پیت فابیانو از تیم سازندگان Resident Evil Village زسماً اعلام کرد که این بازی به لطف SSD قدرتمند پلیاستیشن 5 دارای صفحهی لودینگ نخواهد بود.
اگرچه Resident Evil Village قرار است یک نسخهی کراس-جن باشد، اما بهنظر میرسد کپکام سعی دارد از سخت افزار جدید و قدرتمندتر PS5 و Xbox Series X/S استفاده کند تا تجربه فنی چشمگیری را (که با توجه به سایر موارد نسخههای اخیر Resident Evil ، جای تعجب نیست) به مخاطب ارائه دهد. قبلاً تأیید شده بود که این بازی از ویژگیهای منحصر به فرد کنترلر پلیاستیشن 5 یعنی DualSense در گیمپلی خود بهره میبرد. ولی اکنون، سازندگان از چند پیشرفت دیگر نیز صحبت کردهاند.
پیت فابیانو، تهیهکننده این بازی در مصاحبه اخیر خود با مجله رسمی PlayStation (شماره 185) گفت که Capcom به دنبال استفاده از SSD قدرتمند PS5 برای از بین بردن صفحهی لودینگ بازی است که به بازیکنان اجازه میدهد تا بتوانند بیشتر غرق بازی شوند.
یکی دیگر از ویژگیهای PS5 که بازی قرار است از آن استفاده کند، Tempest است (همان موتور صوتی سه بعدی کنسول). فابیانو به طور خلاصه در این مورد نیز صحبت کرد، و اظهار داشت: «شما از همهی جهات در تجربه صوتی این بازی غرق خواهید شد.»
علاوهبر این، قبلاً تأیید شده که این بازی ترسناک و سبک بقا در کنسولهای جدید سونی و مایکروسافت از رزولوشن پویای 4K و تکنولوژی ری-تریسینگ پشتیبانی میکند. بنابراین با کنار هم گذاشتن همه این موارد، میتوان یک تجربه جذاب و بینقص را از قسمت جدید این مجموعه اسطورهای انتظار داشت.
Resident Evil Village در تاریخ 7 می 2021 (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰) برای PS5 ، Xbox Series X/S ، PS4 ، Xbox One و رایانههای شخصی عرضه میشود. در همین مصاحبه، فابیانو تأیید کرد که بازی به مراتب بزرگتر از سری 2017 خود یعنی Resident Evil 7 خواهد بود.