در جدیدترین اخبار منتشر شده در صنعت گیم مطلع شدیم که ناتی داگ اعلام کرد، بخش چندنفره بازی The Last of Us به صورت رسمی لغو شد.
در جریان رویداد Summer Game Fest سال جاری میلادی، نیل دراکمن در این مراسم بر روی صحنه رفته تا برای اولینبار از پروژه مستقل استودیوی ناتی داگ در ارتباط با بازی The Last of Us 2 رونمایی کند. این بازی چندنفره که در دنیای The Last of Us جریان دارد، تلاش میکرد تا یک تجربه خاص و منحصربهفرد را به مخاطبان خود ارائه کند. گفته میشد که در سال ۲۰۲۳ اطلاعات بیشتری از بازی با طرفداران به اشتراک گذاشته خواهد شد اما متأسفانه شاهده انتشار اطلاعات زیادی از این بازی نبودیم.
انتظارات از استودیوی بازیسازی ناتی داگ (Naughty Dog) تاکنون برای انتشار بازی The Last of Us Multiplayer بالا بود، اما اینطور که پیدا است، به نظر میرسید که پروژه در وضعیت مطلوبی قرار ندارد و تیم کوچکی از استودیوی سازنده روی آن تمرکز کرده بودند. با این حال، کارگردان این بازی در آن زمان توضیحات جدیدی از خودش به انتشار گذاشت که، براساس آن ظاهراً عنوان چندنفره The Last of Us با وجود شرایط نامطلوب همچنان در حال توسعه بود.
حال براساس گزارش منتشر شده توسط رسانه Gamingbolt مطلع شدیم که استودیو ناتی داگ اخیراً به صورت رسمی تأیید کرد که ساخت بخش چندنفره بازی لست آو آس تحت عنوان The Last of Us Online لغو شده است. به نظر میرسد گستردگی و جاهطلبی زیاد ناتی داگ برای ساخت این پروژه به این معنی بود که آنها باید بخش زیادی از انرژی و زمان خود را صرف پشتیبانی پس از انتشار پروژه میکردند. همین دلیل باعث شد که آنها تصمیم بگیرند بهجای این کار به خلق بازیهای تکنفره داستانمحور ادامه دهند که با آنها شناخته میشوند. استودیو ناتی داگ در بیانیه رسمی خود در رابطه با این موضوع اظهار داشت:
تیم توسعه بازی چندنفره لست آو آس از زمانی که ما روی The Last of Us Part 2 کار میکردیم، در مرحله پیشتولید پروژه خود قرار داشتند. ما در نهایت نسخه دوم را ساختیم که تبدیل به یک تجربه بینهایت خاص و ارزشمند شد. در این مدت، تیم ساخت بازی چندنفره طرحهای مفهومی خود برای بازی The Last of Us Online را بازنگری کردند و در آخر به دیدگاه روشنی دست یافتند که تجربه گیمپلی زیبا و رضایتبخشی را ارائه میداد و اشتیاق ما برای حرکت در مسیری را که در آن قرار داشتیم افزایش داد.
با ورود به فاز تولید کامل، دامنه عظیم جاهطلبی ما مشخص شد. ما برای انتشار و پشتیبانی پس از عرضه The Last of Us Online در سالهای آینده، باید تمام منابع استودیو خود را صرف میکردیم که این موضوع به شدت روی توسعه بازیهای تکنفره ما تأثیر میگذاشت؛ بنابراین ما دو مسیر پیش روی خود داشتیم: یکی اینکه تبدیل به یک استودیو انحصاری برای بازیهای سرویسمحور آنلاین شویم یا بتوانیم همچنان روی ساخت بازیهای تک نفره و روایتمحور تمرکز کنیم. به همه افرادی که روی این پروژه فعالیت کردند، افتخار میکنیم. تجربهها و فناوریهای سرمایهگذاریشده روی این پروژه به ما در توسعه بازیهای آینده کمک میکنند و در ادامه مسیر بسیار ارزشمند خواهند بود.
شایان ذکر است که استودیو ناتی داگ در ادامه بیانیه خود به صورت رسمی تأیید کرد که در حال توسعه چند بازی تکنفره جاهطلبانه و جدید میباشد. با ما همراه باشید در صورت انتشار اخبار جدید در رابطه با این موضوع بلافاصله آن را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. همچنین شما نیز میتوانید نظرات و پیشبینیهای خود را درباره عناوین جدید این توسعهدهنده با ما در میان بگذارید.