در جدیدترین اخبار منتشر شده در صنعت فناوری مطلع شدیم که شبکه اجتماعی اینستاگرام قابلیتی شبیه Snap Maps را آزمایش میکند.
براساس گزارش منتشر شده توسط رسانه The Verge به نظر میرسد که شبکه اجتماعی در حال آزمایش قابلیتی شبیه Snap Maps میباشد. این قابلیت به کاربران اینستاگرام اجازه میدهد تا بهروزرسانیهای متنی و ویدیویی را براساس مکانی که گرفته شدهاند، روی نقشه پست کنند. سپس این نقشه را میتوان با دوستان به اشتراک گذاشت و آپدیتهای سایرین روی نقشه را مشاهده کرد. اگر از اپلیکیشن اسنپ چت استفاده کرده باشید، با چنین قابلیتی آشنایی دارید. اسنپ چت سال ۲۰۱۷ قابلیت Snap Maps را معرفی کرد و حالا اینستاگرام سعی دارد روی اپ خود قابلیتی مشابهی عرضه کند.
تفاوت این دو قابلیت در حال حاضر به نظر میرسد این است که اینستاگرام احتمالاً تنظیمات حریم خصوصی بسیار محدودتری را به کاربران ارائه میدهد. کریستین پای، سخنگوی متا، در اظهارات خود به رسانه ورج بیان کرد که «کاربران باید یک «گروه خاصی از افراد» را برای اشتراکگذاری مکان خود انتخاب کنند، مانند «کلوز فرند یا فقط کاربرانی که آنها را فالو دارند» اما اسنپ چت اجازه میدهد تا Snap Maps را به صورت عمومی در پستها ارسال کنند».
پای تأیید کرد که این قابلیت جدید فعلاً بهصورت تستی و در برخی بازارهای خاص فعال است. البته او توضیحی درمورد امکان به اشتراکگذاری عمومی پستها و مدتی که هر پست روی نقشه باقی میماند، ارائه نکرد. در ادامه توضیح داد که «مثل همیشه، ما این ویژگی را با در نظر گرفتن ایمنی ایجاد میکنیم».
قابلیت Snap Maps اینستاگرام در فوریه گذشته و با نام «Friend Map» مشاهده شد. این هفته نیز تصاویر جدیدی از این قابلیت به بیرون درز کرد تا نشانهای از عرضه عمومی قریبالوقوع آن باشد.
البته اینستاگرام با چنین قابلیتی بیگانه نیست. این اپلیکیشن سال ۲۰۱۲ به کاربران اجازه میداد تمام عکسهایشان را روی یک نقشه پست کنند. این تصاویر فقط به خود کاربر نشان داده میشد و امکان به اشتراکگذاری آن با حلقه دوستان وجود نداشت. این قابلیت سال ۲۰۱۶ از اپلیکیشن اینستاگرام حذف شد و یک سال بعد اسنپ چت قابلیت مشابهی با نام Snap Maps را معرفی کرد.
اگر به طور گسترده منتشر شود، ویژگی نقشهها بازگشتی به چیزی است که اینستاگرام همیشه به خوبی انجام داده است؛ استفاده از ایده رقبا. برای مثال استوریها را از اسنپ چت و ریلزها را از تیکتاک ایده برداری کرده است. همچنین ایده نوتّا را نیز از توییتر گرفته است.
در اخبار دیگر مطلع شدیم که اخیراً اینستاگرام به کاربران اعلام کرده که اکنون هر پست میتواند حداکثر ۲۰ عکس یا ویدیو داشته باشد. تاکنون، کاربران میتوانستند در هر پست از ۱۰ عکس یا ویدیو استفاده کنند، بنابراین تعداد محتوای قابلاستفاده در پستهای اینستاگرام اکنون دو برابر شده است.
این قابلیت همچنین اینستاگرام را به تیکتاک نزدیکتر میکند که درحالحاضر به کاربران خود اجازه میدهد در پستها از حداکثر ۳۵ عکس استفاده کنند. با ما همراه باشید در صورت انتشار اخبار جدید در رابطه با این شبکه اجتماعی بلافاصله آن را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. همچنین شما نیز میتوانید نظرات و پیشبینیهای خود را درباره قابلیتهای جدید اینستاگرام با ما در میان بگذارید.