براساس جدیدترین اخبار منتشر شده در صنعت تکنولوژی مطلع شدیم که اکنون اینستاگرام اجازه میدهد موسیقی را به پستهای کاروسل اضافه کنید.
براساس گزارش منتشر شده توسط رسانه Techcrunch، اینستاگرام از چند ویژگی جدید رونمایی کرد که یکی از آنها به کاربران اجازه میدهد تا در پستهای کاروسل (Carousel) خود که شامل ۱۰ ویدیو یا عکس یا ترکیبی از هر دو میشود، از موسیقی استفاده کنند. این شرکت با ستاره پاپ اولیویا رودریگو، که این ویژگی را در حساب کاربری او به نمایش گذاشت؛ این خواننده با انتشار یک پست کاروسل جدید، علاوه بر آهنگ جدید خود که «?bad idea right» نام دارد در رونمایی از این قابلیت با شرکت متا همکاری کرده است. این ویژگی جدید به دنبال یک پیشنهاد دیگر مرتبط با موسیقی در ماه ژوئن ارائه شده است، زمانی که شبکه اجتماعی قابلیتی را در دسترس کاربران قرار داد که به آنها اجازه میدهد کلیپ موسیقی را که در حال گوش دادن به آن هستند از طریق یادداشتهای اینستاگرام به اشتراک بگذارند.
اگر این قابلیت برای شما آشنا بهنظر میرسد، باید اشاره کرد که تیکتاک نیز از سال گذشته آن را به کاربران خود ارائه میکند. اینستاگرام در پست وبلاگ خود نوشت:
چه مجموعهای از خاطرات تابستانی یا لحظاتی از لنز دوربین خود را قصد داشته باشید با دیگران به اشتراک بگذارید، اکنون میتوان به پستهای کاروسل خود موسیقی اضافه کنید.
ویژگیهای جدید دیگری نیز به این شبکه اجتماعی افزوده شده است؛ برای مثال اینستاگرام همچنین راه تازهای برای همکاری کاربران در یک پست یا یک Reels ارائه کرده است. براساس اظهارات این شبکه اجتماعی متعلق به متا، اکنون کاربران میتوانند حداکثر از سه دوست خود به عنوان نویسنده مشترک یک پست دعوت کنند. این پست که توسط چندین کاربر منتشر میشود، به تمام مخاطبان آنها نمایش داده خواهد شد. اولینبار در سال ۲۰۲۱ ویژگی Collabs راهاندازی شد که از طریق آن کاربران میتوانند یک پست را با همکاری دیگران منتشر کنند.
علاوه بر این، شبکه اجتماعی اینستاگرام ویژگی استیکر «Add Yours» را که برای اولین بار در سال ۲۰۲۱ راهاندازی شد، بروزرسانی کرده است تا اکنون کاربران را به شرکت در یک چالش یا هشتگ ترغیب کند. با این کار، سازندگان محتوا میتوانند برخی از Reels را از طرفداران خود هایلایت کنند. سایر کاربران میتوانند آن Reels را که با استیکر «Add Yours» مشخص شده است، وقتی روی استیکر سازنده ضربه بزنند، مشاهده کنند. متا چیزهای مختلفی را امتحان کرده است تا کاربران خود را بیشتر به سمت تماشای Reels بکشاند. مارک زاکربرگ ماه گذشته در جریان گزارش درآمد سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ اعلام کرد که بخش Reels در اینستاگرام توانسته به ۲۰۰ میلیارد بازی روزانه دست بیابد و از نرخ درآمد ۱۰ میلیارد دلاری عبور کرده است.
این شرکت در تلاش است تا میزان استفاده کاربران از رسانه اینستاگرام را افزایش دهد. سال گذشته تمرکز این شبکه اجتماعی بیشتر بر روی بخش ویدئویی بود. شرکت متا در ماه ژوئن، اعلام کرد که «پستهای ویدیویی اکنون به صورت Reels به اشتراک گذاشته میشوند». پس از واکنش شدید کاربرانی مانند کیم کارداشیان و کایلی جنر، آدام موسری، رئیس اینستاگرام در یک ویدیوی Reels اظهار داشتند که «ما به حمایت از پست تصویری ادامه خواهیم داد. این بخشی از میراث ماست». با این حال، اینستاگرام برای مدت طولانی از پست تصویری «برنامه اشتراکگذاری عکس» خود دور شده است.
درنهایت، اینستاگرام اشاره کرده که قصد دارد مجموعه موسیقی خود را در هفتههای آینده به کشورهای بیشتری ارائه کند، هرچند هنوز نام کشورها یا تاریخ خاصی اعلام نشده است. در چند وقت گذشته قابلیتهای زیادی مربوط به موسیقی در دسترس کاربران اینستاگرام قرار گرفته است تا بتوانند سلیقه خود را نشان دهند. این شرکت اخیراً قابلیت اضافه کردن موسیقی به ویژگی Notes را نیز در دسترس کاربران خود قرار داده بود. با ما همراه باشید در صورت انتشار اخبار بیشتر در رابطه با این موضوع بلافاصله آن را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. همچنین شما نیز میتوانید نظرات خود را در رابطه با افزودن موسیقی به پستهای کاروسل در اینستاگرام برای ما بنویسید.