در جدیدترین اخبار منتشر شده در صنعت تکنولوژی مطلع شدیم که کلوز فرند اینستاگرام وارد فید اصلی شد؛ بنابراین از این پس پست و ریلز را برای کاربران منتخب منتشر کنید.
براساس گزارش منتشر شده توسط رسانه Techcrunch به نظر میرسد که قابلیت کلوز فرند اینستاگرام در حال گسترش است. در گذشته کاربران میتوانستند با استفاده از این قابلیت استوریها خود را با گروهی از افراد نزدیک و منتخب به اشتراک بگذارند اما اکنون کلوز فرند اینستاگرام وارد فید اصلی شده است؛ بنابراین کابران میتوانند از این پس پست و ریلز را برای کاربران منتخب منتشر کنند.
قبل از اشتراکگذاری یک پست یا ریلز، کاربران میتوانند روی گزینه «Audience» ضربه بزنند، سپس فهرست دوستان نزدیک خود را از آنجا انتخاب کنند. سپس، وقتی در فیدهای کلوز فرند ظاهر میشود، با نماد ستاره سبز نشان داده میشود؛ درست شبیه به نحوه نشان دادن استوریهای کلوز فرند که با حلقه سبز رنگ در اطراف آن به نمایش در میآید.
لیست کلوز فرند کاربران در تمام انواع پستها، استوریها، ریلزها، پستهای فید یا نوتها، ثابت باقی میماند. در استوریها، وقتی کسی رپلای میکند مانند یک پیام دایرکت عمل میکند که از قبل خصوصی است اما وقتی یک کاربر پست یا ریلز کلوز فرند شخصی را لایک کرده یا کامنت میگذارد، برای هرکس دیگری که در لیست کلوز فرند آن فرد حضور دارد نیز قابل مشاهده خواهد بود.
با این حال این ویژگی در طول آزمایش در ماه سپتامبر مشاهده ش، اما اکنون به صورت رسمی عرضه خواهد شد. فیسبوک سالها است که به کاربرانش امکان میدهد پستها را صرفاً برای گروهی خاص منتشر کنند. قابلیت فیسبوک پیشرفتهتر از اینستاگرام است و شخصیسازیهای بیشتری را در دسترس شما قرار میدهد.
اکنون که شبکه اجتماعی ایکس ویژگی مشابه کلوز فرند خود را متوقف کرده است زمان خوبی برای گسترش این قابلیت برای اینتساگرام میباشد که همچنین به کاربران اجازه میدهد برای مخاطبان کوچکتر و منتخب پست ارسال کنند. با موفقیت برنامه های اجتماعی جدید مانند BeReal، برنامه های اصلی مانند اینستاگرام به دنبال راهحلهایی برای افزایش تمایل کاربران برای معتبرتر بودن پلتفرم آنلاین خود هستند. اینستاگرام در بیانیه مطبوعاتی خود در رابطه با این موضوع اعلام کرد:
ما می دانیم که جامعه کاربرانمان در حال حاضر از قابلیت کلوز فرند به عنوان فضایی بدون فشار برای ارتباط با افرادی که بیشترین اهمیت را برایشان دارند، استفاده میکنند. ما امیدواریم که گسترش این ویژگی راههای بیشتری برای در این زمینه در اختیار شما قرار دهد و در عین حال انتخابهای بیشتری برای دیدن محتوای شما داشته باشید.
در اخبار دیگر مطلع شدیم که اینستاگرام در نهایت بزودی این امکان را در اختیار کاربران خود قرار میدهد که در صورت تمایل بتوانند وضعیت Seen شدن پیامهای دایرکت (DM) را غیرفعال کنند. مارک زاکربرگ و آدام موسری هر دو در کانال اینستاگرام خود اعلام کردهاند که این تغییر درحالحاضر در مرحله آزمایش قرار دارد.
برخی کاربران تمایل ندارند که مخاطبشان متوجه شود آنها پیامهایشان را دیدهاند. در نتیجه ترجیح میدهند Seen شدن پیامها را غیرفعال کنند. با این حال هنوز مشخص نیست این قابلیت چه زمانی در دسترس همه کاربران قرار میگیرد. همچنین مشخص نیست آیا کاربران از این گزینه و قابلیت استقبال خوبی خواهند کرد یا برای آنها Seen شدن پیامها و اطلاع مخاطب از این موضوع مهم خواهد بود یا خیر. با ما همراه باشید در صورت انتشار اخبار جدید در رابطه با این موضوع بلافاصله آن را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. همچنین شما نیز میتوانید نظرات خود را درباره گسترش قابلیت کلوز فرند اینستاگرام با ما در میان بگذارید.