در جدیدترین اخبار منتشر شده در صنعت تکنولوژی مطلع شدیم که ایلان ماسک به صورت رسمی از لوگوی جدید X توییتر رونمایی کرد.
چند روز قبل ایلان ماسک در توییت جدید خود به صورت رسمی اعلام کرد که به دنبال تغییر لوگو اپلیکیشن توییتر میباشد؛ به طوری که بزودی با لوگو پرنده خداحافظی خواهیم کرد. او در رابطه با این موضوع نوشت: «و بهزودی با برند توییتر و بعد بهتدریج با تمام پرندهها خداحافظی میکنیم». مالک توییتر در توییت دیگری در یک نظرسنجی از کاربران پرسیده است که آیا رنگ پیشفرض این پلتفرم باید به مشکی تبدیل شود یا خیر. در این نظرسنجی دو گزینه مشکی و سفید با ایموجی قلبهایی به همین دو رنگ دیده میشوند. تا این لحظه قلب مشکی از مجموع تقریبی 560 هزار، رأی نزدیک به 75 درصد از آرا را به خود اختصاص داده است. حال در جدیدترین اخبار منتشر شده در صنعت تکنولوژی مطلع شدیم که ایلان ماسک به صورت رسمی از لوگوی جدید X توییتر رونمایی کرد.
براساس گزارشات منتشر شده توسط رسانه The Guardian، ایلان ماسک لوگوی جدیدی را برای توییتر معرفی کرد و یک آرت دکوی مینیمالیست X را به عنوان بخشی از تغییر نام تجاری این پلتفرم انتخاب کرد. لوگوی جدید توییتر در واقع توسط یکی از کاربران پیشنهاد شد. این لوگو مربوط به یک پادکست قدیمی میباشد که تولیدش متوقف شده است. مالک توییتر اشاره کرد که طراحی تغییر خواهد کرد و توییت کرد که «احتمالاً بعداً تغییر خواهد کرد، مطمئناً اصلاح خواهد شد». مدیرعامل توییتر، لیندا یاکارینو، نیز روز دوشنبه با توییت طراحی و نوشتن این طرح، این انتخاب را تایید کرد و نوشت: «X اینجاست! بیا انجامش بدیم». ایلان ماسک با انتشار تصویری اعلام کرده که لوگوی جدید از شب گذشته با نورپردازی روی ساختمان مرکزی توییتر قرار گرفته است. براساس اظهارات منابع آگاه، ایلان ماسک شبانه ایمیلی به کارمندان توییتر ارسال و آنها را از تغییرنام این شبکهی اجتماعی مطلع کرده است. ماسک گفته این آخرین باری است که از آدرس ایمیل توییتر برای آنها پیام ارسال میکند.
لوگوی «X» مدتها مورد وسواس ماسک بوده است و نام او برای «اپلیکیشن همه چیز» است که او متعهد شده در مقطعی راهاندازی کند. اندکی قبل از خرید توییتر در ماه اکتبر، ماسک پلتفرم رسانه اجتماعی را به عنوان «شتاب دهندهای برای ایجاد برنامه همه چیز» توصیف کرد. همچنین تحت مدیریت پرفراز و نشیب ایلان ماسک از زمان خرید توییتر در ماه اکتبر، این شرکت نام تجاری خود را به X Corp تغییر داده است. این ماه، مدیر عامل تسلا اعلام کرد که در حال تشکیل یک شرکت هوش مصنوعی جدید به نام xAI است.
مفهوم X از WeChat الگوبرداری شده است، برنامه چینی که به کاربران اجازه میدهد چندین عملکرد از پیامرسانی تا سفارش تاکسی و پرداخت قبوض را انجام دهند. در ژوئن سال گذشته، ماسک به کارکنان توییتر گفت که «شما اساساً در وی چت و در چین زندگی میکنید. اگر بتوانیم آن را با توییتر بازسازی کنیم، موفقیت بزرگی خواهیم داشت». یاکارینو در توییتی که روز یکشنبه منتشر کرد، جزئیاتی از نحوه عملکرد X را ارائه کرد و در توییتی نوشت که این پلتفرم مبتنی بر هوش مصنوعی خواهد بود و در حوزههای صوتی، تصویری، پیامرسانی، پرداختها / بانکداری متمرکز میباشد. از صبح روز دوشنبه، نسخه دسکتاپ توییتر به جای نماد پرنده، لوگوی جدید را دریافت کرده و حساب رسمی توییتر به نام تجاری X تغییر یافت.
براساس اظهارات یکی از تحلیلگران وقتی ماسک در اوایل ماه جاری اعلام کرد که توییتر تعداد توییتهای روزانه را که حسابهای مختلف میتوانند بخوانند، محدود خواهد کرد، این شرکت مورد انتقاد گسترده کاربران و متخصصان بازاریابی قرار گرفت. محدودیت های روزانه به رشد سرویس رقیب متعلق به متا، Threads، کمک کرد که در عرض پنج روز پس از راهاندازی از ۱۰۰ میلیون کاربر عبور کرد. با ما همراه باشید در صورت انتشار اخبار جدید در رابطه با شبکه اجتماعی توییتر بلافصله آن را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.