بلواسکای ۲۰ میلیون کاربر

بلواسکای به ۲۰ میلیون کاربر رسید

با اعلام خبرگزاری‌های رسمی، اکنون سرویس شبکه اجتماعی غیرمتمرکز بلواسکای به ۲۰ میلیون کاربر رسیده که در مقایسه با سه ماه گذشته، ۳ برابر شده است.

به نقل از رسانه اینترنتی اِنگجت، بلواسکای (Bluesky) همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد و اکنون از مرز ۲۰ میلیون کاربر عبور کرده است. این سرویس غیرمتمرکز که کمتر از یک هفته پیش به ۱۵ میلیون کاربر رسید، در سه ماه گذشته تعداد کاربران خود را تقریباً سه برابر کرده است.

اگرچه این شبکه اجتماعی هنوز هم بسیار کوچک‌تر از رقبایش، ثردز و ایکس است اما سیر حرکت فعلی آنها واقعاً قابل توجه است. این برنامه در هفته گذشته، چندین روز داشته است که در آنها یک میلیون کاربر جدید به مجموعه خود اضافه کرده است. این آمار مشابه نرخ رشد ثردز است که طبق اعلام هفته گذشته آدام موسری، عضو متا، روزانه یک میلیون ثبت‌نام جدید برای این سه ماهه داشته است. ثردز در اوایل این ماه به ۲۷۵ میلیون کاربر ماهانه رسید و از ابتدای نوامبر حداقل ۱۵ میلیون کاربر جدید اضافه کرده است.

و در عین حال که بلواسکای همچنان نوپا است، نشانه‌های دیگری مبنی بر رشد روزانه آن وجود دارد. طبق داده‌های ارائه شده توسط شرکت تحلیلی App Figures، بلواسکای در شش روز گذشته برترین برنامه در اپ‌استور اپل بوده و برای چهار روز در رده برترین برنامه غیربازی در گوگل‌پلی قرار داشته است. اپلیکیشن ثردز در حال حاضر در رتبه دوم اپ استور قرار دارد.

اگرچه بلواسکای دوره‌های رشد قابل توجه دیگری را در سال گذشته تجربه کرده است اما افزایش اخیر بسیار بزرگ‌تر از آن چیزی است که این سرویس منبع باز، نسبت به گذشته به خود دیده است. به نظر می‌رسد که آخرین رشد این شبکه اجتماعی حداقل تا حدی با افزایش ناامیدی برخی از کاربران ایکس توأم شده است. بر اساس گزارشی از شرکت تحلیلی SimilarWeb، در ۷ نوامبر، یک روز پس از انتخابات ریاست جمهوری، ترافیک مهاجران به بلواسکای افزایش یافته و بسیار سنگین بوده است. به نظر می‌رسد که این رشد به دلیل کوچ کاربرانی بوده که از طرفداری ایلان ماسک، مالک ایکس، از دونالد ترامپ ناراضی بودند و بدین ترتیب ضمن غیرفعال کردن حساب‌های خود در ایکس، به بلواسکای رو آوردند.

به علاوه، بلواسکای مشتاق است تا سیاست‌های خود را از رقبای بزرگ‌ترش متمایز کند. هفته گذشته، این شرکت متعهد شد که از محتوای کاربران خود برای آموزش هوش مصنوعی مولد استفاده نخواهد کرد. سیاست حفظ حریم خصوصی جدید ایکس به آن اجازه می‌دهد تا با اشخاص ثالث برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی در توییت‌های گذشته کاربران کار کند. جی گرابر، مدیرعامل بلواسکای نیز گفته است که نمی‌خواهد کیفیت این شبکه اجتماعی را با تبلیغات کاهش دهد. در همین حال، طبق گزارش ها، ثردز قصد دارد اولین تبلیغات خود را در ژانویه آزمایش کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا