براساس اخبار جدید منتشر شده در صنعت تکنولوژی به نظر میرسد که شرکتهای بزرگ بهخاطر قیمت پایین برای تبلیغات، به هوش مصنوعی روی آوردهاند.
براساس گزارش جدید خبر گذاری رویترز برخی از بزرگترین شرکتهای جهان، از غول مواد غذایی نستله (NESN.S) گرفته تا شرکت چندملیتی کالاهای مصرفی Unilever (ULVR.L)، در حال آزمایش با استفاده از نرمافزارهای مولد هوش مصنوعی مانند ChatGPT و DALL-E برای کاهش هزینههای تبلیغاتی هستند. مدیرعامل WPP میگوید که صرفهجویی در هزینه و وقت با استفاده از هوش مصنوعی میتواند ۱۰ تا ۲۰ برابر بیشتر شود. با این حال بسیاری از شرکتها نسبت به خطرات امنیتی و کپیرایت و همچنین خطرات سوگیریهای ناخواسته ناشی از اطلاعات خام تغذیهکننده نرمافزار محتاط هستند، به این معنی که انسانها در آینده همچنان بخشی از فرآیند باقی خواهند ماند.
هوش مصنوعی مولد (AI) که میتواند برای تولید محتوا بر اساس دادههای گذشته مورد استفاده قرار گیرد، در سال گذشته به یک کلمه کلیدی تبدیل شده و تخیل عمومی را به خود جلب کرده و علاقه بسیاری از صنایع را در این زمینه برانگیخته است. تیمهای بازاریابی امیدوارند که این امر منجر به راههای ارزانتر، سریعتر و تقریباً نامحدود برای تبلیغ محصولات شود. این فناوری می تواند برای ایجاد متن، تصاویر و حتی کدهای کامپیوتری به ظاهر اصلی، بر اساس آموزش، به جای دستهبندی یا شناسایی ساده دادهها مانند سایر هوش مصنوعی استفاده شود.
مارک رید، مدیرعامل WPP که یکی بزرگترین آژانس تبلیغاتی جهان میباشد در رابطه با این موضوع اظهار داشت که با شرکتهای کالاهای مصرفی از جمله نستله و اورئو سازنده Mondelez (MDLZ.O) همکاری میکند تا از هوش مصنوعی مولد در کمپینهای تبلیغاتی استفاده کند.
اخیراً یکی از آگهیهای برند کادبری در هند، با استفاده از هوش مصنوعی، ویدیویی از «شاهرخ خان»، بازیگر بالیوود، ساخته است. شاهرخ خان در این ویدیو عابران پیاده را به خرید از فروشگاههای این برند دعوت میکند. از طرف دیگر، برند یونیلیور با استفاده از ابزارهای تبلیغاتی هوش مصنوعی، برای یکی از محصولات شامپوی خود سناریوی تبلیغاتی ترغیبکنندهای نوشته است.
شرکتهای بزرگ هوش مصنوعی قراردادی را با کاخ سفید امضا کردهاند که مفاد آن در مورد واترمارکینگ برای برچسبگذاری روی آثاری است که با ابزارهای هوش مصنوعی تولید شدهاند. در واقع تبلیغاتی که توسط هوش مصنوعی تولید میشوند، میتوان تحت این قرارداد و قوانین مربوط به آن قرار داد. کن سیکلز، مدیر محصول شرکت واترمارک دیجیتال Digimarc، عقیده دارد که باید سیاستهای استانداردی برای برچسبگذاری یا همان واترمارک محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی وجود داشته باشد. وی اظهار داشت که محتوای بازاریابی از نظر فنی، محتوای اصلی هوش مصنوعی بوده و مفهوم آن در اینجا بسیار مهم میباشد؛ در نتیجه واترمارک این محتوا، تصمیمی منطقی به نظر میرسد که باید خطمشی استاندارد برای آن در نظر گرفت. با ما همراه باشید در صورت انتشار اخبار جدید در رابطه با این موضوع بلافاصله آن را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. همچنین شما نیز نظرات خود را برای ما بیان کنید.