در جدیدترین اخبار منتشر شده در صنعت تکنولوژی مطلع شدیم که ایلان ماسک با نمایش نموداری اعلام کرد که تعداد کاربران شبکه اجتماعی X رکوردشکنی کرد.
همانطور که میدانید ایلان ماسک هفته گذشته در توییت جدید خود به صورت رسمی اعلام کرد که به دنبال تغییر لوگو اپلیکیشن توییتر میباشد؛ به طوری که بزودی با لوگو پرنده خداحافظی خواهیم کرد. او در رابطه با این موضوع نوشت: «بزودی با برند توییتر و بعد بهتدریج با تمام پرندهها خداحافظی میکنیم». وی همچنین نام این شبکه اجتماعی را هم مانند لوگو جدید به X تغییر داده است.
براساس گزارش منتشر شده توسط خبرگزاری رویترز، اخیرا ایلان ماسک اعلام کرد که تعداد کاربران ماهانه پلتفرم شبکه اجتماعی X، که قبلاً توییتر نامیده میشد، به بالاترین مقدار خود تا به امروز رسیده است. میلیاردر معروف، نموداری به اشتراک گذاشت که نشان میدهد X اکنون بیش از ۵۴۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد.
پست ایلان ماسک در رابطه با ثبت رکورد جدید در مورد تعداد کاربران شبکه اجتماعی X در حالی منتشر شده است که این شرکت در صدد اعمال تغییرات گسترده برای افزایش درآمد تبلیغاتی خود میباشد زیرا ماه گذشته با کاهش درآمد در این بخش مواجه شده بود. این آمار همچنین آخرین مورد از یک سری نظرات مدیران X است که ادعا میکنند کشش قوی در بین کاربران برای استفاده دارند را ثابت میکند، پس از اینکه شرکت Meta Platforms (META.O) یک پلتفرم رقیب مستقیم به نام تردز را در ۵ جولای راهاندازی کرد.
براساس بیانیهای که پیش از خرید ایلان ماسک از این شرکت در ماه اکتبر، توییتر در ماه می ۲۰۲۲، پلفترم توییتر ۲۲۹ میلیون کاربر فعال داشت. همچنین این میلیاردر معروف در ماه نوامبر اعلام کرد که شبکه اجتماعی X حدود ۲۵۹.۴ میلیون کاربر فعال روزانه دارد.
از زمانی که ایلان ماسک، شبکه اجتماعی X را خریداری کرده است، تغییرات بسیار زیادی در این شبکهی اجتماعی اعمال شده و به عنوان مثال کاربران میتوانند با پرداخت هزینه، تیک آبی دریافت کنند. شرکت مذکور همچنین تصمیم گرفت بخشی از درآمد تبلیغاتی خود را به تولیدکنندگان محتوای منتخب پرداخت کند. براساس پست وبلاگ توییتر، برای واجد شرایط بودن در این برنامه، باید مشترک سرویس توییتر بلو (که احتمالاً نام جدید آن X Blue خواهد بود) یا یک سازمان تأییدشده باشید، پستهای شما در 3 ماه گذشته حداقل 15 میلیون بازخورد داشته باشد و حداقل 500 فالوور داشته باشید. با این حال قوانینی نیز تعیین شده است که به موجب آن ساخت محتوای دارای المانهای جنسی، خشونت، رفتارهای مجرمانه، قمار، مواد مخدر، الکل و طرحهای پولدار شدن مجاز نیست و درآمدی نصیب تولیدکنندگان چنین محتواهایی نمیشود. سازندگان همچنین نمیتوانند از محتوای دارای حق کپیرایت که مالک آن نیستند، کسب درآمد کنند.
در ماه مه، ایلان ماسک رئیس سابق تبلیغات NBCUniversal، لیندا یاکارینو، را به عنوان مدیرعامل شبکه اجتماعی X منصوب کرد و نشان داد که تبلیغات، اصلیترین اولویت کاری این شرکت است؛ حتی زمانی که پلتفرم برای افزایش درآمد اشتراک کار میکند. ایلان ماسک اوایل ماه جاری نیز اعلام کرد درآمد X به دلیل کاهش ۵۰ درصدی درآمد تبلیغاتی این شرکت و بدهیهای سنگین، منفی بوده است.
در اخبار دیگر براساس اظهارات یکی از تحلیلگران وقتی ماسک در اوایل ماه جاری اعلام کرد که توییتر تعداد توییتهای روزانه را که حسابهای مختلف میتوانند بخوانند، محدود خواهد کرد، این شرکت مورد انتقاد گسترده کاربران و متخصصان بازاریابی قرار گرفت. محدودیتهای اعمال شده روزانه به رشد سرویسهای رقیب همانند تردز کمک میکند که در عرض پنج روز پس از راهاندازی از ۱۰۰ میلیون کاربر عبور کرد. با این حال اخیراً مارک زاکربرگ، رئیس شرکت متا، به صورت رسمی اعلام کرد که پلتفرم جدید رسانه اجتماعی آن یعنی تردز بیش از نیمی از کاربران خود را از دست داده است. با ما همراه باشید در صورت انتشار اخبار جدید در رابطه با شبکه اجتماعی X بلافصله آن را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.