بر اساس آخرین اخبار، مایکروسافت خلاصهسازیهای مبتنی بر هوش مصنوعی را به نتایج جستجوی Bing اضافه میکند.
بنا به گزارشی از خبرگزاری اِنگجت، رقابت برای آوردن ویژگیهای بیشتر هوش مصنوعی به نتایج جستجو در حال افزایش است و مایکروسافت با ارائه ابزارهای بیشتر برای Bing همچنان در این زمینه رو به جلو حرکت میکند. امروز، این شرکت پیشنمایشهای جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی Bing را آغاز کرد، که در آن بهترین نتیجه برای پرسش کاربر، همان پاسخی است که توسط هوش مصنوعی جمعآوری شده است.
یک پست وبلاگی، جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی Bing را با چند نمونه از نتایج جستجو یکپارچه با این هوش مصنوعی، نشان میدهد. علاوه بر این، مایکروسافت لینکهایی از منابع اصلی که مدلهای بزرگ زبانی و مدلهای زبانی کوچک برای ایجاد پاسخ استفاده کردهاند، ارائه میکند. همچنین دارای بخشی از اطلاعات مرتبط خواهد بود. به عنوان مثال، با طرح پرسش در مورد “مدت طول عمر فیلها”، خلاصهای از اطلاعات مربوط به این سؤال همراه با ویدیوهایی در مورد عواملی که بر طول عمر فیلها تأثیر میگذارد، ارائه میشود. در انتهای نتایج جستجو نیز فهرستی از وبسایتها و منابعی که هوش مصنوعی بینگ برای تولید محتوای خلاصهسازی شده از آنها استفاده کرده است، نمایش داده میشود.
اگر کنجکاو هستید و بخواهید هر چه سریعتر جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی مولد را امتحان کنید، باید به شما بگویم در این مورد متأسفانه هنوز نسخه بتایی ارائه نشده است. در واقع این قابلیت هنوز برای کاربران Bing قابل استفاده نیست و در این مرحله فقط برای «درصد کمی از درخواستهای کاربر» امکان پاسخگویی دارد.
مایکروسافت گفت که به آرامی این قابلیت را برای همه کاربران ارائه میکند اما در حال حاضر سعی دارد وقت خود را صرف جمعآوری بازخورد از کاربران و انجام آزمایشهای تکمیلی در این زمینه بکند و قبل از در دسترس قرار دادن آن به طور گسترده، همه پیشنیازهای لازم برای اجرای هر چه بهتر آن را فراهم سازد.
گوگل در اوایل سال جاری ابزار مشابهی با نام AI Overview را راهاندازی کرد که امکان پاسخگویی به کاربرانی را که قصد داشتند به طور مستقیم به یک ربات چت هوش مصنوعی مراجعه کنند، فراهم کرد. AI Overview در شروع خیلی بد ظاهر شد و پاسخهایی مثل چسب بر روی پیتزا را پیشنهاد میداد. پاسخهای AI Overview در مواردی به قدری مضحک و عجیب بود که گوگل حتی مجبور شد تیمی را برای حذف دستی این پاسخهای عجیب به کار بگیرد. بنابراین جالب خواهد بود که ببینیم همتای مایکروسافتی در مقایسه با ابزار آنها چگونه عمل میکند.
با وجود آنکه مایکروسافت در پست وبلاگی خود تأکید کرد که جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی مولد را بدون قصد تخریب تجارت و کسب و کار ناشران وب توسعه داده است، باید این این نکته را مجدداً تکرار کنیم که این نوع ابزار هوش مصنوعی جایگزینی برای اخبار واقعی نیست.