گوگل هوش مصنوعی

گوگل به لطف موتور جستجو و هوش مصنوعی یک سه ماهه بزرگ داشته است

گوگل به لطف موتور جستجو و هوش مصنوعی یک سه ماهه بزرگ مالی داشته است.

آلفابت در چند ماه گذشته تقریباً ۸۵ میلیارد دلار درآمد داشته است که افزایش ۱۴ درصدی نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته است.

بنا به گزارشی از خبرگزاری وِرج، گوگل در چند ماه گذشته، نزدیک به ۸۵ میلیارد دلار، درآمد حاصل از کسب و کارهای جستجو و رایانش ابری خود را افزایش داد. این عدد بر اساس گزارش درآمد سه ماهه دوم و توسط شرکت مادر گوگل، آلفابت، در روز سه‌شنبه منتشر شده است. طبق این گزارش درآمد حاصل از جستجو به تنهایی ۴۸.۵ میلیارد دلار بوده است.

در همین حین، بخش ابری گوگل برای اولین بار به ۱۰ میلیارد دلار رسید و در عین حال یک میلیارد دلار سود عملیاتی نیز به دست آورد. ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل، ضمن یک جلسه تلفنی روز سه‌شنبه گفت که سازوکارهای هوش مصنوعی مولد این شرکت برای مشتریان Cloud «در حال حاضر میلیاردها دلار درآمد ایجاد کرده است و توسط بیش از ۲ میلیون توسعه‌دهنده استفاده می‌شود».

ما در هر زمینه‌ و بخشی از هوش مصنوعی نوآوری می‌کنیم. رهبری دیرینه زیرساخت‌های ما و تیم‌های تحقیقاتی داخلی، ما را به خوبی در مسیر درست پیشرفت فناوری و یافتن فرصت‌های مناسب قرار می‌دهد

پیچای در نامه‌ای به سرمایه‌گذاران

آلفابت از زمان تبدیل شدن به یک شرکت ۲ تریلیون دلاری در ماه آوریل، توانسته است این موقعیت را به خوبی حفظ کند. گوگل در ماه مه، هوش مصنوعی در جستجوها را ارائه کرد که توسط جمنای، مدل زبانی بزرگ این شرکت (LLM)، ارائه شده است.

هر چند، کاربران به سرعت دریافتند که این ابزار پاسخ‌های عجیب و غریبی را برای سؤالات خاص ارائه می‌کند و حتی در مواردی گوگل به صورت دستی این پاسخ‌های نامناسب را حذف می‌کند. با این حال، پیچای می‌گوید عملکرد هوش مصنوعی منجر به «افزایش استفاده از جستجو و افزایش رضایت کاربران از نتایج» شده است.

سایر حوزه‌های آلفابت نیز رشد خوبی داشته‌اند. کسب و کار تبلیغاتی گوگل به سود ۶۴.۶ میلیارد دلار رسید، همچنین تبلیغات در یوتیوب نیز با رشد ۱۳ درصدی سالانه به ۸.۶ میلیارد دلار رسید. این سودها در زمینه اشتراک‌ها، پلتفرم‌ها و دستگاه‌ها به مبلغ ۹.۳ میلیارد دلار رسیده است.

این هفته، گوگل اعلام کرد که برنامه خود جهت حذف کوکی‌های شخص ثالث به‌طور پیش‌فرض را که برای مدت طولانی تأخیر خورده است، کنار می‌گذارد. حذف کوکی‌های شخص ثالث، کاری است که سافاری و فایرفاکس هم‌اکنون انجام می‌دهند. گوگل کروم در عوض از کاربران می‌خواهد در وب‌گردی‌‌های خود انتخاب‌های آگاهانه‌ای داشته باشند.

گوگل همچنین یک رویداد سخت افزاری پیکسل، زودتر از موعد مقرر در ماه آگوست برگزار خواهد کرد که تنها چند هفته قبل از معرفی پیکسل ۹ و پیکسل ۹ پرو فولد، نگاهی گذرا به آنها خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا