در جدیدترین اخبار منتشر شده در صنعت تکنولوژی مطلع شدیم که مارک زاکربرگ، با گذر از جف بزوس دومین فرد ثروتمند جهان شد.
براساس گزارش منتشر شده توسط رسانه CNBC مطلع شدیم مارک زاکربرگ دومین فرد ثروتمند جهان شد. طبق شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، دارایی خالص مارک زاکربرگ درحالحاضر به ۲۱۱ میلیارد دلار رسیده که حدود ۲ میلیارد دلار بیشتر از ثروت جف بزوس است. این دو نفر هنوز حدود ۵۰ میلیارد دلار از «ایلان ماسک»، مدیرعامل تسلا، عقباند.
دارایی زاکربرگ با ۱۳ درصد سهام او در متا، از ابتدای سال ۷۸ میلیارد دلار افزایش یافته است که بیش از هر فردی از ۵۰۰ عضو ثروتمندترین افراد مورد بررسی شاخص بلومبرگ میباشد. سهام متا در روز پنجشنبه با رکورد ۵۸۲.۷۷ دلار بسته شد که نشاندهنده جهش تقریباً ۶۸ درصدی نسبت به اوایل ژانویه بود که سهام آن در ۳۴۶.۲۹ دلار معامله میشد. صعود زاکربرگ به رتبه دوم شاخص در روز پنجشنبه نشان میدهد که ثروت شخصی او در کنار اشتیاق سرمایهگذاران نسبت به افزایش سود غول رسانههای اجتماعی در سال جاری رشد کرده است.
این شرکت بهشدت به هوش مصنوعی متمایل شده و به نظر میرسد این فناوری بخش عمدهای از این برند را به خودش اختصاص داده است. باوجود افزایش هزینههای متا در سهماهه دوم 2024، درآمد آن نیز افزایش یافته است. تعداد کاربران فعال روزانه متا نیز نسبت به سال گذشته میلادی 6.5 درصد بیشتر شده و به 3.27 میلیارد نفر رسیده که ثابت میکند این شرکت همچنان غول دنیای شبکههای اجتماعی است.
وال استریت در طول سال ۲۰۲۴ به طور مداوم متا را تشویق کرده است، زیرا طی گزارش درآمدهای سه ماهه، این شرکت از برآوردهای تحلیلگران پیشی گرفته است. در ماه ژوئیه، متا اعلام کرد که فروش سه ماهه دوم آن با ۲۲ درصد رشد به ۳۹.۰۷ میلیارد دلار رسیده است که نشان دهنده چهارمین سه ماهه متوالی رشد درآمد از ۲۰ درصد میباشد.
متا به سرمایهگذاریهای سنگین هوش مصنوعی خود به عنوان کمک به بهبود عملکرد پلتفرم تبلیغات آنلاین خود به عنوان دلیلی برای رشد فروش اشاره کرده است. سیستم تبلیغات آنلاین این شرکت در سال ۲۰۲۱ هنگامی که اپل یک بهروزرسانی حریم خصوصی iOS را معرفی کرد که توانایی آن را برای ردیابی کاربران در سراسر وب ضعیف کرد، دچار یک شکست بزرگ شد. متا در فوریه ۲۰۲۲ گفت که تغییرات حریم خصوصی ۱۰ میلیارد دلار درآمد برای آن به همراه خواهد داشت.
در اواخر سال ۲۰۲۲، زاکربرگ یک برنامه برای کاهش هزینهها ایجاد کرد که تا سال آینده اعمال شد و در نهایت منجر به از دست دادن ۲۱ هزار کارمند متا یا تقریباً یک چهارم نیروی کار این شرکت شد. سرمایهگذاران واکنش مثبتی به کاهش هزینه متا نشان دادند در حالی که تجارت تبلیغات آنلاین این شرکت شروع به رونق کرد و با کمپینهای عظیم هزینههای تبلیغات دیجیتال توسط خردهفروشان مرتبط با چین Temu و Shien تقویت شد.
در حالی که متا به صرف میلیاردها دلار برای فناوریهای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده مورد نیاز برای زیربنای مفهوم آیندهنگر متاورس ادامه داده است، سرمایهگذاران تا زمانی که کسبوکار اصلی تبلیغات شرکت سالم باقی بماند، نسبت به سرمایهگذاریها تحمل بیشتری کردهاند.
هفته گذشته، متا عینک Orion AR خود را معرفی کرد که بازخوردهای مثبتی را از معدود افرادی که نمونه اولیه را آزمایش کردهاند به دست آورد. با ما همراه باشید در صورت انتشار اخبار جدید در رابطه با این موضوع بلافاصله آن را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. همچنین شما میتوانید نظرات و پیشبینیهای خود را درباره آینده شرکت متا با ما در میان بگذارید.