در جدیدترین اخبار منتشر شده در صنعت تکنولوژی مطلع شدیم، انویدیا از فناوری Reflex 2 رونمایی کرد که موجب کاهش ۷۵ درصدی تأخیر در بازیهای آنلاین میشود.
براساس گزارش منتشر شده توسط رسانه Wccftech مطلع شدیم در جریان رویداد CES 2025 که شرکت انویدیا از فناوری Reflex 2، نسل بعدی فناوری نوآورانهای که در حال حاضر در بیش از ۱۰۰ بازی برای کاهش تأخیر استفاده میشود، رونمایی کرد که به نظر میرسد کاهش ۷۵ درصدی تأخیر در بازیهای آنلاین را ارائه میدهد.
همانطور که در CES 2025 اعلام شد، Reflex 2 با ترکیب حالت کاهش تأخیر Reflex و فناوری جدیدی به نام Frame Warp، تأخیر را بیشتر کاهش میدهد. این فناوری جدید با بهروزرسانی قاب رندرشده بازی بر اساس آخرین ورودی ماوس پیش از ارسال به نمایشگر، تأخیر را کاهش میدهد. این فناوری بر اساس مطالعهای توسط تیم تحقیقاتی ورزشهای الکترونیکی انویدیا که چهار سال پیش انجام شد، توسعه یافته است. این مطالعه نشان داد که بازیکنان میتوانند وظایف هدفگیری را سریعتر انجام دهند، زمانی که فریمها بر اساس ورودی ماوس جدیدتر بهروزرسانی شوند. بنابراین، تغییر یا تغییر مکان یک قاب موجود برای نمایش نتیجه عمل زودتر میتواند بهبودهای قابلتوجهی در تأخیر ایجاد کند.
این دقیقاً همان چیزی است که فناوری Frame Warp در Reflex 2 انجام میدهد. زمانی که یک فریم توسط GPU رندر میشود، CPU موقعیت دوربین قاب بعدی را براساس ورودی بازیکن محاسبه میکند. Frame Warp موقعیت جدید دوربین را از CPU نمونهبرداری کرده و فریم رندر شده توسط GPU را به موقعیت جدید دوربین منتقل میکند. این فرآیند در آخرین لحظه انجام میشود تا اطمینان حاصل شود که جدیدترین ورودی بر روی صفحه نمایش داده میشود.
برای جلوگیری از ایجاد حفرههای کوچک در تصویر که ممکن است به دلیل نمایش بخش جدیدی از صحنه توسط موقعیت جدید دوربین ایجاد شود، انویدیا یک الگوریتم رندر پیشبینی شده و بهینهسازی شده برای کاهش تأخیر توسعه داده است. این الگوریتم با استفاده از دادههای دوربین، رنگ و عمق از فریمهای قبلی، این حفرهها را دقیقاً پر میکند و بازیکنان فریمی رندر شده با موقعیت دوربین بهروزرسانیشده و بدون هیچ حفرهای مشاهده میکنند. این امر باعث کاهش تأخیر برای هر عملی میشود که باعث تغییر دوربین شده باشد و توانایی هدفگیری و ردیابی دشمنان را بهبود میبخشد.
انویدیا Reflex 2 با فناوری Frame Warp خود را در بازی The Finals از Embark Studio، که یکی از اولین بازیهایی است که از آن پشتیبانی میکند، به نمایش گذاشت. بدون Reflex، روی یک GPU RTX 5070 در رزولوشن 4K و تنظیمات حداکثری، تأخیر ۵۶ میلیثانیه است که با Reflex 1 به ۲۷ میلیثانیه و با Reflex 2 به ۱۴ میلیثانیه کاهش مییابد.
فناوری Reflex 2 همچنین در سناریوهای محدود به CPU بهبودهای قابلتوجهی ایجاد میکند. در بازی ولورانت، که بهزودی از این فناوری پشتیبانی خواهد کرد، بر روی یک RTX 5090 که میتواند بازی را با بیش از ۸۰۰ فریم بر ثانیه اجرا کند، تأخیر به طور میانگین به کمتر از 3 میلیثانیه با استفاده از Frame Warp کاهش مییابد که بسیار چشمگیر است.
Reflex 2 همراه با کارتهای گرافیک سری GeForce RTX 50 عرضه خواهد شد و پشتیبانی از سایر کارتهای RTX در آینده ارائه خواهد شد. اطلاعات بیشتر در مورد این فناوری جدید را میتوانید در وبسایت رسمی انویدیا پیدا کنید. با ما همراه باشید در صورت انتشار اخبار جدید در رابطه با این موضوع بلافاصله آن را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. همچنین شما نیز میتوانید نظرات و پیشبینی خود را درباره فناوری Reflex 2 انویدیا با ما در میان بگذارید.