براساس گزارشات جدید منتشر شده در صنعت فناوری به نظر میرسد که ارزش شبکه اجتماعی ایکس به یکسوم رقم خرید ایلان ماسک رسیده است.
براساس اطلاعات توسط رسانه Axios شرکت سرمایهگذاری Fidelity، ارزش شبکه اجتماعی ایکس حالا به کمتر از یکسوم رقمی رسیده است که ایلان ماسک در معامله خود به پرداخت آن متعهد شده بود. ایلان ماسک پاییز سال گذشته پذیرفت که توییتر را به ارزش ۴۴ میلیارد دلار خریداری کند.
به گزارش بلومبرگ، منابع آگاه Axios در Blue Chip Growth Fund بیان کردند که شرکت Fidelity ارزش داراییهای خود در ایکس را در پایان ماه نوامبر ۱۱ درصد دیگر کاهش داده است. این اتفاق جدیدترین اقدام این شرکت سرمایهگذاری در مجموعه ارزشگذاریهای آنها بر داراییهایشان در ایکس میباشد.
بر اساس اعداد و ارقام Fidelity معتقد است که ارزش شبکه اجتماعی ایکس حدود ۷۱.۵ درصد کمتر از زمان خریدش توسط ایلان ماسک میباشد، این ارقام براساس افشاگری جدیدی است که تا پایان نوامبر ۲۰۲۳ ادامه دارد (Fidelity سهام خصوصی را با تاخیر یک ماهه تجدید ارزیابی می کند).
ایلان ماسک در اواخر ماه اکتبر ۲۰۲۲ توییتر را خرید و سپس تغییرات بزرگی در این شرکت بهوجود آورد. اقدامات او درنهایت موجب قطع همکاری بسیاری از خریداران تبلیغات با این شبکه اجتماعی شد و جریان درآمدهای این شرکت را با چالشهای جدی روبهرو کرد؛ تا حدی که گفته میشود فروش تبلیغات ایکس در ۲۰۲۳ تنها ۲.۵ میلیارد دلار بوده است. در گذشته نرخ درآمد از تبلیغات در هر فصل حدود ۱ میلیارد دلار بود.
ثروتمندترین فرد جهان در ماه نوامبر ۲۰۲۳ خطاب به خریداران تبلیغاتی که همکاری با ایکس را تحریم کرده بودند، اعلام کرد که میتوانند «به جهنم بروند». خریداران تبلیغات به دنبال برخی از اظهارات ماسک (که ضدیهودی تلقی میشد)، به همکاری با این شرکت پایان دادند.
در همین راستا اپل، IBM و شرکتهای دیگر تصمیم گرفتهاند تا تبلیغات خود را از ایکس خارج کند. در همین راستا اعلام شد که شبکه اجتماعی ایکس که در گذشته با نام توییتر شناخته میشد، ممکن است تا پایان سال جاری میلادی ۷۵ میلیون از درآمد خود را به خاطر انصراف تبلیغدهندگان از دست بدهد؛ زیرا دهها برند بزرگ کمپینهای بازاریابی خود را پس از تایید مالک آن، ایلان ماسک، در این ماه متوقف کردند.
شبکه اجتماعی ایکس از زمان ورود ایلان ماسک، با تغییرات گستردهای در سیاستها مواجه شده است. این شبکه اجتماعی حالا عمده تمرکز خود را روی فروش اشتراکهای پریمیوم گذاشته و سعی دارد از طریق آنها به جریان درآمد ثابتی برای این شبکه اجتماعی برسد. با این حال، به نظر میرسد که مدیرعامل تسلا و اسپیسایکس در این ماجراجویی چندان موفقیت نشده است.
هدف نهایی ماسک برای ایکس، تبدیلکردن این اپلیکیشن به یک سوپراپ شبیه ویچت چین است. البته باید ببینیم که با توجه به شرایط حاضر، آیا چنین آیندهای برای این پلتفرم ممکن خواهد بود یا خیر. با ما همراه باشید در صورت انتشار اخبار جدید در رابطه با این موضوع بلافاصله آن را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. همچنین شما نیز میتوانید نظرات خود را درباره کاهش ارزش شبکه اجتماعی با ما در میان بگذارید.