متا روز سهشنبه اعلام کرد اینستاگرام قابلیت ریست الگوریتم فید کاربران خود را آزمایش میکند.
به نقل از رسانه اینترنتی تِککرانچ، با ریست کردن محتوای پیشنهادیتان، الگوریتم برنامه برای صفحه جستجو، فید اصلی و برگه ریلز تغییر میکند.
این ویژگی برای کاربرانی طراحی شده است که احساس میکنند محتوای پیشنهادی آنها دیگر مطابق با علایقشان نیست. به عنوان مثال، شاید در گذشته ویدیوهای دستور پخت غذا را دوست داشته باشید اما دیگر به آنها علاقه نداشته باشید؛ اما این نوع محتوا اکنون تنها چیزی باشد که در صفحات ریلز و اکسپلور خود میبینید.
این افزونه جدید شبیه به قابلیتی است که تیکتاک سال گذشته ارائه کرد و به کاربران اجازه میداد فیدهای For You خود را بازنشانی و ریست کنند.
هنگامی که توصیههای اینستاگرام خود را ریست کردید، محتوای پیشنهادی شما به مرور زمان بر اساس پستها و حسابهایی که با آنها تعامل دارید، دوباره شخصیسازی میشوند. وقتی توصیههای خود را ریست میکنید، این گزینه را خواهید داشت تا حسابهایی را که دیگر به آنها علاقه ندارید، آنفالو کنید.
آدام موسری، رئیس اینستاگرام، ویدئویی را در اینستاگرام منتشر کرد و افزود که این ویژگی جدید قرار نیست به صورت مکرر و دائم مورد استفاده قرار گیرد؛ زیرا، فقط برای مواردی طراحی شده است که میخواهید یک بروزرسانی کامل داشته باشید.
میخواهم واضح بگویم، این کار بزرگی است. این کار در ابتدا باعث میشود اینستاگرام شما بسیار جذابتر شود؛ زیرا ما به گونهای با شما رفتار میکنیم که گویی چیزی در مورد علایق شما نمیدانیم و یادگیری دوباره آنها مدتی طول میکشد. بنابراین این چیزی نیست که من توصیه کنم همیشه آن را انجام دهید؛ اما اگر به جایی رسیدید که واقعاً از تجربه خود با اینستاگرام احساس خوبی ندارید، این راهکار به شما کمک میکند.
آدام موسری
این ویژگی جدید به مجموعه ابزارهای فعلی اینستاگرام میپیوندد و به کاربران اجازه میدهد پیشنهادهای خود را مدیریت کنند. کاربران میتوانند «Interested» یا «Not Interested» را در یک پست انتخاب کنند تا نشان دهند که نسبت به محتوا چه احساسی دارند و آیا بیشتر یا کمتر از آن میخواهند. آنها همچنین میتوانند با استفاده از ویژگی “کلمات پنهان” شبکه اجتماعی، محتوا با کلمات یا عبارات خاص را پنهان کنند.
اینستاگرام میگوید این ابزارها در حالی برای کمک به شما در تنظیم پیشنهادهایتان طراحی شدهاند که گزینه جدیدی برای بازنشانی و ریست توصیههای شما خواهد بود تا بتوانید کاملاً از نو شروع کنید.
اینستاگرام میگوید این ویژگی جدید «به زودی» در سطح جهانی عرضه میشود.