بر اساس آخرین خبرها پیرامون اپلیکیشن اشتراکگذاری تصاویر متا (فیسبوک سابق)، کاربران این شبکه اجتماعی اکنون میتوانند با دوستان خود آلبومهای تصویری مشارکتی منتشر کرده و موسیقی، استیکر و چالشها را به پستهای مشترک خود اضافه کنند.
بنا بر گزارشی از خبرگزاری AndroidPolice؛ اینستاگرام اکنون بسیار فراتر از آغاز ساده خود توسعه یافته است و شاید بتوان آن را به عنوان تصویر محورترین و یکی محبوبترین برنامههای رسانههای اجتماعی معرفی کرد. پلتفرم اشتراکگذاری تصاویر متا، با ویژگیهایی از جمله پخش زنده تا پخش ویدیو، همچنان به معرفی راههای جدیدی برای تعامل کاربران با دنبالکنندگانشان ادامه میدهد. با این حال، برای کاربران همکاری در تولید محتوا همیشه آن طور که باید آسان نبوده و این مورد شاید از اشتراکگذاری پستها هم فراتر نرفته است. برای پر کردن این شکاف، اینستاگرام اکنون قابلیت Collabs را راهاندازی میکند که به حداکثر چهار کاربر اجازه میدهد در یک Reels، آلبومهای تصویری یا پست مشترک با هم همکاری داشته باشند.
کاربران اینستاگرام اکنون میتوانند حداکثر سه نفر دیگر را برای نوشتن این نوع محتوا دعوت کنند. حتی افرادی که یک حساب خصوصی دارند نیز میتوانند از دنبالکنندگان خود که در پلتفرم دوست هستند، به نوشتن محتوای مشترک دعوت کنند. هنگامی که پست، Reels یا آلبوم تصویری آپلود شد، با دنبالکنندگان هر نویسنده به اشتراک گذاشته می شود و در نمایه های فردی آنها ظاهر می شود.
موزیکها نیز به عنوان بخش بزرگی از Collabها خواهند بود. از زمانی که اینستاگرام Reels را در سال 2020 راهاندازی کرد، کاربران میتوانند محتوای صوتی را هم از کتابخانه موسیقی این پلتفرم شبکههای اجتماعی، برای همراهی با محتوای مورد نظر انتخاب کنند. اینستاگرام در سال 2018 با معرفی همین ویژگی به استوریها اشاره کرد که کتابخانه موزیکهای آنها از هزاران آهنگ تشکیل شده است. اکنون، کاربران میتوانند موسیقی را آلبومهای تصویری خود اضافه کنند و اینستاگرام ظرف چند هفته آینده کتابخانه موسیقی خود را به کشورهای بیشتری گسترش خواهد داد. علاوه بر این، Spotify با اینستاگرام در مکزیک و برزیل همکاری خواهد کرد تا ویژگی جدیدی به نام Reels Music Chart را در پلتفرم خود راه اندازی کند؛ به کمک این ویژگی کاربران Spotify میتوانند به 50 آهنگ محبوب استفاده شده در Reels اینستاگرام گوش دهند.
هر چند، اینفلوئنسرها ممکن است بیشترین سود را از Collabs ببرند؛ به جای اینکه محتوا را صرفاً برای مشاهده دنبالکنندگان خود پست کنند، اکنون میتوانند Reelهای تعاملی را با استفاده از استیکر Add Yours ایجاد کنند. این قابلیت به دنبالکنندگان نیز اجازه میدهد تا با اعلانها و چالشهای ارسال شده توسط اینفلوئنسرها، که میتوانند آنها را هایلایت کنند، درگیر شوند و تعامل داشته باشند.
اینستاگرام Collabs را به عنوان روشی جدید برای کاربرانش ارائه کرده است تا خلاقیت خود را در حین برقراری ارتباط با دوستان خود ابراز کنند. هنوز مشخص نشده است که آیا مالکان این پلتفرم شبکههای اجتماعی آخرین تلاشهای خود را برای نشان دادن اکوسیستم اینستاگرام به عنوان چیزی فراتر از یک پلتفرم تحت سلطه تبلیغات به کار میگیرند یا خیر.