کاربران اخیراً نتایج جستجوی تأیید شده با تیک آبی را در کنار کسبوکارهایی میبینند که گوگل آنها را رسمی تلقی میکند.
بر اساس گزارشی از خبرگزاری وِرج، گوگل قابلیت تیک تأیید جدیدی را در نتایج جستجو آزمایش میکند که این ویژگی کاربران را از کلیک کردن بر روی لینک وبسایتهای جعلی یا کلاهبرداری محفوظ میدارد. برخی افراد در کنار لینکهای تجاری در نتایج جستجوی گوگل، علامتهای تأیید شده آبی رنگی را مشاهده میکنند که نشان میدهد شرکتی خاص، مانند متا یا اپل، اصیل است و جعلی نیست. بدین صورت افراد از برخی وبسایتهای جعلی که قالب وبسایتهای بزرگ را برای کلاهبرداری کپی میکنند، در امان میمانند.
ما به طور منظم ویژگیهایی را آزمایش میکنیم که به خریداران کمک میکند کسبوکارهای قابل اعتماد آنلاین را شناسایی کنند و در حال حاضر آزمایش کوچکی را برای علامتگذاری اصالت در کنار برخی مشاغل در نتایج جستجوی گوگل اجرا میکنیم.
مولی شاهین، سخنگوی روابط عمومی گوگل
بر اساس گفته کاربران، علامتهایی در کنار لینکهای وبسایت رسمی مایکروسافت، متا، اپیک گیمز، اپل، آمازون و اچپی قرار داده شده است، اما پس از ورود به حساب گوگل دیگر، این علامتها نمایش داده نمیشوند؛ به این معنی که این آزمایش هنوز به طور گسترده و عمومی در حال اجرا نیست.
با نگه داشتن نشانگر ماوس بر روی علامت آبی، پیامی نمایش داده میشود که توضیح میدهد «معیارهای گوگل این کسبوکار را اصیل شناسایی میکند» که به گفته شاهین براساس مواردی مانند تأیید وبسایت، دادههای Merchant Center، و بررسیهای انسانی تعیین میشود.
به نظر میرسد قابلیت تیک تأیید که در نتایج جستجوی جدید گوگل نمایش داده میشود به عنوان بخش جدیدی از ویژگی شاخصهای برند گوگل برای شناسایی پیام (BIMI) باشد که برای نمایش تیک در وب و برنامههای موبایل جیمیل در کنار فرستندگانی که پلتفرم تأیید شده را اتخاذ کردهاند، استفاده میشود. گوگل هنوز به طور رسمی علامتهای تأیید در جستجو را رونمایی نکرده و همچنین هیچ تاریخ رسمی از زمان عرضه آن اعلام نکرده است.