آنر گوشی تاشو

آنر با معرفی اولین گوشی تاشو گلکسی زد فلیپ ۶ سامسونگ را به چالش دعوت می‌کند

با اعلام جرج ژائو، مدیر عامل شرکت آنر، این کمپانی چینی امسال اولین گوشی تاشو خود را به بازار عرضه خواهد کرد.

به گزارشی از رسانه اینترنتی CNBC، طراحی گوشی‌های تاشو اولین اقدام این شرکت در این فرمت گوشی‌های هوشمند خواهد بود که بر تلاش آنر برای به چالش کشیدن شرکت‌هایی مانند اپل و سامسونگ تأکید می‌کند.

آنر همچنین ویژگی‌های هوش مصنوعی خود را نیز در این گوشی تبلیغ کرد.

«تاشوها» به گوشی‌های هوشمندی گفته می‌شود که نمایشگرهای خمیده دارند. در حال حاضر دو سبک از این گوشی‌ها در بازار وجود دارد؛ گوشی‌های هوشمندی که مانند یک کتاب تا می‌شوند و آنهایی که به صورت عمودی مانند تلفن‌های تاشو دکمه‌ای قدیمی اما بدون لولای قابل رویت تا می‌شوند.

طراحی و تولید یک گوشی هوشمند تاشو کمپانی چینی آنر را به سمت بازار گوشی‌های پرمیوم سوق می‌دهد؛ جایی که به دنبال چالش کشیدن شرکت‌هایی مانند سامسونگ و اپل است.

جرج ژائو، مدیرعامل آنر در مصاحبه‌ای اختصاصی در کنگره جهانی گوشی‌های موبایل در بارسلون اسپانیا به CNBC گفت: «ما امسال در حال آماده شدن برای عرضه تلفن‌های تاشو هستیم و اکنون مراحل نهایی عرضه آن را طی می‌کنیم.»

“ما در مورد تاشوها در آینده نگاه بسیار مثبتی داریم.”

آنر در حال حاضر تعدادی گوشی تاشو در بازار دارد. جدیدترین آنها Honor Magic V2 است که سال گذشته عرضه شد. اما همه تاشوهای فعلی آنر به سبک کتابی باز و بسته می‌شوند.

عرضه گوشی‌های تاشو عمودی،‌ تاشوهای کتابی آنر را در معرض قیمت متفاوتی قرار می‌دهد. به طور کلی گوشی‌های تاشو عمودی مانند گلکسی زد فلیپ ۵ سامسونگ ارزان‌تر از دستگاه‌های تاشو افقی هستند.

گوشی‌های تاشو به عنوان دستگاه‌های سطح بالا در دنیای گوشی‌های هوشمند به شمار می‌روند. بر اساس تحقیقات Counterpoint، فروش گوشی‌های هوشمند پرمیوم، آنهایی که بیش از 600 دلار هستند، در سال 2023 رشد کرده است در حالیکه رشد کلی بازار موبایل روند نزولی داشته است. این یکی از دلایلی است که آنر بازار رده بالا را هدف قرار داده است.

بر اساس تحقیقات Counterpoint، فروش گوشی‌های تاشو در سال 2024 با 40 درصد افزایش به 22 میلیون دستگاه خواهد رسید. اما نیل شاه، شریک کانترپوینت ریسرچ، گفت که تقاضا برای فلیپ تاشو ممکن است کاهش داشته باشد.

آنر که به دنبال تحریم‌های ایالات متحده در سال 2020 از هوآوی جدا شد و به دنبال پیشرفت به عنوان یک برند مستقل است. آنر در چین به موفقیت‌های اولیه دست یافت و اکنون تمرکزش بر رشد در بازارهای بین‌المللی است، جایی که هنوز در میان 5 عنوان برتر جهان حضور ندارد.

ژائو گفت که او در سه تا پنج سال آینده امیدوار است که حجم فروش در خارج از کشور از چین بیشتر شود.

آنر و هوش مصنوعی

آنر نیز همانند بسیاری از طراحان و تولیدکنندگان دستگاه‌های دیجیتال، از پتانسیل‌های هوش مصنوعی در کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۴ استفاده کرد.

به عقیده ژائو، این فناوری زمانی ارزشمند خواهد بود که بتواند کارهای بعدی کاربران را پیش‌بینی کند و به اجرای آنها سرعت ببخشد.

برای مثال، ممکن است پیامی از یک دوست برای ملاقات به صرف شام دریافت کنید و هوش مصنوعی بتواند پیش‌بینی کند که آیا می‌خواهید نام یک رستوران را در اپلیکیشن Map جستجو کنید و یا به پیام پاسخ دهید.

یه گفته ژائو، استراتژی آنر در آینده، بازسازی تعامل کاربر با استفاده از هوش مصنوعی است. این موضوع مبتنی بر هدف و قصد کاربر و در راستای تعامل بیشتر با کاربر خواهد بود. بنابراین شاید هر چه بیشتر با گوشی موبایل خود تعامل کنید، بتواند نیاز شما را بهتر بفهمد.

در این مراسم، آنر یک قابلیت مبتنی بر هوش مصنوعی را در گوشی Magic 6 Pro خود به نمایش گذاشت که می‌تواند چشمان کاربر را ردیابی کند.

این شرکت همچنین نمایشی از یک چت‌بات ساخته شده بر اساس مدل متا Llama 2 AI را به نمایش گذاشت.

سال گذشته، این شرکت چینی از عرضه دستگاه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی خبر داده بود. ژائو گفت که آماده‌سازی‌ها برای عرضه اولیه این دستگاه‌ها در حال پیگیری است، اما هنوز هیچ زمان یا مقصد نهایی برای ارائه این دستگاه‌ها معرفی نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا