این است که بازی تولیدشده همیشه با اقدامات کنترلر بازیکن یا با بازی که بر اساس آن آموزش دیده تطابق ندارد.

با وجود این محدودیت‌ها، مایکروسافت موز را به عنوان یک روش امیدوارکننده برای بهبود توسعه و حفظ بازی‌های ویدیویی می‌بیند. این شامل استفاده از مدل‌های هوش مصنوعی برای احیای بازی‌های کلاسیکی است که دیگر روی سخت‌افزارهای فعلی پشتیبانی نمی‌شوند. فیلیپ اسپنسر، رئیس ایکس‌باکس، در یک ویدیو گفت: «شما می‌توانید دنیایی را تصور کنید که از داده‌های بازی و ویدیو، یک مدل می‌تواند بازی‌های قدیمی را یاد بگیرد و آن‌ها را به هر پلتفرمی قابل حمل کند.»

این شرکت همچنین پتانسیل استفاده از مدل‌های هوش مصنوعی را برای کمک به توسعه‌دهندگان نرم‌افزار انسانی برای ایجاد تجربیات بازی به صورت آنی می‌بیند. تیم ایکس‌باکس افزود: «ما در حال حاضر از موز برای توسعه یک مدل هوش مصنوعی قابل بازی در زمان واقعی که روی دیگر بازی‌های انحصاری آموزش دیده استفاده می‌کنیم»، بدون اینکه جزئیات بیشتری ارائه دهد.

با این حال، معرفی Muse توسط مایکروسافت احتمالاً نگرانی‌ها و انتقادهایی در مورد جایگزینی توسعه‌دهندگان انسانی توسط هوش مصنوعی و نابودی روح خلاقانه بازی‌های ویدیویی به وجود خواهد آورد. یک کاربر در یوتیوب نوشت: «هر وقت فکر می‌کنم ایکس‌باکس نمی‌تواند بدتر شود، فیلیپ [اسپنسر] مرا اشتباه ثابت می‌کند.»

اما در پاسخ به این نگرانی‌ها، اعلامیه مایکروسافت اشاره کرد: «برای ایکس‌باکس، سازندگان بازی همیشه در مرکز تلاش‌های کلی ما در زمینه هوش مصنوعی خواهند بود. ما معتقدیم که فضایی برای توسعه سنتی بازی‌ها و فناوری‌های هوش مصنوعی تولیدی آینده وجود دارد که به عنوان مکملی برای کار خلاقانه و ارائه تجربیات نوظهور عمل می‌کند. به عنوان بخشی از این، ما به رهبران خلاق در ایکس‌باکس قدرت داده‌ایم تا در مورد استفاده از هوش مصنوعی تولیدی تصمیم‌گیری کنند.»

در همین حال، شرکت‌های دیگر از جمله نتفلیکس و EA نیز ابزارهای هوش مصنوعی تولیدی را به عنوان روشی برای تسهیل در توسعه بازی‌ها پذیرفته‌اند. با ما همراه باشید در صورت انتشار اخبار جدید در رابطه با این موضوع بلافاصله آن را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. همچنین شما نیز می‌توانید نظرات خود را درباره مدل هوش مصنوعی Muse مایکروسافت با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا