خرید اکتیویژن بلیزارد

خرید اکتیویژن بلیزارد به سرویس گیم پس کمکی نکرده است

در جدیدترین اخبار منتشر شده در صنعت گیم مطلع شدیم که تحلیل‌ها نشان می‌دهند خرید اکتیویژن بلیزارد به سرویس گیم پس کمکی نکرده است.

براساس گزارش منتشر شده توسط رسانه Insider Gaming مطلع شدیم که خرید بزرگ شرکت اکتیویژن بلیزارد به مبلغ ۶۹ میلیارد دلار به طور کلی کمکی به رشد سرویس گیم‌ پس یا تجارت گیمینگ مایکروسافت نکرده است. به بیان دیگر، مایکروسافت هنوز به رشد قابل‌توجه تجارت کسب‌و‌کار بازی‌های ویدیویی به‌خصوص سرویس گیم‌ پس که در زمان این خرید انتظارش را داشت، نرسیده است.

تحلیل‌های اخیر نشان می‌دهند که مایکروسافت امیدوار بود این خرید باعث شود بازیکنان بیشتری به این سرویس اشتراک‌محور بپیوندند و استودیوهای بیشتری بازی‌هایشان را در این پلتفرم منتشر کنند. با این حال، منابع گزارش گفته‌اند که «چندین استودیوی بزرگ بازی‌سازی با پیشنهاد مایکروسافت که بازی‌های خود را در گیم پس قرار دهند و در ازای آن هزینه‌ای دریافت کنند، مخالفت کرده‌اند.»

دنی فیش، مدیر پورتفولیویی که مسئول مدیریت سرمایه‌ای شامل ۸۰۰ میلیون دلار از سهام مایکروسافت است، به این رسانه گفته: «[اکتیویژن] ناامیدکننده بوده است.»

مایکروسافت هدف‌گذاری کرده بود که تا سال ۲۰۳۰ تعداد مشترکان خود را به ۱۰۰ میلیون نفر برساند. با این حال، تا فوریه ۲۰۲۴ تعداد مشترکان این سرویس به ۳۴ میلیون نفر رسیده است که شامل کاربرانی نیز می‌شود که بعد از تبدیل Xbox Live به Xbox Game Pass Core مشترک شدند. مایکروسافت در دو سال اخیر نتوانسته به اهداف رشد گیم پس دست یابد. این مسئله باعث شد رشد گیم پس دیگر به‌عنوان یک معیار برای تعیین حقوق مدیرعامل، ساتیا نادلا، در نظر گرفته نشود.

در همین حال، شرکت قیمت سرویس‌های خود را افزایش داده و یک سطح جدید به نام گیم پس استاندارد معرفی کرده است. در این سطح جدید، کاربران کنسول دیگر به نسخه‌های Day One دسترسی نخواهند داشت مگر اینکه به گیم پس آلتیمیت ارتقا دهند.

علاوه بر این، مایکروسافت انتظار داشت استودیوها و ناشران بیشتری از سرورهای ابری Azure برای بازی‌های خود استفاده کنند. اما طبق گزارش‌ها، اکتیویژن همچنان از Google Cloud و Amazon Web Services برای اجاره سرورهای خود استفاده می‌کند و برای توسعه بازی‌هایش بیشتر به سرورهای داخلی خود متکی است.

Insider Gaming برای دریافت واکنش مایکروسافت در مورد این گزارش با این شرکت تماس گرفته است. در صورت دریافت پاسخ، آن را به این داستان اضافه خواهد کرد. مایکروسافت قرار است در پایان ژانویه امسال گزارشی از درآمد سه‌ماهه دوم سال مالی ۲۰۲۵ را ارائه دهد. انتظار می‌رود در این جلسه جزئیاتی از رشد گیم پس و نحوه سودآوری اکتیویژن بلیزارد با مخاطبان به اشتراک گذاشته شود.

نظر شما در مورد اینکه خرید اکتیویژن بلیزارد کمکی به رشد سرویس اشتراکی ایکس‌باکس گیم پس و دیگر بخش‌های گیمینگ مایکروسافت نکرده، چیست؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید. با ما همراه باشید در صورت انتشار اخبار جدید در رابطه با این موضوع بلافاصله آن را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا