AMD با درایور جدید، فناوری FSR 4 را به اکثر بازی‌های FSR 3.1 می‌آورد

AMD با درایور جدید، فناوری FSR 4 را به اکثر بازی‌های FSR 3.1 می‌آورد

شرکت AMD سرانجام یکی از بزرگ‌ترین وعده‌های خود را عملی کرد. با انتشار جدیدترین درایور گرافیکی این شرکت، گیمرها اکنون می‌توانند فناوری پیشرفته آپ‌اسکیلینگ مبتنی بر هوش مصنوعی فناوری را تقریباً در تمام بازی‌هایی که از و پشتیبانی می‌کنند، فعال کنند. این یک گام بزرگ برای AMD در رقابت با انویدیا و فناوری محسوب می‌شود.

به گزارش ورج، شرکت AMD در یادداشت‌های انتشار جدیدترین درایور خود به شماره ، رسماً اعلام کرد که فناوری آپ‌اسکیلینگ و نسل‌سازی فریم (Frame Generation) مبتنی بر هوش مصنوعی، یعنی فناوری ، اکنون برای «اکثر بازی‌های پشتیبانی‌کننده از با رابط » در دسترس قرار گرفته است. این قابلیت که یکی از وعده‌های اصلی AMD بود، پس از مدتی انتظار به حقیقت پیوست. فناوری اولین بار در ماه مارس و همزمان با معرفی کارت‌های گرافیک سری رونمایی شده بود.

AMD فناوری را که رقیب مستقیم انویدیا به شمار می‌رود، «جهشی عظیم رو به جلو» نسبت به نسل قبلی خود، ، توصیف می‌کند. این شرکت می‌گوید: « با بهره‌گیری از الگوریتم‌های یادگیری ماشین (ML)، می‌تواند پیکسل‌های از دست رفته در حین رندر در رزولوشن پایین را به صورت هوشمند پیش‌بینی و جبران کند. در نتیجه، عملکردی فوق‌العاده بالا و تصاویری واضح با کیفیت HD را برای گیمرها به ارمغان می‌آورد که کیفیتی برابر با رندر نیتیو (Native) دارند.»

اگرچه درایور جدید پشتیبانی رسمی از فناوری را برای بیش از ۸۵ عنوان به همراه دارد، اما قابلیت اصلی آن، امکان فعال‌سازی این فناوری در بازی‌های قدیمی‌تر است. کاربران می‌توانند با مراجعه به نرم‌افزار و فعال کردن یک گزینه ساده، را به صورت اجباری روی بازی‌های مبتنی بر اعمال کنند. به گفته AMD: «این مرحله به درایور اجازه می‌دهد تا پیاده‌سازی موجود در بازی را با آخرین نسخه از جایگزین (Override) کند.»

این رویکرد مبتنی بر درایور (Driver-level) یک مزیت استراتژیک برای AMD محسوب می‌شود. برخلاف فناوری انویدیا که برای هر بازی نیازمند پیاده‌سازی اختصاصی توسط توسعه‌دهندگان است، AMD با این روش به کاربران اجازه می‌دهد بدون منتظر ماندن برای آپدیت رسمی بازی‌ها، از جدیدترین تکنولوژی آپ‌اسکیلینگ بهره‌مند شوند. این ویژگی به خصوص برای بازی‌هایی که دیگر پشتیبانی فعالی از سوی سازندگان خود دریافت نمی‌کنند، بسیار ارزشمند است. فناوری به دلیل ماهیت متن-باز (Open-Source) خود، برخلاف که به هسته‌های Tensor در کارت‌های انویدیا وابسته است، روی طیف وسیع‌تری از سخت‌افزارها، از جمله کارت‌های گرافیک قدیمی‌تر AMD و حتی کارت‌های رقیب، قابل اجراست. این دسترسی گسترده، پذیرش آن را در میان جامعه گیمرها تسریع می‌کند.

از زمان عرضه اولیه، پشتیبانی از به آرامی به بازی‌های بزرگ اضافه شده است. عناوینی مانند ، و از جمله بازی‌هایی هستند که به صورت رسمی از این فناوری پشتیبانی می‌کنند. اکنون با این قابلیت جدید در درایور آدرنالین، لیست بازی‌های سازگار به شکل چشمگیری افزایش می‌یابد و به گیمرها اجازه می‌دهد تا با سخت‌افزار فعلی خود، نرخ فریم بالاتر و کیفیت بصری بهتری را تجربه کنند. این اقدام، رقابت در حوزه آپ‌اسکیلینگ مبتنی بر هوش مصنوعی را داغ‌تر از همیشه خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا