بازی‌‌های لایو سرویس ناتی داگ

بانجی استودیو ناتی داگ را از توسعه بازی‌‌های لایو سرویس منصرف کرد

در جدیدترین اخبار منتشر شده در صنعت گیم مطلع شدیم که بانجی استودیو ناتی داگ را از توسعه بازی‌‌های لایو سرویس منصرف کرد.

همانطور که می‌دانید ناتی داگ یکی از بهترین استودیوهای بازی‌سازی در این صنعت است که آی‌پی‌های جذابی مانند The Last of Us و Uncharted را در اختیار دارد. در حالی که این استودیو در گذشته سهم عادلانه خود را از ارائه بازی‌های چندنفره داشته است اما بانجی به ناتی داگ هشدار داد که بیش از حد به ارائه بازی‌‌های ژانر لایو سرویس نپردازد.

براساس گزارش منتشر شده توسط رسانه Tech4Gamers مطلع شدیم که این اطلاعات برای این مهم است که استودیو ناتی داگ قبلاً در حال توسعه بخش چندنفره بازی The Last of Us اما منصرف شد. به نظر می‌رسد که نصیحت‌های بانجی موجب لغو شدن ساخت این بازی شده باشد. با توجه به اشباع شدن بازار و کاهش سودآوری، با این حرکت از ایجاد یک ضرر احتمالی جلوگیری کرد.

طبق ادعای جیسن شرایر، بانجی استودیو ناتی داگ را از ساخت یک بازی لایو سرویس منصرف کرد و احتمال می‌رود که این پروژه همان بخش چندنفره بازی The Last of Us بوده باشد. با اینکه بسیاری از طرفداران از خبر لغو توسعه این بازی ناراحت شدند اما با در نظر داشتن بازار فعلی آثار لایو‌ سرویس می‌تواند با قطعیت گفت که این تصمیم بهترین رویکرد این استودیو بوده است.

بازی‌‌های لایو سرویس ناتی داگ

مثال‌های مختلف از آثار لایو سرویس مانند Suicide Squad: Kill the Justice League از استودیو راک‌استدی، Marvel’s Avengers از استودیو کریستال داینمیکس و Redfall از استودیو آرکین آستین برای تأیید این نتیجه‌گیری کفایت می‌کنند. البته می‌توان تأکید کرد که حضور بخش چند‌نفره در یک بازی داستانی ویژگی مثبتی است و نباید آن را با توسعه یک اثر مستقل و آنلاین مقایسه کرد.

بخش چندنفره آثار مختلف مانند آنچارتد هرگز قسمت بزرگی از بازی نبوده‌اند، اما این به‌آن معنا نیست که آن‌ها سرگرم‌کننده نیستند؛ بخش آنلاین The Last of Us که با نام Factions شناخته می‌شد نیز توجه بازیکن‌های بسیاری را به‌خود جلب کرده بود. درهرصورت بزرگ‌ترین مشکل توسعه The Last of Us Multiplayer، اختصاص دادن منابع بیش از اندازه به این پروژه بود و به‌همین دلیل بانجی به ناتی داگ پیشنهاد داد که از این تصمیم صرف‌نظر کند؛ چراکه این استودیو به‌تازگی درگیر مشکلات فراوانی شده است.

پیش‌تر اعلام شد که بانجی بسیاری از نیروهای خود را اخراج کرده است و تنها تعدادی از آن‌ها به بخش‌های مختلف پلی‌استیشن پیوسته‌اند. آن‌ها دلیل این امر را در بیانیه‌ای طی روز چهارشنبه، افزایش هزینه‌های توسعه و تحولات صنعت بازی‌های ویدیویی اعلام کردند که باعث شده است این شرکت تصمیم به تغییراتی مهم اما دشوار بگیرند. این برنامه‌های جدید بانجی را مجبور می‌کنند با ۲۲۰ کارمند خود که حدود ۱۷ درصد از تمام افراد شاغل را تشکیل می‌دهند، خداحافظی کند.

با د رنظر داشتن کارنامه بانجی در توسعه آثار لایو‌ سرویس، می‌توان نصیحت این استودیو به ناتی داگ را یکی از بهترین بازخوردهای ممکن دانست. با ما همراه باشید در صورت انتشار اخبار جدید در رابطه با این موضوع بلافاصله آن را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. همچنین ما نیز می‌توانید نظرات و پیش‌بینی‌های خود را درباره توسعه بازی‌‌های لایو سرویس توسط ناتی داگ با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا