در جدیدترین اخبار صنعت تکنولوژی مطلع شدیم که اینستاگرام قصد دارد مدت زمان ویدیوهای ریلز را تا 10 دقیقه افزایش دهد.
براساس گزارش منتشر شده توسط رسانه TechCrunch مطلع شدیم که شرکت متا تأیید کرد که قصد دارد مدت زمان ویدیوهای ریلز پلتفرم اینستاگرام را تا ۱۰ دقیقه افزایش دهد. این غول شبکههای اجتماعی میگوید که این قابلیت را به صورت خارجی آزمایش نمیکند. این ویژگی برای اولین بار توسط الساندرو پالوزی کشف شد که اسکرینشاتهایی از نمونه اولیه داخلی را در شبکه اجتماعی X به اشتراک گذاشت.
طبق تصاویری که توسط الساندرو پالوزی فاش شده است؛ به نظر میرسد کاربران اینستاگرام در آینده قادر خواهند بود تا ویدیوهای ۱۰ دقیقهای پست کنند. این تغییر همچنین باعث میشود تا اینستاگرام رقابت جدیتری با تیکتاک داشته باشد که در حال حاضر به کاربران خود اجازه میدهد ویدیوهای ۱۰ دقیقهای منتشر کنند.
اگر به طور رسمی منتشر شود، افزایش مدت زمان ریلزها به سازندگان محتوا انعطافپذیری بیشتری در هنگام فیلمبرداری از محتواهایی در زمینههایی مانند آشپزی، آموزشهای زیبایی، محتوای آموزشی درسی، کلیپهای کمدی و موارد دیگر میدهد. اگرچه سازندگان با تشویق بینندگان به تماشای قسمت دوم یک مجموعه، خود را با ریلزهای سه دقیقهای محدود کردهاند اما با این حال یافتن سریع ویدیوی صحیح برای کاربران دشوار میباشد. بنابراین افزارش زمان ریلزها تا ۱۰ دقیقه این مشکل را برای همیشه رفع میکند.
همچنین براساس گزارش دیگری مطلع شدیم که وبسایت Engadget برای تأیید این تغییر در اینستاگرام با شرکت متا تماس گرفته است و سخنگوی این غول فناوری تأیید کرده است که تصاویر فاش شده توسط پالوزی واقعی هستند اما با این حال آنها یک «نمونه اولیه داخلی» را نشان میدهند که هنوز بهصورت خارجی آزمایش نشده است.
از آنجایی که تیک تاک و اینستاگرام به رقابت طولانی خود در زمینه تبدیل شدن به یک پلتفرم ویدیویی ادامه میدهند، یوتوب در جهت دیگری حرکت میکند. اخیراً گفته شده بود که این پلتفرم به دنبال اضافه کردن قابلیت پیدا کردن آهنگها با زمزمهکردن آنها است تا بتواند از این طریق، جایگاه خود در بین پلتفرمهای انتشار ویدیو کوتاه را تقویت کند. دو هفته بعد، این شرکت فید ویدیویی شخصیسازی شده جدید به سبک تیک تاک را با نام «Samples» راهاندازی کرد.
با وجود تغییراتی که این پلتفرمها در طول زمان کردهاند، دیگر نمیتوان ادعا کرد که اینستاگرام پلتفرمی برای اشتراکگذاری عکس، تیکتاک برای ویدیوهای کوتاه و یوتوب برای ویدیوهای طولانی است، بلکه تمام آنها اکنون به قابلیتهای جدید مجهز شدهاند که رقابت آنها با یکدیگر را تشدید کرده است.
در اخبار دیگر به نظر میرسد که اینستاگرام در حال کار بر روی قابلیتی است که به شما این امکان را میدهد تا وضعیت Seen از پیامهای دایرکت خوانده شده را حذف کنید. در حال حاضر، هنگام مشاهده پیامی که برایتان ارسال شده است، عبارت Seen در زیر پیام ظاهر میشود. این عبارت به فرستنده اطلاع میدهد که پیام او خوانده شده است. با این حال، این اطلاعرسانی حریم خصوصی شما بهعنوان گیرنده پیام را تحت تأثیر قرار میدهد؛ چون نشان میدهد که شما در چه زمانی آنلاین بودهاید و چقدر از زمان مشاهده پیام توسط شما گذشته است.
همچنین اپلیکیشن رسانههای اجتماعی متعلق به متا نیز در حال آزمایش یک ویژگی برای برچسبگذاری کل گروه در یک زمان بود. این امر باعث صرفه جویی در زمان کاربران میشود که در غیر این صورت در وارد کردن مجدد چندین دسته کاربر در استوریها صرف میشود. از طرفی اینستاگرام در حال کار روی Meta Verified است که باعث میشود تنها محتوای کاربرانی دیده شود که مشترک پولی این اپلیکیشن هستند. همچنین این برنامه دسترسی افراد غریبه به ارسال چندین پیام خصوصی را محدود کرده است تا گیرنده درخواست پیام آنها بپذیرد. در حال حاضر درخواست پیام از فرستندگان ناشناس تنها برای پیامهای متنی پشتیبانی میشود. با ما همراه باشید در صورت انتشار اخبار جدید در رابطه با این موضوع بلافاصله آن را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. همچنین شما نیز میتوانید نظرات خود را درباره افزایش مدت زمان ریلز تا ۱۰ دقیقه با ما در میان بگذارید.