به نظر میرسد گوگل در ازای استفاده از هوش مصنوعی به رسانههای خبری مبلغ زیادی پول میدهد.
در آخرین گزارشی که از سوی رسانه اینترنتی ADWEEK منتشر شده است؛ به نظر میرسد گوگل در ازای تولید ۳ مقاله در روز با کمک هوش مصنوعی جدیدش به ناشران رسانههای اینترنتی مبلغ زیادی پول میپردازد.
بر اساس اسناد بررسی شده توسط ADWEEK، گوگل ماه گذشته یک پلتفرم خصوصی را برای تعداد انگشت شماری از ناشران مستقل راه اندازی کرد و به سازمانهای خبری دسترسی بتا به یک برنامه هوش مصنوعی مولد منتشر نشده را در ازای دریافت تجزیه و تحلیل و بازخورد ارائه کرد.
به عنوان بخشی از این توافق، ناشران از مجموعه این ابزارها برای تولید حجم ثابتی از محتوا به مدت 12 ماه استفاده میکنند و در ازای آن، خبرگزاریها حقوق ماهیانهای در سال دریافت میکنند، به علاوه به صورت رایگان ابزاری به آنها داده خواهد شد تا بتوانند به کمک آن محتوای مرتبط با سلیقه خوانندگانشان تولید کنند.
در همکاری با ناشران اخبار، به ویژه ناشران کوچکتر، ما در مراحل اولیه اکتشاف پتانسیلها برای ارائه ایدهها جدید ابزارهای مختلف مجهز به هوش مصنوعی هستیم که بتوانند به روزنامهنگاران در نگارش مقالات کمک کنند.
گوگل
یکی از نمایندگان گوگل در بیانیهای اذعان کرد که نمیتوان از این ابزار انتظار داشت دقیقاً و به طور کامل جایگزین روزنامهنگاران شود و مقالات آنها را بازنشر کند؛ به عبارت دیگر این ابزار هوش مصنوعی تنها میتواند یک مکمل برای کمک در نگارش اخبار باشد و با استفاده از محتوا و آمارهای واقعی از منابع دادههای عمومی، مانند اداره اطلاعات عمومی محلی دولت یا مقامات بهداشتی به ناشران محلی کوچک در تولید مقالات با کیفیت کمک کند.
این ابزارها قرار نیست و نمیتوانند جایگزین نقش اساسی روزنامهنگاران در گزارشدهی، ایجاد و راستیآزمایی مقالههایشان شوند.
نماینده گوگل
این ابزارهای هوش مصنوعی جدید که به صورت بتا به خبرگزاریهای کوچک ارائه میشوند، این امکان را به آنها میدهند تا گزارشهای جدیدی که توسط سازمانهای دیگر، مانند سازمانهای دولتی و خبرگزاریهای همسایه تولید شدهاند، خلاصه کرده و به صورت یک مقاله جدید و کارآمد به ناشران ارائه دهند.
به گزارش نیویورک تایمز، گوگل در دو سال گذشته نسخههای دیگری از هوش مصنوعی خبرنگار منتشر کرده که یک نمونه از آنها با عنوان جنسیس طراحی شده است و میتواند مقالات خبری کامل را تولید کند. جنسیس تابستان گذشته به طور خصوصی به چندین ناشر ارائه شده است. سایر آنها، از جمله Search Generative Experience و جمنای، برای استفاده عمومی در دسترس هستند و حیات بسیاری از خبرگزاریها و رسانههای دیجیتالی را تهدید میکنند.