لایو فقط با اعضای کلوز فرند

قابلیت جدید اینستاگرام | لایو فقط با اعضای کلوز فرند

در قابلیت جدید اینستاگرام کاربران می‌توانند استریم لایو خود را تنها با اعضای کلوز فرند برگزار کنند.

به نقل از رسانه اینترنتی ورج، اینستاگرام قابلیت پخش زنده موسوم به لایو برای مخاطبان کوچکتر و خصوصی‌تر کاربران را معرفی می‌کند.

از امروز، کاربران اینستاگرام می‌توانند پخش زنده لایو را فقط برای لیست انتخاب شده‌ای از کلوز فرندهای خود برگزار کنند. در این حالت نیز به مانند لایو معمولی، حداکثر سه حساب دیگر می‌توانند به لایوهای زنده بپیوندند و با کاربر اصلی پخش زنده داشته باشند. این قابلیت به شکل عمومی و در سطح جهانی عرضه می‌شود.

تا به امروز، با شروع هر لایو، هر کسی از فهرست دنبال‌کنندگان یک کاربر می‌توانست در آن شرکت کند و در صورتی که حساب شما عمومی بود، همه افراد در اینستاگرام می‌توانستند آن را تماشا کنند. پخش‌های زنده یک ویژگی محبوب برای اینفلوئنسرها و افراد مشهور است که به کمک آن با دنبال‌کنندگان خود در ارتباط هستند. اینفلوئنسرها، سلبریتی‌ها و افرا مشهور با پخش‌های زنده می‌توانند کنسرت‌ها، نمایش‌ها و بیانیه‌های خود را برای طرفدارانشان به نمایش بگذارند؛ به عبارت دیگر، لایو‌ها بیشتر برای اشتراک‌گذاری محتوایی است که برای عموم مخاطبان و هواداران طراحی شده است.

امکان برگزاری لایو تنها برای گروه کوچکی از افراد به یک تماس بزرگ FaceTime اپل نزدیک‌تر است تا یک لایو عمومی اینستاگرام. با این قابلیت جدید، کاربر می‌تواند بدون قضاوت از طرفداران خاصی، محتوای به خصوصی؛ مانند ویدیوهای تبلیغاتی و… را برای گروه کوچک‌تری از دنبال‌کنندگان خود به اشتراک بگذارد، یا میزبان یک جلسه مطالعه با تعداد انگشت شماری از دوستان خود باشد.

اخیراً اینستاگرام بر توسعه و پیشرفت حالت‌ها و قابلیت‌های خصوصی بیشتر، در پلتفرم خود تأکید کرده است و در همین راستا، در ویژگی‌هایی مانند دایرکت، رشد قابل توجه‌ای داشته است.

در پاییز سال گذشته، کاربران قابلیت انتشار پست‌های خود برای کلوز فرندشان را به دست آوردند. در ماه گذشته، اینستاگرام امکان بی‌صدا کردن تعاملات همه افراد به جز دوستان نزدیک شما را نیز اضافه کرده است؛ یعنی، کاربران اگر چنین تنظیماتی را برای حساب خود انتخاب کنند نظرات، پیام‌های دایرکت، منشن‌ها و… از افراد دیگر را نخواهند دید. این نوع فیلتر برای محدود کردن ناتیفیکیشن‌های آزاردهنده تولیدکنندگان محتوا در نظر گرفته شده بود، اما اکنون استفاده از آن گسترش یافته است و هرکسی که خواهان تجربه‌ای کوچک‌تر و مدیریت‌شده‌تر در اینستاگرام است، می‌تواند آنها را در برنامه خود اجرا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا