در جدیدترین اخبار منتشر شده در صنعت گیم مطلع شدیم که داستان بازی Intergalactic: The Heretic Prophet حس تنهایی و سردرگمی را القا میکند.
براساس گزارش منتشر شده توسط رسانه PSU مطلع شدیم که نیل دراکمن، کارگردان خلاق و رئیس استودیوی ناتی داگ، اخیراً در کنار صحبتهایی دربارهی فصل دوم سریال The Last of Us، جزئیاتی از پروژهی جدید این استودیو را نیز فاش کرده است. این اطلاعات در جریان گفتوگویی در سری ویدیویی Creator to Creator که توسط سونی تولید شده، در مکالمهای با الکس گارلند، نویسندهی فیلم 28 Days Later، مطرح شد. برخلاف بازیهای گذشته ناتی داگ که در جهانهایی آشنا و نزدیک به واقعیت روایت میشدند، این پروژهی جدید رویکردی کاملاً متفاوت دارد و به نظر میرسد که یکی از بلندپروازانهترین آثار این استودیو خواهد بود.
دراکمن در این گفتوگو اطلاعات جدیدی دربارهی Intergalactic: The Heretic Prophet ارائه داد و برخی جزئیات کلیدی دربارهی دنیای آن را فاش کرد. این بازی در یک خط زمانی جایگزین روایت میشود که از اواخر دههی ۱۹۸۰ از دنیای واقعی ما جدا شده و رویدادهای آن دو هزار سال در آینده جریان دارد. او همچنین تأکید کرد که تیم Naughty Dog از ابتدا یک تاریخچهی کامل برای این دنیا طراحی کرده است که از لحظهی جدایی آن از واقعیت ما تا زمان رخدادهای بازی را شامل میشود. این دقت در طراحی دنیای بازی نشان میدهد که ساختار جهان و تاریخ آن نقش مهمی در روایت داستانی خواهد داشت.
یکی از نکات جالبی که دراکمن دربارهی بازی توضیح داد، موضوع اصلی آن، یعنی ایمان و مذهب است. هرچند او بهطور دقیق مشخص نکرد که این مضامین چگونه در داستان جای خواهند گرفت، اما اشارهی او به این مفاهیم نشان میدهد که Intergalactic: The Heretic Prophet احتمالاً در مسیر بررسی مفاهیم فلسفی و انسانی عمیقی حرکت خواهد کرد. ناتی داگ همواره در بازیهای گذشتهی خود نشان داده که به داستانهای احساسی و معنادار اهمیت زیادی میدهد و به نظر میرسد که این بازی نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود.
از نظر ساختار و محیط، تمام اتفاقات بازی روی یک سیارهی واحد رخ میدهد. یکی از نقاط کلیدی داستان این است که در مقطعی، این سیاره بهطور ناگهانی از ارتباط با باقی جهان جدا میشود. هیچگونه ارتباطی با دنیای بیرون باقی نمیماند و هیچ سیگنال یا پیامی دریافت یا ارسال نمیشود. دراکمن توضیح داد که این تصمیم بخشی از رویکرد Naughty Dog برای خلق تجربهای است که احساس تنهایی و گم شدن را در بازیکن تقویت کند.
او اشاره کرد که در بسیاری از بازیهای قبلی این استودیو، شخصیت اصلی همواره همراهی داشته که با او تعامل کند. اما در این پروژهی جدید، تمرکز روی حس سردرگمی و تنهایی خواهد بود. بازیکنان در فضایی قرار میگیرند که پر از رمز و راز است، جایی که باید خودشان کشف کنند چه اتفاقی برای این مکان افتاده، چه کسانی در آن زندگی میکردهاند و تاریخ آن چه بوده است.
با توجه به این توضیحات، به نظر میرسد که ناتی داگ در حال ساخت اثری متفاوت و جاهطلبانه است که نهتنها از نظر داستانی عمیق و پرمفهوم خواهد بود، بلکه از نظر طراحی جهان و ساختار روایی نیز تجربهای منحصربهفرد ارائه خواهد داد. هنوز اطلاعات زیادی دربارهی این پروژه منتشر نشده، اما با توجه به سابقهی استودیو در ساخت بازیهای تحسین شده، میتوان انتظار داشت که Intergalactic: The Heretic Prophet یکی از آثار مهم سالهای آینده باشد. با ما همراه باشید در صورت انتشار اخبار جدید در رابطه با این موضوع بلافاصله آن را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. همچنین شما نیز میتوانید نظرات و پیشبینیهای خود را درباره داستان بازی Intergalactic با ما در میان بگذارید.