براساس گزارشات جدید منتشر شده در صنعت گیم به نظر میرسد که دیزنی به دنبال خرید شرکت بازیسازی الکترونیک آرتز میباشد.
براساس گزارش منتشر شده توسط رسانه Comicbook به نظر میرسد که شرکت والت دیزنی علاقه زیادی به خرید الکترونیک آرتز، ناشر بازیهای ویدیویی، دارد. در سالهای اخیر این دو شرکت همکاریهای نزدیکی با هم داشتند. در درجه اول میرسیم به فرنچایز جنگ ستارگان که در یک مقطع زمانی دیزنی حق ساخت بازی ویدیویی از آن را به صورت انحصاری به الکترونیک آرتز اهدا کرد. با این حال به نظر میرسد که دیزنی میخواهد با خرید الکترونیک آرتز بیش از پیش وارد صنعت ویدیو گیم شود.
رسانه بلومبرگ اظهار داشت که معاونان باب ایگر، مدیرعامل دیزنی، از او درخواست کردهاند که حضور شرکت دیزنی در صنعت بازی را افزایش دهد. برای انجام این کار، برخی به ایگر پیشنهاد کردهاند که الکترونیک آرتز را خریداری کند که به دیزنی جایگاهی قویتر از همیشه در بازار بازیهای ویدیویی میدهد. با این حال، گفته شده که ایگر فعلا نسبت به این موضوع «محافظه کارانه» رفتار میکند و به نظر میرسد که تمایلی به قبول آن ندارد، بنابراین نمیتوان انتظار داشت که به این زودیها شاهد تغییر بزرگی برای دیزنی باشیم.
با توجه به این موضوع که در دهه گذشته مشاهده کردیم، خرید استودیو و شرکتهای بازیسازی تا حدودی رایج شدهاند و میلیاردها دلار دست به دست شدهاند؛ در همین راستا شرکتهایی مانند اکتیویژن، بتسدا، بانجی، اوکولوس و زینگا همگی توسط شرکتهای دیگری خریداری شدهاند. به نظر نمیرسد که ادغام در صنعت بازی به این زودیها کند شود، به این معنی که شرکتی مانند الکتروینک آرتز ممکن است به قیمت مناسبی به فروش برسد. حتی با وجود اینکه دیزنی اخیراً پروژههای سختی را پشت سر گذاشته است اما با این حال اگر تصمیم بگیرد که این شرکت را خریداری کند، مطمئناً پول مورد نظر را در اختیار خواهد داشت.
با توجه به سابقه کاری الکترونیک آرتز، این شرکت به نظر میرسد همانی باشد که دیزنی برای تحقق اهدافش به آن نیاز دارد. الکترونیک آرتز همچنین کاتالوگ کاملاً متنوعی در زمینه عناوین ورزشی خود مانند FIFA و Madden، عناوین چندنفره خود با Apex Legends و Battlefield، و پروژههای تک نفره تحسینشدهاش با Dead Space و Star Wars Jedi: Survivor دارد. با وجود اینکه الکترونیک آرتز در گذشته انتقادات بسیاری دریافت کرده اما این یک ناشر خوب در این صنعت تلقی میشود که در حال حاضر کارهای زیادی در حال انجام است.
جدا از الکترونیک آرتز، سایر ناشران بزرگ در صنعت بازیهای ویدیویی نظیر تیک تو اینترکتیو و یوبیسافت هنوز مستقل هستند. تیک تو با ارزشتر از الکترونیک آرتز و یوبیسافت میباشد؛ چراکه در درجه اول این شرکت صاحب امتیاز فرنچایز بسیار بزرگ و محبوب Grand Theft Auto بوده که همچنان سالانه پول کلانی از آن به دست میآورد. یوبیسافت نیز در گذشته ناشر موفقی بوده، اگرچه در سالهای اخیر برای یافتن جایگاه خود با مشکل مواجه شده است.
در ژاپن، تعدادی ناشر دیگر مانند نینتندو، باندای نامکو، کپکام و اسکوئر انیکس وجود دارند که میتوانند اهداف بزرگی برای خرید باشند. همانطور که گفته شد، به دلیل محدودیتهای متعددی که شرکتهای خارجی را از خرید مستقیم آنها باز میدارد، کسب شرکتهای ژاپنی اغلب دشوارتر دیده میشوند. با در نظر گرفتن این موضوع، بعید است که دیزنی در صورتی که تصمیم به پیشروی بیشتر در بازار بازیهای ویدیویی داشته باشد، هرگز سعی در خرید یک ناشر ژاپنی داشته باشد.
براساس گزارش منتشر شده توسط بلومبرگ در جریان دومین دوره از مدیرعاملی باب ایگر منتشر شده است که تاکنون نتایج مصیبت آمیزی به همراه داشته است. پیش از او، «باب چاپک» سمت مدیرعاملی این شرکت را برعهده داشت و در اواخر سال ۲۰۲۲ اخراج شد. ایگر در دوران مدیریت خود برای انجام برنامههای آینده دیزنی بسیار محتاط بوده است و این گزارش نیز یک بار دیگر احتیاط او درباره تبدیلکردن دیزنی به یک غول بازیسازی را نشان میدهد.
با این وجود، اگر دیزنی همچنان به عملکرد ضعیف خود ادامه دهد، ایگر نیز مانند چاپک ممکن است موقعیت خود به عنوان مدیرعامل شرکت را از دست بدهد. با ما همراه باشید در صورت انتشار اخبار جدید در رابطه با این موضوع بلافاصله آن را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. همچنین شما نیز میتوانید نظرات خود را درباره خرید احتمالی الکترونیک آرتز توسط دیزنی با ما در میان بگذارید.