ریک استرلو، رهبر پیکسل و اندروید/کروم، پس از مراسم Made by Google 2024، ضمن یک مصاحبه جالب عنوان کرد که تنها تعداد اندکی از کاربران پیکسل پیش از آن از محصولات سامسونگ استفاده میکردند.
بر اساس مصاحبهای که در رسانه اینترنتی 9to5Google منتشر شده است، در ماه آوریل، رئیس سختافزار، ریک استرلو، وظیفه رهبری اندروید (و کروم/OS) را بر عهده گرفت. ساندار پیچای در این خصوص گفت که این کار برای بروزرسانی و راهاندازی هر چه سریعتر هوش مصنوعی بوده است. استرلو در این مصاحبه بار دیگر این موضوع را تکرار کرد و گفت که این اتفاق «در سه چهار سال گذشته» مطرح بوده است.
دلیل تغییر منصب من این بود که ما باید تمام تلاش خود را برای ابداع یک هوش مصنوعی با بیشترین سرعت ممکن به کار میبستیم. ما حتی وقتی این دو گروه را با هم ادغام کردیم، بخشی از Google Research را نیز به گروه خود اضافه کردیم. آنها بر روی موارد کاربردی هوش مصنوعی کار میکنند و با توجه به احساس نیاز فوری ما برای بهبود سرعت پیشرفت هوش مصنوعی، جمع کردن همه این افراد و سازمان دادن به چنین کارهایی واقعاً منطقی به نظر میرسد و احساس کردیم اکنون زمان آن فرا رسیده است.
[به طور کلی، این ادغام امکان هماهنگی بهتر بین تیمها را فراهم میکند.] بخشی از صحبتهای استرلو در مصاحبه
نکته قابل توجه این است که اندروید باید به چیزی بیش از پیکسل خود خدمات ارائه دهد و آن هم مهمترین شریک تجاری آنها، سامسونگ است. در رابطه با این موضوع، استرلو میگوید: «گوگل به هیچ وجه استراتژی خود را در قبال سایر شرکای تجاری خود تغییر نداده است، بنابراین وقتی با سامسونگ کار میکنیم، با آنها بسیار نزدیک کار میکنیم و همانطور که پیشتر با آنها عمل کردیم، ادامه خواهیم داد»
یکی از نمونههای آن، Gemini Live است که امروز پیش از عرضه پیکسل ۹ برای گوشیهای پیکسل و سامسونگ عرضه شده است.
در گوشهای از این مصاحبه آمده است:
-در پایان، آیا کاربران پیکسل از سامسونگ نمیآیند؟
استرلو: در واقع تعداد بسیار کمی از آنها.
-جالبه پس از کجا میآیند؟
استرلو: آنها از جاهای مختلفی میآیند؛ برخی از آنها به تازگی پا در بازار گوشیهای موبایل گذاشتهاند و برخی دیگر از اپل آمدهاند، اما در نهایت آنچه که من حس میکنم ما انجام میدهیم به طور کلی به دست آوردن بخشی از سهم بازار اندروید است. هدف اصلی ما تلاش برای بهبود رقابت در اندروید، ارتقا نوآوری و برطرف کردن مشکلاتی است که میتوانیم برای کاربران در همه سطوح حل کنیم. ما مطمئناً مشکلاتی در بازار گوشیهای پرچمدار داشتهایم که میخواهیم به آنها رسیدگی کنیم.
در این مصاحبه همچنین از استرلو پرسیده شد که هدف حضور پیکسل در بازار فناوری چیست و او پاسخ داد که این هدف «پیشگام بودن در نوآوری هوش مصنوعی» و «به دست آوردن سهم بیشتری از بازار گوشیهای پرچمدار اندروید» میباشد.
…این هدف اصلی برند ما از گوگل است. به این صورت که ما قصد داریم اندروید را برای کاربران خود بگذاریم و بسیاری از خدمات گوگل را دقیقاً همانطور که میخواهیم بدون هیچ کم و کاستی به کاربران خود ارائه کنیم.