در جدیدترین اخبار منتشر شده در صنعت فناوری مطلع شدیم که برنامه تردز برای جذب مخاطب، پرداخت پاداش مالی به برخی تولیدکنندگان محتوا میباشد.
سال گذشته پس از عرضه تردز، این پلتفرم در کمتر از پنچ روز به ۱۰۰ میلیون کاربر رسید. با این حال پس از گذشت ماهها تعداد زیادی از کاربران خود را از دست داد به طوری که مارک زاکربرگ، رئیس شرکت متا، اخیرا به صورت رسمی اظهار داشت که پلتفرم جدید رسانه اجتماعی آن یعنی تردز بیش از نیمی از کاربران خود را از دست داده است.
با این حال تردز در طی ماههای اخیر تلاش کرد که با عرضه این پلتفرم در اتحادیه اروپا و اضافه کردن ویژگیهای معتدد، موجب افزایش تعداد کاربران خود شود اما با وجود رقیب قدرمنتدی مانند ایکس و مشکلاتی مانند حذف از اپ استور چین به دلیل امنیت ملی در این امر ناموفق بوده است. حال براساس گزارش جدید منتشر شده توسط رسانه Techcrunch به نظر میرسد که برنامه تردز برای جذب مخاطب، پرداخت پاداش مالی به برخی تولیدکنندگان محتوا میباشد.
صفحه پشتیبانی اینستاگرام جزئیاتی در مورد برنامه پاداش تردز بیان میکند. در این صفحه گفته شده است که خالقان محتوا میتوانند «براساس عملکرد پستهای منتشرشده در تردز» یا «تعداد پستهایی که ایجاد میکنند»، درآمد داشته باشند. بهنظر میرسد که شرایط خاص پاداشها برای هر سازنده فرق میکند. این شرکت خاطرنشان میکند: «جزئیات برنامه پاداش ممکن است بسته به هر شرکتکننده متفاوت باشد».
همانطور که به نظر میرسد این استراتژی در حال حاضر به صورت آزمایشی اجرا شده است اما ظاهراً شرکت متا قصد دارد برای افزایش مخاطبین و افزایش محتواها، چنین برنامههایی را اجرا کند. متا در گذشته برای انتشار محتوای ویدیویی در فیسبوک و اینستاگرام جوایزی ارائه کرده بود، اما این اولینبار است که این شرکت برای انتشار پستها در تردز پول پرداخت میکند.
همچنین متا دستورالعملهای خاصی را برای اینکه به چه نوع پستهایی واجد شرایط پاداش مالی هستند، تدارک دیده است.
به عنوان مثال، یکی از الزامات این برنامه بیان میکند که یک پست باید حداقل ۲۵۰۰ بازدید داشته باشد. جدای از آن، پستهای تردز با مطالب دارای حق کپی رایت، هر محتوای شخص دیگری که موجب افزایش بازدید پست شود، واجد شرایط پاداش مالی نخواهند بود. متا اضافه میکند که محتوا نباید دارای واترمارک پلتفرم دیگری مانند تیکتاک یا یوتیوب باشد. به علاوه، محتوای ارسال شده نباید یک پست مشارکت با برند باشد.
سازندگان میتوانند درآمد خود را در داشبورد حرفهای بررسی کنند. در برخی موارد، برای دریافت پاداش باید حداقل مبلغی را به دست آورید. اگر به حداقل مقدار نرسید، هیچ پاداشی دریافت نخواهید کرد اما با این حال ممکن است در آینده از شما دعوت شود در فرصت پاداش دیگری شرکت کنید.
براساس یک اسکرینشات که در تردز منتشر شده، به یک تولیدکننده محتوا برای انتشار پستها یا ریپلایهایی با ۱۰ هزار بازدید یا بیشتر، حداکثر مبلغ ۵ هزار دلار جایزه تعلق میگیرد. این مبلغ به اندازه پاداش ۱۰ هزار دلاری که برخی سازندگان محتوای ویدیویی در اینستاگرام کسب کردهاند، نیست؛ بااینحال، هنوز هم مبلغ بالایی محسوب میشود، زیرا انتشار محتوای متنی در تردز به تلاش کمتری نسبت به فیلمبرداری و ویرایش یک ویدیوی جذاب در اینستاگرام نیاز دارد.
این برنامه ممکن است کاربران اینستاگرام با فالوهای قابل توجه را مشتاق کند تا بیشتر در تردز فعالیت کنند و به نوبه خود، برخی از دنبالکنندگان خود را نیز به این پلتفرم بیاورند. اینستاگرام قبلاً تردزهای پیشنهادی را در برنامه خود نشان میداد.
برنامه پاداش مالی تردز همچنین فرصت خوبی برای سازندگانی است که میخواهند در پلتفرم جدید مخاطب بگیرند. با این حال، مزایای پولی ممکن است موقتی باشد، زیرا متا برنامههای بلندمدتی برای سازندگان برای کسب درآمد در تردز ارائه نکرده است.
متا تنها پلتفرمی نیست که سعی دارد خالقان محتوا را با وعده پرداختهای احتمالی جذب کند. شبکه اجتماعی X نیز به افراد مبالغی را بر اساس مشارکت در تولید محتوا پرداخت میکند. شبکه اجتماعی تردز نسبت به ایکس و فیسبوک، مخاطبان کمتری دارد؛ بنابراین باید منتظر ماند و دید که این اقدام متا برای جذب مخاطب در تردز موفقیتآمیز خواهد بود یا خیر. با ما همراه باشید در صورت انتشار اخبار بیشتر در رابطه با این موضوع بلافاصله آن را با شما به اشتراک میگذاریم. همچنین شما نیز میتوانید نظرات و پیشبینیهای خود را درباره برنامه تردز برای جذب مخاطب با ما در میان بگذارید.